Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 JN] Zerwany gwint od swiecy w głowicy

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

[B3 1,8 JN] Zerwany gwint od swiecy w głowicy

Post autor: serial28 » 05 lut 2010, 18:36

Witam. Panowie mam nie-lada problem :-( Zerwał mi się gwint w głowicy i wywaliło świece. I teraz pytanie:Czy konieczna jest wymiana głowicy czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy? a może ktoś z was zna jakiś inny sposób?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 14:04 przez serial28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 lut 2010, 18:40

serial28 pisze:czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy?
Hehe. Mój kumpel tak zrobił w Vektrze i po czym szybko ją sprzedał.
serial28 pisze:Czy konieczna jest wymiana głowicy
Nie koniecznie. Wiem że czasem da się wstawić specjalną tulejkę i w ten sposób uratować głowicę.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 lut 2010, 18:53

Jedyny skuteczny sposób naprawy to tulejowanie otworu i gwintowanie. Znam firme która to robi na niezdemontowanej głowicy. Niestety nie weim jak to wytrzymuje cylinder. Gdyż obawiam sie że podczas tego zabiegu wpadaja do środka wióry .

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 05 lut 2010, 21:25

Jak nie chcesz sie pakowac w koszta to zrob jak pisze kolega kokolino1,a jezeli autko robisz sobie to najlepiej zmienic glowice.Do B3 nie powinna byc droga-cena. :-|
A raczej zaden silikon,klej nie pomoze. :-(

sebastianek133
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
Lokalizacja: Miechów

Post autor: sebastianek133 » 06 lut 2010, 22:43

Silikon nie wytrzyma ciśnienia a jak wytrzyma to pomyśl nad tym co kolega Labiel pisał. Znajdź kupca wypisz umowę z podpunktem że kupujący zna stan pojazdu i jak wyjedzie tylko za bramę to sobie może. Jakbyś chciał wymienić głowicę to napisz do mnie mam cały silnik to mógłbym Ci ją sprzedać

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lut 2010, 22:48

Doraźnie spróbuj wkręcić świecę na taśme teflonową, nie gwarantuje Ci, że to wytrzyma, ale podobno dawno, dawno temu w moim B3 jeszcze przed remontem silnika ojciec wkręcił wtryskiwacz na taśme teflonową i aż do samego remontu wytrzymało <ok>

msauto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sty 2010, 14:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: msauto » 06 lut 2010, 23:01

ja robilem tak ze toczylem tulejke z kolnierzem i gwintem wewnetrznym na mala swiece a zewnetrznym na duza, przerabialem gwint w glowicy na duza swiece, wkrecalem swiece w tulejke, i tulejke na klej w glowice. i bylo git. oczywiscie na zdjetej glowicy. za taka tulejke u tokarza placilem 25 pln.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 06 lut 2010, 23:09

Sa do tego specjalne sprezynki.
Tu jest opisana technologia:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/g ... art14.html

W dobrym warsztacie maja takie rzeczy.

Mozna tez kupic taki zestaw do naprawy na allegro.

Przy tej metodzie nie trzeba sciagac glowicy.

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 08 lut 2010, 10:21

Witam ponownie.Profilaktycznie spróbowałem metody na taśmę teflonową i o dziwo świeca się trzyma nie ma luzów i auto odpaliło :-) Ciekawe jak długo wytrzyma :-) Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie jak odpalam auto(tylko na gazie benzyna nie działa :-( ) to zalewa mi tylko dwie pierwsze świece a dwie pozostałe są suche przez co mam trochę kłopotu z odpalaniem.Może mi ktoś wytłumaczyć czym to jest spowodowane i w jaki sposób usunąć tą usterkę? Dodam że cały układ WN jest wymieniony.A jest to instalacja pierwszej generacji .

vril
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 gru 2009, 08:33

Post autor: vril » 08 lut 2010, 10:55

witam

kiedyś miałem golfa mk2 w dieslu ( 1,6 TD ) z ta sama usterka. zerwany gwint przy wkręcaniu. Zostało go 1/3 :)

firma mysliwiec.net.pl w Gdańsku zrobiła mi nadlew na głowicy (koszt kolo 150 zl) głowice musiałem zdjał ale cylindrów nie musiałem wyjmować ( przygotowana jak do planowania ) następnie zakład planujący nawiercił i nagwintował otwór pod swiecę (koszt kolo 120 zl + planowanie )

nadlew solidnie zrobiony - głowica zyła jakiś rok potem skasowali mi samochód w wypadku:))

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 08 lut 2010, 11:48

serial28 pisze:spróbowałem metody na taśmę teflonową
A czy teflon się nie wypali :-/ Proponuję zdjąć głowicę i dać do tokarza.Rozwierci nagwintuje,dorobi tulejkę i będzie cacy.Kiedyś z gwintami było sporo problemów i pamiętam ,że się gwintowało na większą świecę od Syrenki :lol:

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 08 lut 2010, 12:15

Zdjął bym ją z miłą chęcią ale niestety nie mam na to warunków :-) Brak garażu a na dworku nie uśmiecha mi się jej robić.Poczekam do wiosny jak będzie cieplej i na pewno ja zwale.A do mechaników nie oddaje bo sam jestem mechanikiem ale od 10 lat nie pracuje w zawodzie :-)

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 09 lut 2010, 11:43

W sklepach z wyposażeniem warsztatów lub w dobrych sklepach z narzędziami dostaniesz zestaw do regeneracji gwintów nie jest tani ale zrobisz sobie to sam i nie trzeba głowicy demontować a sprawdza sie to w 100% . ewentualnie jeżeli jest miejsce można wstawić tulejke redukcyjną i też bedzie śmigać ale do tego trzeba już troche nażędzi i miejsca a tulejke zrobi ci każdy tokaż

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 09 lut 2010, 13:17

I to chyba bedzie najlepsze wyjście z tym zestewem do regeneracji gniazda swiec :-) Jeszcze miał bym tylko jedną prosbe a mianowicie chodzi mi czy ten Zestaw do regeneracji gwintów gniazd świec 14 m będzie u mnie pasował ?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 lut 2010, 17:59

marko009 pisze:
serial28 pisze:spróbowałem metody na taśmę teflonową
A czy teflon się nie wypali :-/ Proponuję zdjąć głowicę i dać do tokarza.Rozwierci nagwintuje,dorobi tulejkę i będzie cacy.Kiedyś z gwintami było sporo problemów i pamiętam ,że się gwintowało na większą świecę od Syrenki :lol:
Nic sie nie wypali, jedyne co, to może po jakimś czasie puścić, ale skoro w Dieslu wytrzymało, to w benzynie tym bardziej musi <ok>
Nie polecam jednak za długo z tym jeździć, zwłaszcza, że masz LPG, jak pierdyknie, to może nie być za wesoło :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl