Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Różnice pomiędzy B4 a A4 ??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

[1.9 TDI 1Z] Różnice pomiędzy B4 a A4 ??

Post autor: gigs » 04 lut 2010, 15:32

Pytanie do fachowców z naszego forum od TDI. Czym różnią się silniki 1Z montowane po 94r w naszych B4 od tych co są montowane w Audi A4 94r-97r ??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 04 lut 2010, 15:50

Jeżeli chodzi o samą konstrukcje silnika to niczym. Możliwe że w A4 siedzi inne turbo ale mogę się mylić.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 lut 2010, 08:42

Pomiedzy 1Z w b4 na Pierburgu a 1Z w A4 nie ma żadnych róznic maja takie same ECU, pompy wtryskowe i generalnie mówiac takie same sterowanie. Różnica jest w pompach wtryskowych miedzy automatem a manualem w A4.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 lut 2010, 12:22

drobnych różnic jest sporo.....generalnie to jak koledzy piszą.....turbina ze zmienną geometrią łopatek ,wtryski dwu sprężynowe o większym ciśnieniu,przepływka pierburga....

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 lut 2010, 12:33

januszbin pisze:...turbina ze zmienną geometrią łopatek
Jezeli mówimy o AFN-ie bo w 1Z-cie jest zwykła turbinka

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lut 2010, 12:54

Może najlepiej rozdzielić to na wersję 90 i 110KM?
Wersja 90 konna w A4 do tej z B4 różni się detalami, ot tym co było potrzebne aby wsadzić do nowej budy, lekka kosmetyka i to wsio jest. Słupek ten sam, ECU i turbo też.

110 konna wersja ma inne wtryski, turbo z geometrią oraz inne oprogramowanie.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 05 lut 2010, 13:40

Podepnę się pod temat.
Koledzy a jak to jest z maksymalnym momentem obrotowym? W katalogach podają że moje Audi 80 z 1995r ma 182Nm, a A4 z tego samego rocznika już 202Nm. Skąd to się wzięło, różnic w osprzęcie tych silników nie zauważyłem. Może te 182Nm dotyczą tylko wersji z przepływką boscha? Albo różnica tkwi w ECU?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 05 lut 2010, 13:51

te 182 Nm dotyczą bosha

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 lut 2010, 18:11

Co do różnic pomiedzy 1Z B4 a 1Z A4 to jeśli chodzi o ecu nie moge zgodzić się do końca... po około 96r ecu były montowane 16 bitowe gdzie w B4 takich nie było. Co do większego momętu obr, wydajniejszy IC w A4 plus inaczej zestrojony soft daje więcej Nm. Dalej w audi A4 zastosowano inną pompe oleju (nie ma efektu podwieszania zaworów po 97r, inaczej również rozmieszczony jest osprzęt silnka (zespól zdawczy mocy po drugiej stronie). Za pewne jest jeszcze wiecej drobnych różnica. Generalnie silnik prawie ten sam.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 05 lut 2010, 20:36

trepek pisze:Może najlepiej rozdzielić to na wersję 90 i 110KM?
Ogólnie interesuje mnie tylko 1Z tak jak w tytule postu, pozatym sam AFN w A4 już różni się częściami przy wymianie rozrządu.

Ale może kogoś również interesują różnice pomiędzy 1Z a AFN :)

Solskier pisze:nie ma efektu podwieszania zaworów po 97r,
Co to tak na chłopski rozum oznacza ??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 lut 2010, 12:35

gigs pisze: Solskier napisał/a:
nie ma efektu podwieszania zaworów po 97r,

Co to tak na chłopski rozum oznacza ??
To znaczy że jak dasz fest po gazie na zimnym bądź latnim silnku (nie rozgrzany olej) to nie napompuje popychaczy które nie chcą w tym momęcie odpuścić. Różnica ta wynika z zastosowania mniej "wydajnej" pompy olejowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl