[B4 ABK] szarpie silnikiem na LPG
Kolego Leopard nie chce watpic w twoej umiejetnosci ale tak jak to opisałes mozna zrobic na instalacji I generacji najczesciej spotykana w autach gaźnikowych i czasem z mechanicznym wtryskiem. Przy instalacjach II generacji trzeba ustawiac za pomoca programu diagnostycznego, przydałoby sie sprawdzic sonde, jak masz ustawiona mieszanke na wolnych i wysokich obroatch i profilaktycznie wymień przewody, swiece, palec i kopułke. Najczesciej za strzały przy obciazeniu winny jest układ WN.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
leopard pisze:drugiej generacji to za silnikiem krokowym powinna być śruba regulacyjna na przewodzie i nią właśnie ustawiasz dawke gazu precyzyjnie i nawet po wypięciu silnika krokowego będzie działała instalacja gazowa idealnie.
Obaj macie rację przy II generacji występują dwa rodzaje silniczków krokowych. Przy tzw. mini komputerach są dodatkowo ze "śrubka" np. Stag L czy Lecho mini lambda.WOJTEK26 pisze:Przy instalacjach II generacji trzeba ustawiac za pomoca programu diagnostycznego,
Przy "większych" nie ma registra i trzeba ustawiać je przy pomocy odpowieniego interfejsu oraz komputera np. Bingo M, Bingo S, Stag 50/100/150, DT Gas.
[ABT 2.0]szarpie na gazie przy puszczeniu i dodawaniu gazu]
Panowie mam prośbę do was co jest grane z tym moim autem że podczas jazdy na lpg przy puszczeniu i dodaniu gazu auto szarpnie ostro na benzynie tego nie ma.W poniedziałek byłem u mechanika i stwierdził że mam silnik krokowy od gazu do wymiany bo się zacina. A dziwi mnie najbardziej to że przy przełączaniu z benzyny na gaz pod wpływem obrotów silnik sie dławi ciężko mu na obroty wejść to też muszę mu zawsze nacisnąć bardziej pedał gazu .Gdy mechanik tam cos przy nim pomajstrował to płynnie przełączył się parę razy i kazał zrobić jazdę próbną i było super nic nie szarpało przy ujmowaniu i dodawaniu gazu lecz od wczoraj znowu jest to samo i szarpie.Ojciec mój ma VW 3 i taką samą instalację i u niego wszystko płynnie się przełącza , a u mnie nie i czemu tak? proszę was o pomoc i szybką odpowiedż.Z góry dzięki za pomoc skifa. pozdrawiam klubowiczów
Witam! Panowie udało mi się dojść do setna sprawy co przyczyną jest u mnie tym szarpaniem mam uszkodzony tzw pogrzewacz powietrza ( jesli to tak sie fachowo nazywa) on powinien na zimnym silniku zamykać się żeby powietrze szło ciepłe z kolektora ( wydechu) do filtra powietrza , to badziewie nie działa jest uszkodzone, przez co ciężko się przełącza na gaz z benzyny.Z nowym to raczej ciężko bedzie żeby kupić pozostało mi popytać na szrocie filtr od gazu też miałem zasyfiony troszkę i tak samo spuściłem z parownika ten syf , tą oliwę z pięćdziesiątka to wyleciała spokojnie.
Zablokuj to urządzenie w ten sposób aby cały czas zarówno na zimnym i ciepłym silniku ciągnęło zimne powietrze spod zderzaka (zaślep podciśnienia ). Gaz lubi zimne, gęste powietrze. Nie bedzie to miało wpływu na pracę zimnego silnika. Z moich obserwacji wynika że jakieś 90% vw/audi ma te urządzonka niesprawne. Poza tym silnik pracując ciągle na gorącym powietrzu będzie miał wyższe spalanie nawet do 1 litra gazu wiecej.skifa pisze:Witam! Panowie udało mi się dojść do setna sprawy co przyczyną jest u mnie tym szarpaniem mam uszkodzony tzw pogrzewacz powietrza ( jesli to tak sie fachowo nazywa) on powinien na zimnym silniku zamykać się żeby powietrze szło ciepłe z kolektora ( wydechu) do filtra powietrza
Wyjmij z obudowy filtra powietrza zawór sterujący dopływem ciepłego powietrza , najpierw namocz a później umyj go w benzynie wysusz i zamontuj . Powinno być dobrze jeżeli to byo przyczyną . A żeby sprawdzić na szybko czy to regulacja dopływu ciepłego powietrza szankuje zdejmij wężyk gumowy z siłownika na filtrze powiatrza , zaślep go śrubką 3 i przejedź się tylko na zimnym powietrzu . Jeżeli będzie dobrze to wiesz co masz do naprawienia , jeżeli nie to trzeba szukać dalej - stawiam na regulacjepod obciązeniem a nie statyczną w garażu .