[B4 1Z] kontrolka ciśnienia oleju
[B4 1Z] kontrolka ciśnienia oleju
Witam wszystkich.Mam problem z palącą sie kontrolka ciśnienia oleju.Problem pojawił sie po przymrozkach rzedu -25 stopni.Autko stoi pod chmurką a silnik zalany olejem valvoline 10w40.Kontrolka gaśnie na około 2 sekundy po odpaleniu po czym znowu sie zapala.Czy to przez tak niską temp. czy po prostu zbieg okoliczności?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dziwne jest to że zapala sie po tych 2 sekundach.autko nie chodzi nic głośniej.kilka osób mi radziło żebym odpalił samochód i żeby sobie pochodził trochę silnik bo może olej gęsty i pompa nie zasysa tak jak powinna.Gdybym miał pewność że to tylko wina czujnika to nie było by problemu,ale co jeśli nie będzie smarowania?Wole nie ryzykować.Faktycznie najlepiej będzie sprawdzić ciśnienie i wtedy szukać dalej usterki.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Moim zdaniem bez sensu wymieniać, może nie potrzebnie czujnik. Najlepiej rzeczywiście sprawdzić ciśnienie oleju i myślę że diagnoza problemu będzie dużo łatwiejsza. U mnie np. został wymieniony czujnik, ciśnienie mam dobre, a kontrolka dalej świeci, tak ze z własnego doświadczenia wiem, że lepiej zacząć od sprawdzenia, a później kupowanie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zawsze staram się to samo powtarzać. Jeśli nawet nie masz własnego manometru to ile mechanik weźmie za takie sprawdzenie? 10-20 zł? A kupisz czujnik i nie daj Boże okaże się że nadal będzie świecić. I zaczniesz drapać się po głowie czy czujnik jest sprawny czy też nie? Kupisz następny. Znowu okaże się że nie działa... Niestety już nie raz czytałem takie historie na forum. A jak sprawdzisz ciśnienie i okrze się że jest ok to przynajmniej jesteś pewien że z mechanicznego punktu widzenia wszystko jest ok. Wtedy zaczynasz szukać przyczyn tylko i wyłącznie po stronie elektryki. Sprawdzasz styki itp. Jeśli to nie pomoże wtedy możesz zabrać się za czujniki.misiekdzwon pisze:z własnego doświadczenia wiem, że lepiej zacząć od sprawdzenia, a później kupowanie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na zimnym silniku przy gęstym oleju zawsze będziesz takie miał. Liczy się to jakie będzie na gorącym oleju. Powinieneś poczekać do włączenia wentylatorów i wtedy zobaczyć jakie będzie ciśnienie. Wujaszek na zimnym też miał ok 5-6 barów. Ale w miarę rozgrzewania się silnika i oleju ciśnienie spadało aż do poziomu poniżej minimalnego.raaaf82 pisze:Witam sprawdziłem dzisiaj cisnienie i po odpaleniu wynosiło 6bar a po około 10 sekundach spadło do 5,5 bar.
Re: [B4 1Z] kontrolka ciśnienia oleju
raaaf82 pisze:Witam wszystkich.Mam problem z palącą sie kontrolka ciśnienia oleju.Problem pojawił sie po przymrozkach rzedu -25 stopni.Autko stoi pod chmurką a silnik zalany olejem valvoline 10w40.Kontrolka gaśnie na około 2 sekundy po odpaleniu po czym znowu sie zapala.Czy to przez tak niską temp. czy po prostu zbieg okoliczności?
Masz podobnie jak u mnie
Olej Liqui Moly 10w40 pod górną kreską, a czasem kontrolka się zaświeci. U mnie dodatkowo w chwili świecenia kontrolki obrotomierz wskazuje zero. Lekkie stuknięcie w deskę nad licznikiem usuwa problem. Ja podejrzewam, że przyczyną mogą być tzw "zimne luty" na płytce licznika. W weekend biorę lutownicę i szukam przyczyny.
Chciałem sie tylko upewnić czy ciśnienie nie jest zbyt wysokie.Jeżeli pomiar wykazał 5,5 to oznacza że zawór przy pompie działa prawidłowo,a o to mi głownie chodziło.MUNIOR pisze:Dokładnie tak jak Labiel, pisze .Miarodajny pomiar tylko przy rozgrzanym do 90st.silniku .U mnie manometr na wolnych obrotach przy tej temp.pokazuje 2 bary.Olej taki jak twój valvoline max life 10w40
Kupiłem dzisiaj czujnik i okazuje sie że to nie to
Czy ktoś z Was jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie:
a)ile jest czujników ciśnienia oleju w 1z 2 czy 3?
b)Od czego jest czujnik niebieski a od czego szary0,9bar?
Wyczytałem na forum kilka skrajnie sie różniacych odpowiedzi odnośnie zadania które spełniają w silniku.Wiekszość pisze że niebieski jest od zbyt niskiego a szary od zbyt wysokiego ciśnienia co dla mnie wydaję sie być bzdurą.Te dwa czujniki nie sa przypadkiem od dynamicznej kontroli oleju?Czekam na wasze opinie.Dopóki nie poznam od czego sa te czujniki to trudno będzie mi znależc usterke i zostanie mi tylko wizyta mechanika,co raczej mnie nie cieszy.Gdyby ktoś z Was miał jakicś schemacik połaczenia to będę wdzięczny
dwa czujnikiraaaf82 pisze:a)ile jest czujników ciśnienia oleju w 1z 2 czy 3?
1) jeden od niskiego ciśnienia oleju na wolnych obrotach (niebieski 0,25 Bara) podłączony powinien być do przewodu błękitno- czarnego.
2) drugi od niskiego ciśnienia oleju na wysokich obrotach pow. 2000 obr. (szary 0,9 Bara) podłączony do przewodu biało-szarego.
Pierwszy opisany czujnik jest rozwierny (czyli przy prawidłowym ciśnieniu odcina masę )
Drugi z kolei jest zwierny (czyli przy prawidłowym ciśnieniu podaje masę)
Czujniki mają za zadanie kontrolowanie spadków ciśnienia oleju przy różnych prędkościach obrotowych silnika, a nazywane jest to dynamiczną kontrolą oleju.
Wszystko na ten temat.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: