Witam wszystkich.
Ostatnio po wizycie na stacji diagnostycznej wpadł mi pomysł zamontowania przełącznika sondy lambda. Przełącznik miałby załączać sondę w momencie gdy auto pracuje na PB.
Pomysł urodził się po analizie spalin, na LPG idealnie, na PB załączają się wszystkie alarmy na stacji sygnalizyjące przekroczoną dawkę spalin :shock:
Obecnie - praca na LPG:
W obwód sondy lambda wpięty jest emulator działający poprawnie. Na VAG-u napięcie sondy lambda zmienia się w sposób prawidłowy.
Obecnie - praca na PB:
W obwód sondy lambda nadal jest wpięty emulator ale nie działający (na PB). Na VAG-u napięcie sondy "stoi" na 0,41 V. Po ręcznym odłączeniu emulatora i połączeniu przewodów sondy z przewodami samochodu - sonda ożywa i pracuje normalnie. VAG nie rejestruje błędu sondy.
I teraz moje pytanie: czy można założyć przełącznik (włącznik - wyłącznik) sondy, aby podczas pracy na PB obwód był z ominięciem emulatora. Przełącznik jest banalny do zrobienia, tylko czy można tak sobie włączać i wyłączać sonde lambda podczas pracy silnika ?
Instalacja : II gen. KOLTEC NECAM, z ręcznym przełączaniem PB/LPG. Brak jakiejkolwiek możliwości podłączenia laptopa pod centralke LPG.
[80 B4 ABK] Sonda lambda - przełącznik PB / LPG
[80 B4 ABK] Sonda lambda - przełącznik PB / LPG
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 21:25 przez Krzysztof_Suliko [usunięt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Możliwe że masz uszkodzony emulator LPG...
Wymyśliłem takie opcje
1. Może po prostu odłącz z obwodu sondy lambda emulator. Tzn. odłącz przewód który idzie w stronę ECU, połącz ją normalnie pozostawiając podłączony tylko w ten układ kabel sterownika LPG oryginalnie idący w stronę sondy lambda.
Jeśli z podłączonym tym jednym kabelkiem od sondy lambda wraz byłoby źle na analizie spalin to prawdopodobnie, komputer LPG przez kabel odczytu wartości z sondy zakłóca sygnał dla ECU.
2. Tak jak mówiłeś, zrobić przełącznik za pomocą przekaźników samochodowych i podłączyć go tak aby tylko na LPG w obwód włączony był emulator. Tylko po podłączaniu ich do elektrozaworu LPG przełącznik sam będzie włączał obejście.
Pozwoliłem sobie wykonać prosty schemacik (w załączniku).
W ten sposób na benzynie przekaźniki będą łączył sondę poza emulatorem a po włączeniu gazu włączą go w układ.
Jeszcze przychodzi mi do głowy co najmniej jeden sposób jak to rozwiązać ale nie chce mi się tego rysować.
Wymyśliłem takie opcje
1. Może po prostu odłącz z obwodu sondy lambda emulator. Tzn. odłącz przewód który idzie w stronę ECU, połącz ją normalnie pozostawiając podłączony tylko w ten układ kabel sterownika LPG oryginalnie idący w stronę sondy lambda.
Jeśli z podłączonym tym jednym kabelkiem od sondy lambda wraz byłoby źle na analizie spalin to prawdopodobnie, komputer LPG przez kabel odczytu wartości z sondy zakłóca sygnał dla ECU.
2. Tak jak mówiłeś, zrobić przełącznik za pomocą przekaźników samochodowych i podłączyć go tak aby tylko na LPG w obwód włączony był emulator. Tylko po podłączaniu ich do elektrozaworu LPG przełącznik sam będzie włączał obejście.
Pozwoliłem sobie wykonać prosty schemacik (w załączniku).
W ten sposób na benzynie przekaźniki będą łączył sondę poza emulatorem a po włączeniu gazu włączą go w układ.
Jeszcze przychodzi mi do głowy co najmniej jeden sposób jak to rozwiązać ale nie chce mi się tego rysować.
Tak samo powinien robić ten emulator od LPG. Zresztą chyba kiedyś robiono emulatory sondy na masę przy użyciu przekaźników.Krzysztof_Suliko pisze:tylko czy można tak sobie włączać i wyłączać sonde lambda podczas pracy silnika ?
Dokładnie o czymś takim myślałem W sumie to w sobotę zacząłem składać taki układ. Dam znać jak założę wszystko do samochodu. Pozdrawiamaldi pisze:W ten sposób na benzynie przekaźniki będą łączył sondę poza emulatorem a po włączeniu gazu włączą go w układ.
Wszystko podpięte w aucie i działa aldi, dziękuje jeszcze raz za schemat.
Koszt całkowity to jakieś 20zł (przekaźniki, wsówki, koszulki temokurczliwe).
Całkowity czas montażu : 60 minut.