Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] brak grzania iciśnienia w układzie chłodzenia.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

[B4 ABT] brak grzania iciśnienia w układzie chłodzenia.

Post autor: maniac537 » 02 lut 2010, 22:12

Witam. Mam problem, samochód przestał ostatnio grzać. Wymieniłem pompę wody bo już zaczynała lecieć oraz termostat. Sytuacja jest dziwna bo nie ma w układzie w ogóle ciśnienia (węże są miękkie nawet jak woda ma 90 stopni). Czy w układzie jest jakiś może zawór zwrotny?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 lut 2010, 22:48

maniac537 pisze:nie ma w układzie w ogóle ciśnienia (węże są miękkie nawet jak woda ma 90 stopni
Wiesz twarde to też nie powinny być tylko raczej miękkie, mimo nawet ciśnienia w układzie. Masz dobrą pompe i termostat? oba węże sie nagrzewają i górny i dolny? włącza się wentylator? bo może tylko nagrzewnice masz zapowietrzoną (zapchaną?) stąd brak grzania.

Zawór zwrotny? Hmm, to raczej termostat pełni jego funkcje, w określonej temp (>87C) puszczając długi obieg na chłodnice.

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 02 lut 2010, 23:07

Pompa i termostat są nowe. Węże górny jak i dolny są gorące, wentylator włącza się. Nagrzewnice przepłukałem gorącą wodą pod ciśnieniem. A może wina leży po stronie korka nie trzyma ciśnienia w odpowiednim przedziale i woda krąży tak gdzie ma niżej a wiadomo że nagrzewnica jest najwyżej.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 lut 2010, 23:27

A węże od nagrzewnicy łapią temperature? Co do korka - przy sprawnym i odpowietrzonym układzie mógłbyś jeździć i bez niego i też powinno być dobrze.
Zrób tak: zdejmij lekko wąż powrotny z nagrzewnicy (ten po lewej) odpal silnik i zwiększ obroty ręką na przepustnicy, jak zacznie lecieć z niego płyn to pompa wody jest sprawna.
Zresztą pewnie jest sprawna, bo inaczej silnik gotowałby Ci wodę.

piet9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:25
Lokalizacja: elblag

Post autor: piet9 » 04 lut 2010, 10:29

witam.PROSZĘ O POMOC BO MAM PODOBNY PROBLEM,PO PRZEJECHANIU OK 15 KM.TEMP.JEST OK 110 STOPNI TERMOSTAT WYMIENIŁEM POMPE RÓWNIEŻ POWIETRZE Z NAGRZEWNICY NA POSTOJU LECI GORĄCE NATOMIAST PODCZAS JAZDY LECI ZIMNE,A TEMPERATURA NIE SCHODZI ZE 110 STOPNI.WSTAWIŁEM NAWET DRUGĄ POMPE ELEKTRYCZNA NIC NIE POMAGA,WYCIEKÓW Z UKŁADU CHŁODZENIA NIE MA PROSZĘ O POMOC.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 04 lut 2010, 10:39

piet9 pisze:WSTAWIŁEM NAWET DRUGĄ POMPE ELEKTRYCZNA
Możesz zaprezentować ten wynalazek ?? I nie pisz CAPS-em bo to nieładnie.

[ Dodano: 2010-02-04, 10:40 ]
Czy przy tej temperaturze 110 stopni załączają Ci się wentylatory ?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 lut 2010, 10:43

piet9 Dolny wąż od termostatu oczywiście też gorący po zagrzaniu silnika? chłodnica sie równomiernie nagrzewa? włącza sie wentylator?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2010, 14:19 przez percevalle, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 04 lut 2010, 12:54

maniac537 pisze:Pompa i termostat są nowe. Węże górny jak i dolny są gorące, wentylator włącza się. Nagrzewnice przepłukałem gorącą wodą pod ciśnieniem. A może wina leży po stronie korka nie trzyma ciśnienia w odpowiednim przedziale i woda krąży tak gdzie ma niżej a wiadomo że nagrzewnica jest najwyżej.
a w którym kiedunku płukałeś nagrzewnicę? powinieneś w przeciwnym, niż ten, w którym krąży płyn.
na pewno masz dobrze odpowietrzoną nagrzewnicę? (wydaje mi się, że jednak nie)
termostat masz na pewno dobry? nie jet zablokowany w pozycji otwartej? testowałeś go przed montażem?

piet9, proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI :arrow: Regulamin.

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 04 lut 2010, 19:06

U mnie płukanie nagrzewnicy pomogło. Wiec teraz jazda zima jest przyjemna. :-D

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 05 lut 2010, 23:25

piet9 pisze:WSTAWIŁEM NAWET DRUGĄ POMPE ELEKTRYCZNA NIC NIE POMAGA
może wstawiłeś ją w ten sposób że tłoczy wodę w przeciwną stronę niż oryginalna pompa :-/ ??

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 08 lut 2010, 13:48

Przy miekkich wezach zacznijcie od wymiany korka zbiorniczka wyrownawczego , jest tam zaworek regulujacy cisnienie w ukladzie chlodzenia . Koszt nowego korka kolo 20 zl w sklepie . Przy uszkodzonym korku wystepuja : wywalanie wody ze zbiorniczka po nagrzaniu , brak ogrzewania , wysoka temperatura na zegarach .

michael1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:38
Lokalizacja: Mostkowo

Post autor: michael1 » 04 mar 2010, 19:43

Mialem ten sam problem. Wymiana chlodniczki i po problemie. A wody nie ubywa Ci z zbiorniczka ?

piet9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:25
Lokalizacja: elblag

Post autor: piet9 » 05 mar 2010, 14:42

percevalle pisze:piet9 Dolny wąż od termostatu oczywiście też gorący po zagrzaniu silnika? chłodnica sie równomiernie nagrzewa? włącza sie wentylator?
Hej właśnie ten wąż jest zimny,termostat nie puszcza,nie wiem czemu tak się dzieje.Niemożliwe to jest że 3 ci termostat jest uszkodzony.

[ Dodano: 2010-03-05, 14:45 ]
zwierzak213a2 pisze:Przy miekkich wezach zacznijcie od wymiany korka zbiorniczka wyrownawczego , jest tam zaworek regulujacy cisnienie w ukladzie chlodzenia . Koszt nowego korka kolo 20 zl w sklepie . Przy uszkodzonym korku wystepuja : wywalanie wody ze zbiorniczka po nagrzaniu , brak ogrzewania , wysoka temperatura na zegarach .
Witam,wymiana korka nic nie pomogła :-(

[ Dodano: 2010-03-05, 14:49 ]
krisss pisze:może wstawiłeś ją w ten sposób że tłoczy wodę w przeciwną stronę niż oryginalna pompa :-/ ??
Pompa podaje w dobrą stronę. Sprawdzałem.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 mar 2010, 15:01

piet9 pisze:percevalle napisał/a:
piet9 Dolny wąż od termostatu oczywiście też gorący po zagrzaniu silnika? chłodnica sie równomiernie nagrzewa? włącza sie wentylator?

Hej właśnie ten wąż jest zimny,termostat nie puszcza,nie wiem czemu tak się dzieje.Niemożliwe to jest że 3 ci termostat jest uszkodzony.
może układ chłodzenia jest źle odpowietrzony. a czy te termostaty (bo piszesz, że masz już trzeci) były sprawdzane przed zamontowaniem?

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 05 mar 2010, 16:10

A masz szczelny uklad ? weze chlodnica itd. ? . Mi to podchodzi na powietrze w ukladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl