Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

ODPOWIEDZ
dzerzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2006, 17:39

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

Post autor: dzerzej » 14 sty 2007, 20:09

Witam noszę się z zamiarem zamiany wielkiego jak big ben zegara na obrotomierz. Moje pytanie jest następujące: czy jest to możliwe i w jaki sposób to zrobić?
Za wszelkie porady z góry dziękuję:)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 14 sty 2007, 21:18

Odpowiedź prosta jak drut ;]

Kupujesz gotowca z TDI i wsadzasz w miejsce swoich zegarów, albo kupujesz zepsute (np z zepsutym prędkościomierzem) całe zegary z benzyny (z 4 albo 5 cylindrówki... bo z V6 nie podejdzie), wymontowujesz z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i białą podkładką i przekładasz te 3 elementy do swojego licznika. Dodatkowo jak będziesz przekładał to zobaczysz że przenosząc obrotomierz do swojej płyty głownej, będziesz musiał wlutować na swojej płycie bodajże 6 pinów - gniazd z płyty zegarów benzynowca - dziry w płycie są, tylko trzeba przelutować gniazda - wskażą Ci je szpilki z obrotomierz jak przyłożysz do swojej płyty. Montujesz to wszystko, łączysz 2 pewne punkty na swojej płycie głównej żeby żarówka do podświetlenia zegara cyfrowego miała masę, wkręcasz żarówkę i po zawodach.

Ja od miesiąca też mam obrotek... na allegro kupiłem za 56zł z wysyłką zegary od benzyny, zabrałem z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i te 6 pinów, kupiłem za 3zł potencjometr precyzyjny (w TD trzeba jeszcze wyregulować bo obrotek sygnał bierze z alternatora, w TDI nic nie musisz więcej robić bo sygnał jest brany z kompa, czyli tak samo jak w benzynowcach) Łącznie zapłaciłem 60zł a został mi BigBan, kilka żarówek z zegarów które kupiłem, wskaźnik temp i paliwa, zepsuty prędkościomierz i AutoCheck :mrgreen:
No i obrotomierz w autku :-P


Acha, przy okazji wielkie TNX za pomoc kieruję dla :!: Mac79 :!: który dokonał tego rezanka i pozwolił innym go dokonać
Jak już się zdecydujesz to możesz pytać co dokładnie jak i gdzie :mrgreen:

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 15 sty 2007, 18:11

Cobra ja też chciałbym sobie tak zmienić... to mówisz że zwykły obrotomierz od benzyny będzie pasował ?? Myślałem że jest inny zakres obrotów diesl'a i benzyny

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 15 sty 2007, 19:43

Bo jest :mrgreen: ale różnica to tylko 1tyś :mrgreen:
mi to nie przeszkadza, a niewielkim nakłedem finansowym da się to uczynić... ba, ja to jeszcze na tym zarobiłem :mrgreen:

dzerzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2006, 17:39

Post autor: dzerzej » 15 sty 2007, 20:47

Bardzo fajnie na razie dziekuje za pomoc ;-) w razie problemów będę pytał

Awatar użytkownika
swieży
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 maja 2007, 12:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: swieży » 31 maja 2007, 12:44

cześć a jak kupię obrotomierz od tdi to też będę musiał przelutowywać czy wystarczy tylko zamontować, podłączyć i gotowe

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 maja 2007, 14:41

musisz przelutować, bo w płycie głównej licznika z zegarem nie ma tych pinów, a muszą być by dochodziło napięcie do obrotomierza.

P.S. w dziale download jest instrukcja wymiany zegara i montażu obrotomierza z dużą liczbą fotek
http://centrum.audi80.pl/component/opti ... nfo/id,49/

Awatar użytkownika
swieży
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 maja 2007, 12:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: swieży » 04 cze 2007, 12:10

wielkie dzięki instrukcja jest zawodowa teraz aktywnie szukam obrotomierza ale chciałbym od tdi żeby za bardzo nie kombinować. Na allegro same benzynowe, szukam dalej jak znajdę odrazu wymieniam i dam znać jeszcze raz wielkie dzięki pozdrawiam[/i]

speed_fun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 31 maja 2007, 19:20
Lokalizacja: wlkp konin

Post autor: speed_fun » 04 cze 2007, 18:03

Witam
mam pytanko do cobry
czy bedzie pasował licznik z obrotomierzem od audi 80 b4 2.0E (benzyna 115KM) do audi 80 b4 2.0 (90) z licznikiem bez obrotomierza? Czy najlepeij szukac od TDI?
pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedź

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 04 cze 2007, 18:47

po co Ci obrotek od TDI skoro masz benzynę?
Tak będzie pasował z 2,0 115KM do 2,0 90KM
w dziale download masz instrukcję zamiany zegarka na obrotomierz
pozdr

speed_fun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 31 maja 2007, 19:20
Lokalizacja: wlkp konin

Post autor: speed_fun » 05 cze 2007, 17:35

dzieki , teraz jeszcze tylko musze poszukac licznik i bede smigał z obrotkiem
POZDRO dla cobry :mrgreen:

[ Dodano: 2007-06-05, 21:37 ]
cobra mam jeszcze jedno pytanko, czy jak zaloze do swojej ten licznik z obrotkiem od benzyny to bede musial cos lutowac :?:

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 06 cze 2007, 16:20

speed_fun pisze:cobra mam jeszcze jedno pytanko, czy jak zaloze do swojej ten licznik z obrotkiem od benzyny to bede musial cos lutowac
jak założysz całe zegary, to nie musisz nic lutować, tylko podłączasz wtyczki i gotowe, no ostatecznie jak kupisz od B3 to możesz podmienić wyświetlacz kontrolek na mini check. pamiętaj, żeby szukać od 4/5zyl.

speed_fun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 31 maja 2007, 19:20
Lokalizacja: wlkp konin

Post autor: speed_fun » 06 cze 2007, 16:57

ok dzieki PawelG :-o
teraz juz wiem wszystko :->
pozdro

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 cze 2007, 21:41

PawelG pisze:
speed_fun pisze:cobra mam jeszcze jedno pytanko, czy jak zaloze do swojej ten licznik z obrotkiem od benzyny to bede musial cos lutowac
jak założysz całe zegary, to nie musisz nic lutować, tylko podłączasz wtyczki i gotowe, no ostatecznie jak kupisz od B3 to możesz podmienić wyświetlacz kontrolek na mini check. pamiętaj, żeby szukać od 4/5zyl.
dokładnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 19 paź 2007, 11:19

A ja mam takie pytanie: po co wlutowuje się te 6 pinów do płyty i czy takie piny mogą być:
http://cnd.pl/produkt.php?produkt=4117&grupa=255

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl