[B4 ABT] brak grzania iciśnienia w układzie chłodzenia.
[B4 ABT] brak grzania iciśnienia w układzie chłodzenia.
Witam. Mam problem, samochód przestał ostatnio grzać. Wymieniłem pompę wody bo już zaczynała lecieć oraz termostat. Sytuacja jest dziwna bo nie ma w układzie w ogóle ciśnienia (węże są miękkie nawet jak woda ma 90 stopni). Czy w układzie jest jakiś może zawór zwrotny?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Wiesz twarde to też nie powinny być tylko raczej miękkie, mimo nawet ciśnienia w układzie. Masz dobrą pompe i termostat? oba węże sie nagrzewają i górny i dolny? włącza się wentylator? bo może tylko nagrzewnice masz zapowietrzoną (zapchaną?) stąd brak grzania.maniac537 pisze:nie ma w układzie w ogóle ciśnienia (węże są miękkie nawet jak woda ma 90 stopni
Zawór zwrotny? Hmm, to raczej termostat pełni jego funkcje, w określonej temp (>87C) puszczając długi obieg na chłodnice.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
A węże od nagrzewnicy łapią temperature? Co do korka - przy sprawnym i odpowietrzonym układzie mógłbyś jeździć i bez niego i też powinno być dobrze.
Zrób tak: zdejmij lekko wąż powrotny z nagrzewnicy (ten po lewej) odpal silnik i zwiększ obroty ręką na przepustnicy, jak zacznie lecieć z niego płyn to pompa wody jest sprawna.
Zresztą pewnie jest sprawna, bo inaczej silnik gotowałby Ci wodę.
Zrób tak: zdejmij lekko wąż powrotny z nagrzewnicy (ten po lewej) odpal silnik i zwiększ obroty ręką na przepustnicy, jak zacznie lecieć z niego płyn to pompa wody jest sprawna.
Zresztą pewnie jest sprawna, bo inaczej silnik gotowałby Ci wodę.
witam.PROSZĘ O POMOC BO MAM PODOBNY PROBLEM,PO PRZEJECHANIU OK 15 KM.TEMP.JEST OK 110 STOPNI TERMOSTAT WYMIENIŁEM POMPE RÓWNIEŻ POWIETRZE Z NAGRZEWNICY NA POSTOJU LECI GORĄCE NATOMIAST PODCZAS JAZDY LECI ZIMNE,A TEMPERATURA NIE SCHODZI ZE 110 STOPNI.WSTAWIŁEM NAWET DRUGĄ POMPE ELEKTRYCZNA NIC NIE POMAGA,WYCIEKÓW Z UKŁADU CHŁODZENIA NIE MA PROSZĘ O POMOC.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
piet9 Dolny wąż od termostatu oczywiście też gorący po zagrzaniu silnika? chłodnica sie równomiernie nagrzewa? włącza sie wentylator?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2010, 14:19 przez percevalle, łącznie zmieniany 1 raz.
a w którym kiedunku płukałeś nagrzewnicę? powinieneś w przeciwnym, niż ten, w którym krąży płyn.maniac537 pisze:Pompa i termostat są nowe. Węże górny jak i dolny są gorące, wentylator włącza się. Nagrzewnice przepłukałem gorącą wodą pod ciśnieniem. A może wina leży po stronie korka nie trzyma ciśnienia w odpowiednim przedziale i woda krąży tak gdzie ma niżej a wiadomo że nagrzewnica jest najwyżej.
na pewno masz dobrze odpowietrzoną nagrzewnicę? (wydaje mi się, że jednak nie)
termostat masz na pewno dobry? nie jet zablokowany w pozycji otwartej? testowałeś go przed montażem?
piet9, proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI Regulamin.
Przy miekkich wezach zacznijcie od wymiany korka zbiorniczka wyrownawczego , jest tam zaworek regulujacy cisnienie w ukladzie chlodzenia . Koszt nowego korka kolo 20 zl w sklepie . Przy uszkodzonym korku wystepuja : wywalanie wody ze zbiorniczka po nagrzaniu , brak ogrzewania , wysoka temperatura na zegarach .
Hej właśnie ten wąż jest zimny,termostat nie puszcza,nie wiem czemu tak się dzieje.Niemożliwe to jest że 3 ci termostat jest uszkodzony.percevalle pisze:piet9 Dolny wąż od termostatu oczywiście też gorący po zagrzaniu silnika? chłodnica sie równomiernie nagrzewa? włącza sie wentylator?
[ Dodano: 2010-03-05, 14:45 ]
Witam,wymiana korka nic nie pomogłazwierzak213a2 pisze:Przy miekkich wezach zacznijcie od wymiany korka zbiorniczka wyrownawczego , jest tam zaworek regulujacy cisnienie w ukladzie chlodzenia . Koszt nowego korka kolo 20 zl w sklepie . Przy uszkodzonym korku wystepuja : wywalanie wody ze zbiorniczka po nagrzaniu , brak ogrzewania , wysoka temperatura na zegarach .
[ Dodano: 2010-03-05, 14:49 ]
Pompa podaje w dobrą stronę. Sprawdzałem.krisss pisze:może wstawiłeś ją w ten sposób że tłoczy wodę w przeciwną stronę niż oryginalna pompa ??
może układ chłodzenia jest źle odpowietrzony. a czy te termostaty (bo piszesz, że masz już trzeci) były sprawdzane przed zamontowaniem?piet9 pisze:percevalle napisał/a:
piet9 Dolny wąż od termostatu oczywiście też gorący po zagrzaniu silnika? chłodnica sie równomiernie nagrzewa? włącza sie wentylator?
Hej właśnie ten wąż jest zimny,termostat nie puszcza,nie wiem czemu tak się dzieje.Niemożliwe to jest że 3 ci termostat jest uszkodzony.