Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 3A] nietrzyma obrotów jak zimna pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
karollolo88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 kwie 2008, 13:01
Lokalizacja: Kowale Oleckie

[b3 3A] nietrzyma obrotów jak zimna pomocy

Post autor: karollolo88 » 07 lut 2010, 13:14

witam jestem szczesliwym posiadaczem koleinej juz audi mam silnik 2.0 3A +lpg i mam taki problem ze jak jest zimny slinik to nie trzyma obrotów dopoki sie nie zagrzeje dzieje sie tak na benzynie jak i na gazie i nie mam pojecia co to moze byc.

dlugi422
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 06 lut 2010, 21:21

Post autor: dlugi422 » 07 lut 2010, 18:03

B3 silnik 1.9 SD u mnie terz tak jest . OK jest dopiero jak osiągnie temp.60 st/c i obroty stoją dopiero w miejscu

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lut 2010, 18:23

Spróbuj odłączyć wtrysk rozruchowy. Odpal na benzynie i przełącz na LPG. Jeśli przestanie kuleć to znaczy że rozruchowiec chodzi do momentu jak się nie wyłączy ssanie.


Sprawdź też czujniki temperatury oraz podgrzewacz kolektora dolotowego - odpowiada za podgrzanie powietrza w dolocie.

dlugi422
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 06 lut 2010, 21:21

Post autor: dlugi422 » 07 lut 2010, 18:39

B3 silnik 1.9 SD .chodzi tylko na gazie. proszę o pomoc

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lut 2010, 18:56

dlugi422, masz KE-Jeta więc warto sprawdzić czy działa. Stawiam na głowicę wtrysku (rozdzielacz) - przypuszczam że się zatarła.

karollolo88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 kwie 2008, 13:01
Lokalizacja: Kowale Oleckie

Post autor: karollolo88 » 07 lut 2010, 19:01

a gdzie znajduje sie ten wtrysk rozruchowy i podgrzewacz kolektora dolotowego??

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lut 2010, 19:10

karollolo88 pisze:a gdzie znajduje sie ten wtrysk rozruchowy i podgrzewacz kolektora dolotowego??

Podgrzewacz powinien być podłączony pod kolektorem dolotowym. Nie pamiętam czy wszystkie modele silnikowe to miały ale powinny. Jest od spodu. Dochodzi do niego jeden kabelek.

Co do rozruchowca :

http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1109549/

karollolo88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 kwie 2008, 13:01
Lokalizacja: Kowale Oleckie

Post autor: karollolo88 » 07 lut 2010, 19:35

acha sprawdze ten podgrzewacz a codo rzruchowca nie jestem zalogowany na tej stronie co mi podales mozesz ta fotke zaloczyc mi inaczej??

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lut 2010, 19:38

karollolo88 pisze:acha sprawdze ten podgrzewacz a codo rzruchowca nie jestem zalogowany na tej stronie co mi podales mozesz ta fotke zaloczyc mi inaczej??
zaloguj sie jako pkaudi i haslo podobnie

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 07 lut 2010, 19:39

karollolo88 pisze:mam taki problem ze jak jest zimny slinik to nie trzyma obrotów dopoki sie nie zagrzeje dzieje sie tak na benzynie jak i na gazie i nie mam pojecia co to moze byc.
Mam to samo tylko nie mam LPG. Co to może być :?:
bloku pisze:Spróbuj odłączyć wtrysk rozruchowy. Odpal na benzynie i przełącz na LPG. Jeśli przestanie kuleć to znaczy że rozruchowiec chodzi do momentu jak się nie wyłączy ssanie.
A jaki masz sposób na autko z napędem na PB :?: Gdzie jest ten rozruchowiec i w którym miejscu go odłączyć :?:
bloku pisze:Sprawdź też czujniki temperatury oraz podgrzewacz kolektora dolotowego - odpowiada za podgrzanie powietrza w dolocie.
A gdzie się znajdują te czujniki temperatury :?:

karollolo88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 kwie 2008, 13:01
Lokalizacja: Kowale Oleckie

Post autor: karollolo88 » 07 lut 2010, 19:45

ok sorki ale slabo z jezykami obcymi ktory numer to jest ten rozruchowiec a ktory ten podgrzewacz na tym schemacie?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lut 2010, 19:46

Jeśli objawy sa na PB i na LPG to efekt ten sam...czyli odpowiada wspólnie to samo. Dlatego obstawiam wtryskiwacz rozruchowy. Szukajcie go w pobliżu kolektora ssącego lub głowicy - nie pamiętam jak to jest w 3A.


Co do czujników i podgrzewacza...po kabelku i dojdziesz. Ale wiem że jeśli nie macie podciśnień...to jest sterowany z głównego czujnika cieczy chłodzącej.

dlugi422
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 06 lut 2010, 21:21

Post autor: dlugi422 » 08 lut 2010, 08:03

odpalam audi na linkę i muszę trzymać pedał gazu aż się rozgrzeje. później odpala normalnie. jeżdżę tylko na gazie. czyli nie trzyma obrotów na biegu jałowym. co mam robić ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 lut 2010, 08:24

jeśli odpalasz i jeździsz tylko na LPG to najprawdopodobniej reduktor już zabity. W tych temperaturach bardzo szybko zamarza z racji iż woda do parownika dochodzi zimna...gaz się rozpręża i zamarza parownik - co powoduje brak przepływu gazu. Dlatego zawsze się zaleca odpalanie na PB...rozgrzanie i dopiero na LPG. Ma to też duży wpływ na pompę paliwa która jest smarowana paliwem...a jak go nie ma...to się zaciera.

Posprawdzaj filtry gazu. Spróbuj odpalać na PB i przełączać na LPG po jakimś czasie...myślę że efekt zapalania na linkę zniknie :-)

dlugi422
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 06 lut 2010, 21:21

Post autor: dlugi422 » 08 lut 2010, 11:51

zestaw naprawcz wystarczy. zobaczymy czy po wymianie będę mógł odpalać rano .
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 18:59 przez dlugi422, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl