[80 B3 1.8S] Obroty
[80 B3 1.8S] Obroty
Witam !!
Mam problem z obrotami w Niuni B3 1.8S Gaźnik B+LPG. Podczas jazdy np. na 2 przy wrzuceniu biegu jałowego (luzu) obroty nie spadają utrzymują się tak na poziomie 2k spadają dopiero po zduszeniu biegiem ;/ Na benzynie jest wszystko ok, spalanie gazu na 100km oscylowało w granicach 14l ;/ bylem już u 2-ch gazowników jeden zmniejszył spalanie komputerem, drugi przykręcił na parowniku. I jeszcze jedno pytanie czy ujemne temperatury (na dworze) mogą wpływać na spalanie??? Z racji ze jestem początkującym forumowiczem proszę o wyrozumiałość
Mam problem z obrotami w Niuni B3 1.8S Gaźnik B+LPG. Podczas jazdy np. na 2 przy wrzuceniu biegu jałowego (luzu) obroty nie spadają utrzymują się tak na poziomie 2k spadają dopiero po zduszeniu biegiem ;/ Na benzynie jest wszystko ok, spalanie gazu na 100km oscylowało w granicach 14l ;/ bylem już u 2-ch gazowników jeden zmniejszył spalanie komputerem, drugi przykręcił na parowniku. I jeszcze jedno pytanie czy ujemne temperatury (na dworze) mogą wpływać na spalanie??? Z racji ze jestem początkującym forumowiczem proszę o wyrozumiałość
Kolego jeżeli masz silnik PM to nie masz gaźnika tylko wtrysk jednopunktowy , chyba że coś było modzone to podaj typ gaźnika i rodzaj ( firma sterownika model ) instalacji LPG . Przy wtrysku mogło się coś pochrzanić z komputerem i działa na gazie podnosząc obroty silnikiem korkowym ( otwiera przepustnice ) - trzeba by to sprawdzić .
to raczej niejest gaznikowy silnik poniewaz w gaznikowcach niemontowali przełacznika gazu automatycznego tylko reczny,ja chciałem zeby gazownik mi ałtomatyczny przełacznik zamontował ale powiedziałze do gaznika niemozna zamontowac takiego, wiec twoj silnik to jest monowtrysk z gory bardzo podobny do gaznikowca,ale odkrecajac obudowe filtra jest mono anie gaznik
Panowie te PM wpisałem kompletnie nie wiedząc o co chodzi;/ Czy to gaźnik czy monowtrysk już teraz nie jestem pewien. Jutro cykne fotke i wstawie to ocenicie A co to tego sprawdzania komputerem gazownik stwierdził ze lamba pokazuje dobrze i niby zmniejszył spalanie (dodam ze nic za to nie wziął, może to tak na odczepnego ?? ) Zakładając ze to monowtrysk jeszcze jakieś sugestie ??
Tu masz fotki silników, porównaj i napisz który masz
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
[ Dodano: 2010-02-07, 09:15 ]
A zakładając że masz monowtrysk to zrób następująco, ja miałem taki sam problem co Ty że niekiedy mi obroty trzymały na 2k, odepnij klemy od akumulatora, wypij kawke czy tam herbatkę i podepnij za jakiś czas. Wszystkie urządzenia elektryczne wyłącz, ustaw żeby chodził tylko na benzynie. Następnie odpal silnik i broń boże nie wciskaj pedału gazu, przy sprawnym krokowcu i czujniku nie powinien Ci zgasnąć. Niech tak pochodzi aż do włączenia wentylatora i zgaś go wtedy. Tym sposobem dokonasz adaptacji, Pozostaje tylko odpyć jazdę próbną. Ja tak zrobiłem i już od tamtej pory nie mam takich problemów <ok>
Pozdrawiam
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
[ Dodano: 2010-02-07, 09:15 ]
A zakładając że masz monowtrysk to zrób następująco, ja miałem taki sam problem co Ty że niekiedy mi obroty trzymały na 2k, odepnij klemy od akumulatora, wypij kawke czy tam herbatkę i podepnij za jakiś czas. Wszystkie urządzenia elektryczne wyłącz, ustaw żeby chodził tylko na benzynie. Następnie odpal silnik i broń boże nie wciskaj pedału gazu, przy sprawnym krokowcu i czujniku nie powinien Ci zgasnąć. Niech tak pochodzi aż do włączenia wentylatora i zgaś go wtedy. Tym sposobem dokonasz adaptacji, Pozostaje tylko odpyć jazdę próbną. Ja tak zrobiłem i już od tamtej pory nie mam takich problemów <ok>
Pozdrawiam
Witam mam podobny problem siera26 a prawie taki sam. Ale u mnie jest tak, że po odpięciu akumulatora przez jakiś czas jest ok, a potem znów obroty się zawieszają. Co prawda nie robiłem adaptacji do końca bo w te mrozy ciężko mi silnik się grzeje i do włączenia wentylatora to trochę by to trwało. Więc czy to problem tylko dlatego ze tej adaptacji nie zrobiłem do końca? dodam ze na benzynie bardziej zawieszają się obroty niż na gazie
Tomcio90 dzięki za link Okazuje się ze silniczek to jak słusznie zakładałeś monowtrysk Jutro z samego rana będę próbował w tym akumulatorem, słuszna uwaga zibifree co to tego chodzenia aż do włączenia wentylatora i jeszcze pytanko co masz na myśli mówiąc "wszystkie urządzenia elektryczne" ?? Przy włączeniu z elektrycznych działający jest tylko zegarek
Zrobiłem tak jak powiedział Tomcio90 Odłączyłem akumulator na jakieś 15min, powyłączałem całą elektrykę, po podłączeniu klem zapaliłem na benzynie bez dodawania gazu na początku obroty oscylowały w granicach 1100 po 15 min na benzynie spadły do 500, temp. 90 stopni, z racji mrozów wentylator się nie włączył ;/ Myślicie ze wszystko będzie ok ??