[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI
[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI
Witam noszę się z zamiarem zamiany wielkiego jak big ben zegara na obrotomierz. Moje pytanie jest następujące: czy jest to możliwe i w jaki sposób to zrobić?
Za wszelkie porady z góry dziękuję:)
Za wszelkie porady z góry dziękuję:)
Odpowiedź prosta jak drut ;]
Kupujesz gotowca z TDI i wsadzasz w miejsce swoich zegarów, albo kupujesz zepsute (np z zepsutym prędkościomierzem) całe zegary z benzyny (z 4 albo 5 cylindrówki... bo z V6 nie podejdzie), wymontowujesz z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i białą podkładką i przekładasz te 3 elementy do swojego licznika. Dodatkowo jak będziesz przekładał to zobaczysz że przenosząc obrotomierz do swojej płyty głownej, będziesz musiał wlutować na swojej płycie bodajże 6 pinów - gniazd z płyty zegarów benzynowca - dziry w płycie są, tylko trzeba przelutować gniazda - wskażą Ci je szpilki z obrotomierz jak przyłożysz do swojej płyty. Montujesz to wszystko, łączysz 2 pewne punkty na swojej płycie głównej żeby żarówka do podświetlenia zegara cyfrowego miała masę, wkręcasz żarówkę i po zawodach.
Ja od miesiąca też mam obrotek... na allegro kupiłem za 56zł z wysyłką zegary od benzyny, zabrałem z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i te 6 pinów, kupiłem za 3zł potencjometr precyzyjny (w TD trzeba jeszcze wyregulować bo obrotek sygnał bierze z alternatora, w TDI nic nie musisz więcej robić bo sygnał jest brany z kompa, czyli tak samo jak w benzynowcach) Łącznie zapłaciłem 60zł a został mi BigBan, kilka żarówek z zegarów które kupiłem, wskaźnik temp i paliwa, zepsuty prędkościomierz i AutoCheck :mrgreen:
No i obrotomierz w autku
Acha, przy okazji wielkie TNX za pomoc kieruję dla :!: Mac79 :!: który dokonał tego rezanka i pozwolił innym go dokonać
Jak już się zdecydujesz to możesz pytać co dokładnie jak i gdzie :mrgreen:
Kupujesz gotowca z TDI i wsadzasz w miejsce swoich zegarów, albo kupujesz zepsute (np z zepsutym prędkościomierzem) całe zegary z benzyny (z 4 albo 5 cylindrówki... bo z V6 nie podejdzie), wymontowujesz z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i białą podkładką i przekładasz te 3 elementy do swojego licznika. Dodatkowo jak będziesz przekładał to zobaczysz że przenosząc obrotomierz do swojej płyty głownej, będziesz musiał wlutować na swojej płycie bodajże 6 pinów - gniazd z płyty zegarów benzynowca - dziry w płycie są, tylko trzeba przelutować gniazda - wskażą Ci je szpilki z obrotomierz jak przyłożysz do swojej płyty. Montujesz to wszystko, łączysz 2 pewne punkty na swojej płycie głównej żeby żarówka do podświetlenia zegara cyfrowego miała masę, wkręcasz żarówkę i po zawodach.
Ja od miesiąca też mam obrotek... na allegro kupiłem za 56zł z wysyłką zegary od benzyny, zabrałem z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i te 6 pinów, kupiłem za 3zł potencjometr precyzyjny (w TD trzeba jeszcze wyregulować bo obrotek sygnał bierze z alternatora, w TDI nic nie musisz więcej robić bo sygnał jest brany z kompa, czyli tak samo jak w benzynowcach) Łącznie zapłaciłem 60zł a został mi BigBan, kilka żarówek z zegarów które kupiłem, wskaźnik temp i paliwa, zepsuty prędkościomierz i AutoCheck :mrgreen:
No i obrotomierz w autku
Acha, przy okazji wielkie TNX za pomoc kieruję dla :!: Mac79 :!: który dokonał tego rezanka i pozwolił innym go dokonać
Jak już się zdecydujesz to możesz pytać co dokładnie jak i gdzie :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
musisz przelutować, bo w płycie głównej licznika z zegarem nie ma tych pinów, a muszą być by dochodziło napięcie do obrotomierza.
P.S. w dziale download jest instrukcja wymiany zegara i montażu obrotomierza z dużą liczbą fotek
http://centrum.audi80.pl/component/opti ... nfo/id,49/
P.S. w dziale download jest instrukcja wymiany zegara i montażu obrotomierza z dużą liczbą fotek
http://centrum.audi80.pl/component/opti ... nfo/id,49/
jak założysz całe zegary, to nie musisz nic lutować, tylko podłączasz wtyczki i gotowe, no ostatecznie jak kupisz od B3 to możesz podmienić wyświetlacz kontrolek na mini check. pamiętaj, żeby szukać od 4/5zyl.speed_fun pisze:cobra mam jeszcze jedno pytanko, czy jak zaloze do swojej ten licznik z obrotkiem od benzyny to bede musial cos lutowac
dokładnie :mrgreen:PawelG pisze:jak założysz całe zegary, to nie musisz nic lutować, tylko podłączasz wtyczki i gotowe, no ostatecznie jak kupisz od B3 to możesz podmienić wyświetlacz kontrolek na mini check. pamiętaj, żeby szukać od 4/5zyl.speed_fun pisze:cobra mam jeszcze jedno pytanko, czy jak zaloze do swojej ten licznik z obrotkiem od benzyny to bede musial cos lutowac
A ja mam takie pytanie: po co wlutowuje się te 6 pinów do płyty i czy takie piny mogą być:
http://cnd.pl/produkt.php?produkt=4117&grupa=255
http://cnd.pl/produkt.php?produkt=4117&grupa=255