Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] kontrolka ciśnienia oleju

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

[B4 1Z] kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: raaaf82 » 28 sty 2010, 17:09

Witam wszystkich.Mam problem z palącą sie kontrolka ciśnienia oleju.Problem pojawił sie po przymrozkach rzedu -25 stopni.Autko stoi pod chmurką a silnik zalany olejem valvoline 10w40.Kontrolka gaśnie na około 2 sekundy po odpaleniu po czym znowu sie zapala.Czy to przez tak niską temp. czy po prostu zbieg okoliczności?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 sty 2010, 23:56

Auto nie chodzi czasem głośniej? Sprawdź styki przy czujniku. Dobrze by było sprawdzić też ciśnienie oleju żeby dokładnie zdiagnozować problem.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 sty 2010, 10:29

Przy takich mrozach wszystko może wariować ja często słyszę w diesel że pali się i piszczy kontrolka płynu chłodniczego to jest spowodowane zbyt dużym spadkiem napięcia przy odpalaniu i czujnik wariuje na rozgrzanym silniku wszystko jest dobrze z kontrolką oleju :?:

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 29 sty 2010, 16:36

dziwne jest to że zapala sie po tych 2 sekundach.autko nie chodzi nic głośniej.kilka osób mi radziło żebym odpalił samochód i żeby sobie pochodził trochę silnik bo może olej gęsty i pompa nie zasysa tak jak powinna.Gdybym miał pewność że to tylko wina czujnika to nie było by problemu,ale co jeśli nie będzie smarowania?Wole nie ryzykować.Faktycznie najlepiej będzie sprawdzić ciśnienie i wtedy szukać dalej usterki.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 sty 2010, 17:46

wymień czujnik i będziesz wtedy dalej kombinował

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 30 sty 2010, 23:11

Moim zdaniem bez sensu wymieniać, może nie potrzebnie czujnik. Najlepiej rzeczywiście sprawdzić ciśnienie oleju i myślę że diagnoza problemu będzie dużo łatwiejsza. U mnie np. został wymieniony czujnik, ciśnienie mam dobre, a kontrolka dalej świeci, tak ze z własnego doświadczenia wiem, że lepiej zacząć od sprawdzenia, a później kupowanie ;)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sty 2010, 01:09

misiekdzwon pisze:z własnego doświadczenia wiem, że lepiej zacząć od sprawdzenia, a później kupowanie ;)
Zawsze staram się to samo powtarzać. Jeśli nawet nie masz własnego manometru to ile mechanik weźmie za takie sprawdzenie? 10-20 zł? A kupisz czujnik i nie daj Boże okaże się że nadal będzie świecić. I zaczniesz drapać się po głowie czy czujnik jest sprawny czy też nie? Kupisz następny. Znowu okaże się że nie działa... Niestety już nie raz czytałem takie historie na forum. A jak sprawdzisz ciśnienie i okrze się że jest ok to przynajmniej jesteś pewien że z mechanicznego punktu widzenia wszystko jest ok. Wtedy zaczynasz szukać przyczyn tylko i wyłącznie po stronie elektryki. Sprawdzasz styki itp. Jeśli to nie pomoże wtedy możesz zabrać się za czujniki.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 03 lut 2010, 15:38

Witam sprawdziłem dzisiaj cisnienie i po odpaleniu wynosiło 6bar a po około 10 sekundach spadło do 5,5 bar.Z tego co wyczytałem to raczej normalne cisnienie.Wyglada na to że do wymiany czujnik szary 0,9bar.Co o tym Myslicie? Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lut 2010, 19:15

raaaf82 pisze:Witam sprawdziłem dzisiaj cisnienie i po odpaleniu wynosiło 6bar a po około 10 sekundach spadło do 5,5 bar.
Na zimnym silniku przy gęstym oleju zawsze będziesz takie miał. Liczy się to jakie będzie na gorącym oleju. Powinieneś poczekać do włączenia wentylatorów i wtedy zobaczyć jakie będzie ciśnienie. Wujaszek na zimnym też miał ok 5-6 barów. Ale w miarę rozgrzewania się silnika i oleju ciśnienie spadało aż do poziomu poniżej minimalnego.
Części samochodowe online - Motostacja

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lut 2010, 21:22

Dokładnie tak jak Labiel, pisze .Miarodajny pomiar tylko przy rozgrzanym do 90st.silniku .U mnie manometr na wolnych obrotach przy tej temp.pokazuje 2 bary.Olej taki jak twój valvoline max life 10w40
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Rebu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2006, 12:55
Lokalizacja: małopolska

Re: [B4 1Z] kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: Rebu » 04 lut 2010, 09:15

raaaf82 pisze:Witam wszystkich.Mam problem z palącą sie kontrolka ciśnienia oleju.Problem pojawił sie po przymrozkach rzedu -25 stopni.Autko stoi pod chmurką a silnik zalany olejem valvoline 10w40.Kontrolka gaśnie na około 2 sekundy po odpaleniu po czym znowu sie zapala.Czy to przez tak niską temp. czy po prostu zbieg okoliczności?


Masz podobnie jak u mnie
Olej Liqui Moly 10w40 pod górną kreską, a czasem kontrolka się zaświeci. U mnie dodatkowo w chwili świecenia kontrolki obrotomierz wskazuje zero. Lekkie stuknięcie w deskę nad licznikiem usuwa problem. Ja podejrzewam, że przyczyną mogą być tzw "zimne luty" na płytce licznika. W weekend biorę lutownicę i szukam przyczyny.

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 04 lut 2010, 16:19

MUNIOR pisze:Dokładnie tak jak Labiel, pisze .Miarodajny pomiar tylko przy rozgrzanym do 90st.silniku .U mnie manometr na wolnych obrotach przy tej temp.pokazuje 2 bary.Olej taki jak twój valvoline max life 10w40
Chciałem sie tylko upewnić czy ciśnienie nie jest zbyt wysokie.Jeżeli pomiar wykazał 5,5 to oznacza że zawór przy pompie działa prawidłowo,a o to mi głownie chodziło.
Kupiłem dzisiaj czujnik i okazuje sie że to nie to :-(

Czy ktoś z Was jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie:
a)ile jest czujników ciśnienia oleju w 1z 2 czy 3?
b)Od czego jest czujnik niebieski a od czego szary0,9bar?
Wyczytałem na forum kilka skrajnie sie różniacych odpowiedzi odnośnie zadania które spełniają w silniku.Wiekszość pisze że niebieski jest od zbyt niskiego a szary od zbyt wysokiego ciśnienia co dla mnie wydaję sie być bzdurą.Te dwa czujniki nie sa przypadkiem od dynamicznej kontroli oleju?Czekam na wasze opinie.Dopóki nie poznam od czego sa te czujniki to trudno będzie mi znależc usterke i zostanie mi tylko wizyta mechanika,co raczej mnie nie cieszy.Gdyby ktoś z Was miał jakicś schemacik połaczenia to będę wdzięczny

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 04 lut 2010, 18:53

raaaf82 pisze:a)ile jest czujników ciśnienia oleju w 1z 2 czy 3?
dwa czujniki
1) jeden od niskiego ciśnienia oleju na wolnych obrotach (niebieski 0,25 Bara) podłączony powinien być do przewodu błękitno- czarnego.
2) drugi od niskiego ciśnienia oleju na wysokich obrotach pow. 2000 obr. (szary 0,9 Bara) podłączony do przewodu biało-szarego.
Pierwszy opisany czujnik jest rozwierny (czyli przy prawidłowym ciśnieniu odcina masę )
Drugi z kolei jest zwierny (czyli przy prawidłowym ciśnieniu podaje masę)
Czujniki mają za zadanie kontrolowanie spadków ciśnienia oleju przy różnych prędkościach obrotowych silnika, a nazywane jest to dynamiczną kontrolą oleju.
Wszystko na ten temat.
Bez ściemy, krótko i na temat.

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 09 lut 2010, 15:50

Czy po odłączeniu przewodu od szarego czujnika ,niebieski czujnik bedzie działał prawidłowo?Czy można tak jeżdzić?Jeśli nie bede kręcił silnika pow 2000obr to szary czujnik jest zbędny?Muszę jakoś dostarczyć autko do elektromechanika i stad moje pytanie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lut 2010, 16:03

Jeśli ciśnienie oleju masz ok to błędnymi wskazaniami czujnika się nie przejmuj.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga