Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Sonda lambda - przełącznik PB / LPG

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Krzysztof_Suliko [usunięt

[80 B4 ABK] Sonda lambda - przełącznik PB / LPG

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 07 lut 2010, 15:21

Witam wszystkich.

Ostatnio po wizycie na stacji diagnostycznej wpadł mi pomysł zamontowania przełącznika sondy lambda. Przełącznik miałby załączać sondę w momencie gdy auto pracuje na PB.
Pomysł urodził się po analizie spalin, na LPG idealnie, na PB załączają się wszystkie alarmy na stacji sygnalizyjące przekroczoną dawkę spalin :shock:

Obecnie - praca na LPG:
W obwód sondy lambda wpięty jest emulator działający poprawnie. Na VAG-u napięcie sondy lambda zmienia się w sposób prawidłowy.

Obecnie - praca na PB:
W obwód sondy lambda nadal jest wpięty emulator ale nie działający (na PB). Na VAG-u napięcie sondy "stoi" na 0,41 V. Po ręcznym odłączeniu emulatora i połączeniu przewodów sondy z przewodami samochodu - sonda ożywa i pracuje normalnie. VAG nie rejestruje błędu sondy.

I teraz moje pytanie: czy można założyć przełącznik (włącznik - wyłącznik) sondy, aby podczas pracy na PB obwód był z ominięciem emulatora. Przełącznik jest banalny do zrobienia, tylko czy można tak sobie włączać i wyłączać sonde lambda podczas pracy silnika ?

Instalacja : II gen. KOLTEC NECAM, z ręcznym przełączaniem PB/LPG. Brak jakiejkolwiek możliwości podłączenia laptopa pod centralke LPG.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 21:25 przez Krzysztof_Suliko [usunięt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 lut 2010, 15:26

Skoro na VAG'u napięcie stoi to albo emulator sondy nie rozłącza się po przejściu na PB albo sonda jest do wywalenia.Na LPG zawsze będziesz przechodził test spalin bo sygnał sondy jest podstawiony przez sterownik LPG.Przyjrzyj się dokładniej sondzie.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 07 lut 2010, 15:33

Sonda jest OK, wymieniona na oryginalną rok temu.

[ Dodano: 2010-02-07, 15:33 ]
krisiun1 pisze:Skoro na VAG'u napięcie stoi to albo emulator sondy nie rozłącza się po przejściu na PB
tak dokładnie jest, jak auto pracuje na PB to całkiem jakbym rozłączył przewód sygnałowy z sondy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 lut 2010, 23:07

Możliwe że masz uszkodzony emulator LPG...
Wymyśliłem takie opcje
1. Może po prostu odłącz z obwodu sondy lambda emulator. Tzn. odłącz przewód który idzie w stronę ECU, połącz ją normalnie pozostawiając podłączony tylko w ten układ kabel sterownika LPG oryginalnie idący w stronę sondy lambda.
Jeśli z podłączonym tym jednym kabelkiem od sondy lambda wraz byłoby źle na analizie spalin to prawdopodobnie, komputer LPG przez kabel odczytu wartości z sondy zakłóca sygnał dla ECU.
2. Tak jak mówiłeś, zrobić przełącznik za pomocą przekaźników samochodowych i podłączyć go tak aby tylko na LPG w obwód włączony był emulator. Tylko po podłączaniu ich do elektrozaworu LPG przełącznik sam będzie włączał obejście.
Pozwoliłem sobie wykonać prosty schemacik (w załączniku).
W ten sposób na benzynie przekaźniki będą łączył sondę poza emulatorem a po włączeniu gazu włączą go w układ.
Jeszcze przychodzi mi do głowy co najmniej jeden sposób jak to rozwiązać ale nie chce mi się tego rysować.
Krzysztof_Suliko pisze:tylko czy można tak sobie włączać i wyłączać sonde lambda podczas pracy silnika ?
Tak samo powinien robić ten emulator od LPG. Zresztą chyba kiedyś robiono emulatory sondy na masę przy użyciu przekaźników.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 08 lut 2010, 06:49

aldi pisze:W ten sposób na benzynie przekaźniki będą łączył sondę poza emulatorem a po włączeniu gazu włączą go w układ.
Dokładnie o czymś takim myślałem :) W sumie to w sobotę zacząłem składać taki układ. Dam znać jak założę wszystko do samochodu. Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wszystko podpięte w aucie i działa :-) :-) aldi, dziękuje jeszcze raz za schemat.

Koszt całkowity to jakieś 20zł (przekaźniki, wsówki, koszulki temokurczliwe).
Całkowity czas montażu : 60 minut.

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl