[B3 1,8 JN] Zerwany gwint od swiecy w głowicy
[B3 1,8 JN] Zerwany gwint od swiecy w głowicy
Witam. Panowie mam nie-lada problem Zerwał mi się gwint w głowicy i wywaliło świece. I teraz pytanie:Czy konieczna jest wymiana głowicy czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy? a może ktoś z was zna jakiś inny sposób?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 14:04 przez serial28, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hehe. Mój kumpel tak zrobił w Vektrze i po czym szybko ją sprzedał.serial28 pisze:czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy?
Nie koniecznie. Wiem że czasem da się wstawić specjalną tulejkę i w ten sposób uratować głowicę.serial28 pisze:Czy konieczna jest wymiana głowicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Sa do tego specjalne sprezynki.
Tu jest opisana technologia:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/g ... art14.html
W dobrym warsztacie maja takie rzeczy.
Mozna tez kupic taki zestaw do naprawy na allegro.
Przy tej metodzie nie trzeba sciagac glowicy.
Tu jest opisana technologia:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/g ... art14.html
W dobrym warsztacie maja takie rzeczy.
Mozna tez kupic taki zestaw do naprawy na allegro.
Przy tej metodzie nie trzeba sciagac glowicy.
Witam ponownie.Profilaktycznie spróbowałem metody na taśmę teflonową i o dziwo świeca się trzyma nie ma luzów i auto odpaliło Ciekawe jak długo wytrzyma Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie jak odpalam auto(tylko na gazie benzyna nie działa ) to zalewa mi tylko dwie pierwsze świece a dwie pozostałe są suche przez co mam trochę kłopotu z odpalaniem.Może mi ktoś wytłumaczyć czym to jest spowodowane i w jaki sposób usunąć tą usterkę? Dodam że cały układ WN jest wymieniony.A jest to instalacja pierwszej generacji .
witam
kiedyś miałem golfa mk2 w dieslu ( 1,6 TD ) z ta sama usterka. zerwany gwint przy wkręcaniu. Zostało go 1/3
firma mysliwiec.net.pl w Gdańsku zrobiła mi nadlew na głowicy (koszt kolo 150 zl) głowice musiałem zdjał ale cylindrów nie musiałem wyjmować ( przygotowana jak do planowania ) następnie zakład planujący nawiercił i nagwintował otwór pod swiecę (koszt kolo 120 zl + planowanie )
nadlew solidnie zrobiony - głowica zyła jakiś rok potem skasowali mi samochód w wypadku:))
kiedyś miałem golfa mk2 w dieslu ( 1,6 TD ) z ta sama usterka. zerwany gwint przy wkręcaniu. Zostało go 1/3
firma mysliwiec.net.pl w Gdańsku zrobiła mi nadlew na głowicy (koszt kolo 150 zl) głowice musiałem zdjał ale cylindrów nie musiałem wyjmować ( przygotowana jak do planowania ) następnie zakład planujący nawiercił i nagwintował otwór pod swiecę (koszt kolo 120 zl + planowanie )
nadlew solidnie zrobiony - głowica zyła jakiś rok potem skasowali mi samochód w wypadku:))
W sklepach z wyposażeniem warsztatów lub w dobrych sklepach z narzędziami dostaniesz zestaw do regeneracji gwintów nie jest tani ale zrobisz sobie to sam i nie trzeba głowicy demontować a sprawdza sie to w 100% . ewentualnie jeżeli jest miejsce można wstawić tulejke redukcyjną i też bedzie śmigać ale do tego trzeba już troche nażędzi i miejsca a tulejke zrobi ci każdy tokaż
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nic sie nie wypali, jedyne co, to może po jakimś czasie puścić, ale skoro w Dieslu wytrzymało, to w benzynie tym bardziej musi <ok>marko009 pisze:A czy teflon się nie wypali Proponuję zdjąć głowicę i dać do tokarza.Rozwierci nagwintuje,dorobi tulejkę i będzie cacy.Kiedyś z gwintami było sporo problemów i pamiętam ,że się gwintowało na większą świecę od Syrenki :lol:serial28 pisze:spróbowałem metody na taśmę teflonową
Nie polecam jednak za długo z tym jeździć, zwłaszcza, że masz LPG, jak pierdyknie, to może nie być za wesoło