Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S] Obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

[80 B3 1.8S] Obroty

Post autor: siera26 » 06 lut 2010, 17:17

Witam !!
Mam problem z obrotami w Niuni B3 1.8S Gaźnik B+LPG. Podczas jazdy np. na 2 przy wrzuceniu biegu jałowego (luzu) obroty nie spadają utrzymują się tak na poziomie 2k spadają dopiero po zduszeniu biegiem ;/ Na benzynie jest wszystko ok, spalanie gazu na 100km oscylowało w granicach 14l ;/ bylem już u 2-ch gazowników jeden zmniejszył spalanie komputerem, drugi przykręcił na parowniku. I jeszcze jedno pytanie czy ujemne temperatury (na dworze) mogą wpływać na spalanie??? Z racji ze jestem początkującym forumowiczem proszę o wyrozumiałość :)

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 06 lut 2010, 17:36

A odpalasz na benzynie, dopiero jak sie nagrzeje na gaz przerzucasz czy od razu z gazu palisz?

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 06 lut 2010, 17:41

Odpalam normalnie na benzynie, gaz mam zrobiony ze sam przełącza się własnie przy 2k obrotów ale to dzieje się tez przy gorącym silniku i wyższych biegach ;/ Myślałem nad silniczkiem krokowym ale nie chce wydawać kasy bo może okazać się że to nie to ;/

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 06 lut 2010, 20:08

Kolego jeżeli masz silnik PM to nie masz gaźnika tylko wtrysk jednopunktowy , chyba że coś było modzone to podaj typ gaźnika i rodzaj ( firma sterownika model ) instalacji LPG . Przy wtrysku mogło się coś pochrzanić z komputerem i działa na gazie podnosząc obroty silnikiem korkowym ( otwiera przepustnice ) - trzeba by to sprawdzić .

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 06 lut 2010, 20:58

to raczej niejest gaznikowy silnik poniewaz w gaznikowcach niemontowali przełacznika gazu automatycznego tylko reczny,ja chciałem zeby gazownik mi ałtomatyczny przełacznik zamontował ale powiedziałze do gaznika niemozna zamontowac takiego, wiec twoj silnik to jest monowtrysk z gory bardzo podobny do gaznikowca,ale odkrecajac obudowe filtra jest mono anie gaznik

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 06 lut 2010, 23:59

Panowie te PM wpisałem kompletnie nie wiedząc o co chodzi;/ Czy to gaźnik czy monowtrysk już teraz nie jestem pewien. Jutro cykne fotke i wstawie to ocenicie :) A co to tego sprawdzania komputerem gazownik stwierdził ze lamba pokazuje dobrze i niby zmniejszył spalanie (dodam ze nic za to nie wziął, może to tak na odczepnego ?? ) Zakładając ze to monowtrysk jeszcze jakieś sugestie ??

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 07 lut 2010, 09:05

Tu masz fotki silników, porównaj i napisz który masz :-)

https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm

[ Dodano: 2010-02-07, 09:15 ]
A zakładając że masz monowtrysk to zrób następująco, ja miałem taki sam problem co Ty że niekiedy mi obroty trzymały na 2k, odepnij klemy od akumulatora, wypij kawke czy tam herbatkę i podepnij za jakiś czas. Wszystkie urządzenia elektryczne wyłącz, ustaw żeby chodził tylko na benzynie. Następnie odpal silnik i broń boże nie wciskaj pedału gazu, przy sprawnym krokowcu i czujniku nie powinien Ci zgasnąć. Niech tak pochodzi aż do włączenia wentylatora i zgaś go wtedy. Tym sposobem dokonasz adaptacji, Pozostaje tylko odpyć jazdę próbną. Ja tak zrobiłem i już od tamtej pory nie mam takich problemów <ok>
Pozdrawiam

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 07 lut 2010, 18:48

Witam mam podobny problem siera26 a prawie taki sam. Ale u mnie jest tak, że po odpięciu akumulatora przez jakiś czas jest ok, a potem znów obroty się zawieszają. Co prawda nie robiłem adaptacji do końca bo w te mrozy ciężko mi silnik się grzeje i do włączenia wentylatora to trochę by to trwało. Więc czy to problem tylko dlatego ze tej adaptacji nie zrobiłem do końca? dodam ze na benzynie bardziej zawieszają się obroty niż na gazie

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 08 lut 2010, 10:34

witam apropo adaptacji czy esli nie zostanie ona przeprowadzona do końca komputer źle się ułoży i będzie palił więcej na benzynie?

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 08 lut 2010, 22:18

Tomcio90 dzięki za link :) Okazuje się ze silniczek to jak słusznie zakładałeś monowtrysk :) Jutro z samego rana będę próbował w tym akumulatorem, słuszna uwaga zibifree co to tego chodzenia aż do włączenia wentylatora i jeszcze pytanko co masz na myśli mówiąc "wszystkie urządzenia elektryczne" ?? Przy włączeniu z elektrycznych działający jest tylko zegarek :P

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 09 lut 2010, 07:37

Kolega marko zauważył że masz monowtrysk;) a co do urządzeń to np podgrzewanie szyby tylnej, dmuchawa, radio itp, wszystko powinno być off

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 09 lut 2010, 10:11

Zrobiłem tak jak powiedział Tomcio90 :) Odłączyłem akumulator na jakieś 15min, powyłączałem całą elektrykę, po podłączeniu klem zapaliłem na benzynie bez dodawania gazu na początku obroty oscylowały w granicach 1100 po 15 min na benzynie spadły do 500, temp. 90 stopni, z racji mrozów wentylator się nie włączył ;/ Myślicie ze wszystko będzie ok ??

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 09 lut 2010, 13:20

hmm a gazu napewno w ogóle nie dotykałeś? powinno być ok. Pamiętaj że zakres obrotomierza nie masz od 0, jedna kreska więcej to bodajże 200 obrotów, u mnie też obroty na benzynie chodzą raz 900 raz 700 ale ważne że nie gaśnie;p

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 02 kwie 2010, 18:49

odświeżam wątek bo wszystko ok adaptacja pomogła ale na nie całe 2 miesiące i dziś znów ja ponownie zrobiłem ale jakoś nie uśmiecha mi się robić tego co jakiś czas może jakiś pomysł? a na pewno wszystko zrobiłem ok

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 kwie 2010, 22:10

Sprawdź jakie błędy złapał komputer i dopiero dalej możemy kombinować .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl