Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG coupe] szarpie, brak mocy, zegary i inne problemy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Zibi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:52

[2.3 NG coupe] szarpie, brak mocy, zegary i inne problemy

Post autor: Zibi23 » 07 lut 2010, 22:13

Cześć, posiadam moja Coupejke z silnikiem NG od maja 2009r i chce ja doprowadzić do super stanu ale mam trochę kłopotów :( Dodam, że często przeglądam forum i czytam dużo postów, nawet te w 2006 roku :) Chciałbym, żeby ten temat dotyczył mojej Coupejki, piszcie o swoich rozwiązanych problemach jeżeli były podobne a będziemy wzajemnie sobie pomagali i inni czytający będą mieli dobre rady. Poniżej przedstawię problemy dotyczące mojej niuni. Silnik też w gazie, II gen, olej semisyntetyk Mobil1 10w40, nowe kable i świece.
1. falowanie obrotów oraz wysokie obroty, 2tys na zimnym ok 1,2tys na cieplym nieraz faluja na ok 1tyś dotyczy pb i lpg.
2. dziwnie? odpala tzn. wolno kręci wałem na zimnym silniku a przy odpalaniu obroty skaczą na momencik do 3tyś a jak odpali tyrzyma 2 tyś.
3. chyba był strzał gazu bo coś strzeliło pod maską i się domyślam, że to lpg i od tego momentu stracił na mocy i max ciągnie do 4,5 tyś
4. wskazówki od temp cieczy chłodzącej i od ilości paliwa raz działają prawidłowo a nieraz wcale się nie budzą.

Dodam tylko, że wszystko w miarę ok działało (tylko obroty falowały) i zaczęło się od listopada. Jak mogę domowymi sposobami sprawdzić te usterki i naprawić a jakie muszę zlecić mechanikowi (chociaż nie uśmiecha mi się oddać jej w obce ręce). Będę starać się odpisywać jak postępują prace co pomoże również innym, dzięki z góry za pomoc.

Awatar użytkownika
marecki25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: marecki25 » 07 lut 2010, 22:48

witam posprawdzaj wszystkie weze gumowe dolotoweod krokowego do silnika i od krokowego do przepustnicy, mozesz miec tez uszkodzony krokowy silniczek zobacz gdy bedzie chodzil to gdy odłaczysz zasilanie silniczka czy bedzie jakas roznica. A i najwazniejsza sprawa zobacz czy guma przeplywomierza jest dobrze zalozona, byc moze ze wyjscie odmy ( pod spodem tej gumy ) jest pekniety

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 08 lut 2010, 08:06

tak jak pisał wyżej kolega.Najpierw posprawdzaj dolot,odme(wyczyśc przy okazji)...zrób przegląd lpg(dobrze by było gdybys poprosił gazownika żeby wstawił Ci klapke antywybuchową.W przyszłości powinna Cię uchronić przed skutkami wystrzałów)test krokowca,sprawdzenie przepływki...(ustawienie talerzyka i działania potencjometru)regulacja mieszanki na analizatorze też nie zaszkodzi. Jest troche dłubaniny przy tym..ale patrząć na Twoje objawy obstawiam przepływke..dobrze było by gdybys miał kogoś z takim motorkiem i mogli byście poprzekładac troche gratów na testa

Zibi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:52

Post autor: Zibi23 » 08 lut 2010, 09:04

Rzeczywiście trochę roboty będzie, wyczytałem również, że sonda lambda też może mieć muła i lepiej wymienić. Najpierw zacznę od tego dolotu, a z podmianką części to ciężko będzie, dzięki.

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 08 lut 2010, 09:19

dobrze by było gdybyś znalazł sobie dobrego mechanika który potrafi ogarnać ke-jeta i z miernikiem powoli,każdy czujnik,sonde,potencjometr przelecieć..dobrze by było gdybyś posprawdzał kompresje..oscyloskop tez by nie zaszkodził

Zibi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:52

Post autor: Zibi23 » 09 lut 2010, 18:52

Po ściągnięciu tej gumowej obudowy zauważyłem, że ten talerzyk co od filtra powietrza jest opadnięty i widać przerwa ale jak go podniosę to o nic nie haczy i lekko chodzi. Gdzie tam jest ten przepływonierz? w środku w tej gumie czy bliżej dolotu. Czy moge całkiem tą gume ściągnąć bo tam idzie wężyk od gazu do niej?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 10 lut 2010, 11:49

ten tależyk to jest klapka spietrzająca, inaczej zwana rownież klapką przepływomierza, i powinien byc w miare w poziomie, masz na nim naklejke jak powinien byc ostawiony, za zapalonym silniku jak dodajesz gazu to on powinien isc na dól

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 10 lut 2010, 12:03

tak jak papaj napisał masz naklejkę na tależyku z prawidłowym ustawieniem.Z tego co pamietam z jednej strony ma być 1,1mm a z drugiej 1,9 mm od krawędzy pierscienia środkowego.Gume możesz zdemontować,to co idzie do niej od gazu to tylko podciśnienie.Waż który dostarcza gaz jest podpięty pod mixer...
Przepływomierz to jest to urządzenie na górnej obudowie filtra powietrza(nie mówiąc o "ośmiornicy" która jest rozdzielaczem paliwa i jest przykręcona do przepływki)
Zdemontuj gume,sprawdz szczelność,wyczyść odme...

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 10 lut 2010, 20:01

Mozesz sobie tez umyci wyczyscic przepustnice pewnie syfu jest cała masa.A jak masz czas to sobie wypoleruj przepustniczke mniej bedzie sie brudziła.Sprawdz filtr paliwa moze trzeba wymienic to samo filtr powietrza.Zacznij od prostych rzeczy bo czasem banalne sprawy powodują problemy a my wydajemy niepotrzebnie kase.Ważne szczelnosc całego układu ssącego włacznie z przewodem od krokowca.Krokowiec proponuje zdemontowac i umyc .To tyle

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 10 lut 2010, 20:22

papaj pisze:ten tależyk to jest klapka spietrzająca, inaczej zwana rownież klapką przepływomierza, i powinien byc w miare w poziomie, masz na nim naklejke jak powinien byc ostawiony, za zapalonym silniku jak dodajesz gazu to on powinien isc na dól
To nie Mercedes. Klapa spiętrzająca idzie do góry przy dodaniu gazu. Podnosi ją powietrze zasysane z filtra. Poza tym nie sprawdzisz tego, bo auto nie zapali na PB bez gumy.
Na gazie owszem, ale wtedy ta klapa nie będzie się ruszać, bo nie będzie jej "podnosić" powietrze. Może co najwyżej raz lekko drgnąć przy przekręceniu kluczyka, jak pompa poda paliwo do rozdzielacza.

Tu masz animacje pokazującą zasadę działania k-jeta. Po włosku, ale w miare czytelnie :)

Zibi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:52

Post autor: Zibi23 » 10 lut 2010, 21:30

Filtr powietrza wymieniony, rzeczywiście talerzyk ma opis jak powinien być ustawiony i jest ok. Tutaj moja moc się kończy i w piątek umówiłem się z mechanikiem z problemem, podobno strzał gazu mógł jakieś blaszki powyginać bo to częsty problem. Przy okazji wymienię filterek gazu i wyregulują instalację. Dam znać jak uporałem sobie z tym problemem, na mocy też stracił silnik bo już tak nie idzie jak kiedyś. A jak mogę uporać się z zegarami od temp. i ilości paliwa? Bo raz działają dobrze a nieraz wogóle, hmm dziwna sprawa.

adam_k

Post autor: adam_k » 14 mar 2010, 18:49

witam,
podlacze sie do tematu bo mam identyczne objawy.Falujace niskie obroty na Pb,nie chce tez palic na Pb.Opalam gdy przelacznik od gazu mam no "0"czyli awaryjnie :-/
Zibi23 jak pozbles sie tego problemu?Ile cie to kosztowalo?

Zibi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:52

Post autor: Zibi23 » 26 mar 2010, 21:31

Rozwiązaniem okazało sie zupełnie co innego, podczas strzału (tak sądze) rozrząd przestawił mi się o 2 ząbki. Jakiś czas tak jeździłem ciągle głowiąc się cop jest grane. Ustawili mi rozrząd i jak ręka odjął :) Teraz szykuje się na wymiane, paska, napinacza i pompy.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 26 mar 2010, 22:04

Panowie przyłączę się do tematu :->

Jak ustawić zapłon w silniku NG?

jaki kąt? i jak zablokować sterownik silnika?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 26 mar 2010, 23:29

Zworka i na 15 stopni
Pozatym bylo juz o tym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl