[2.3 NG coupe] szarpie, brak mocy, zegary i inne problemy
[2.3 NG coupe] szarpie, brak mocy, zegary i inne problemy
Cześć, posiadam moja Coupejke z silnikiem NG od maja 2009r i chce ja doprowadzić do super stanu ale mam trochę kłopotów Dodam, że często przeglądam forum i czytam dużo postów, nawet te w 2006 roku Chciałbym, żeby ten temat dotyczył mojej Coupejki, piszcie o swoich rozwiązanych problemach jeżeli były podobne a będziemy wzajemnie sobie pomagali i inni czytający będą mieli dobre rady. Poniżej przedstawię problemy dotyczące mojej niuni. Silnik też w gazie, II gen, olej semisyntetyk Mobil1 10w40, nowe kable i świece.
1. falowanie obrotów oraz wysokie obroty, 2tys na zimnym ok 1,2tys na cieplym nieraz faluja na ok 1tyś dotyczy pb i lpg.
2. dziwnie? odpala tzn. wolno kręci wałem na zimnym silniku a przy odpalaniu obroty skaczą na momencik do 3tyś a jak odpali tyrzyma 2 tyś.
3. chyba był strzał gazu bo coś strzeliło pod maską i się domyślam, że to lpg i od tego momentu stracił na mocy i max ciągnie do 4,5 tyś
4. wskazówki od temp cieczy chłodzącej i od ilości paliwa raz działają prawidłowo a nieraz wcale się nie budzą.
Dodam tylko, że wszystko w miarę ok działało (tylko obroty falowały) i zaczęło się od listopada. Jak mogę domowymi sposobami sprawdzić te usterki i naprawić a jakie muszę zlecić mechanikowi (chociaż nie uśmiecha mi się oddać jej w obce ręce). Będę starać się odpisywać jak postępują prace co pomoże również innym, dzięki z góry za pomoc.
1. falowanie obrotów oraz wysokie obroty, 2tys na zimnym ok 1,2tys na cieplym nieraz faluja na ok 1tyś dotyczy pb i lpg.
2. dziwnie? odpala tzn. wolno kręci wałem na zimnym silniku a przy odpalaniu obroty skaczą na momencik do 3tyś a jak odpali tyrzyma 2 tyś.
3. chyba był strzał gazu bo coś strzeliło pod maską i się domyślam, że to lpg i od tego momentu stracił na mocy i max ciągnie do 4,5 tyś
4. wskazówki od temp cieczy chłodzącej i od ilości paliwa raz działają prawidłowo a nieraz wcale się nie budzą.
Dodam tylko, że wszystko w miarę ok działało (tylko obroty falowały) i zaczęło się od listopada. Jak mogę domowymi sposobami sprawdzić te usterki i naprawić a jakie muszę zlecić mechanikowi (chociaż nie uśmiecha mi się oddać jej w obce ręce). Będę starać się odpisywać jak postępują prace co pomoże również innym, dzięki z góry za pomoc.
witam posprawdzaj wszystkie weze gumowe dolotoweod krokowego do silnika i od krokowego do przepustnicy, mozesz miec tez uszkodzony krokowy silniczek zobacz gdy bedzie chodzil to gdy odłaczysz zasilanie silniczka czy bedzie jakas roznica. A i najwazniejsza sprawa zobacz czy guma przeplywomierza jest dobrze zalozona, byc moze ze wyjscie odmy ( pod spodem tej gumy ) jest pekniety
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
tak jak pisał wyżej kolega.Najpierw posprawdzaj dolot,odme(wyczyśc przy okazji)...zrób przegląd lpg(dobrze by było gdybys poprosił gazownika żeby wstawił Ci klapke antywybuchową.W przyszłości powinna Cię uchronić przed skutkami wystrzałów)test krokowca,sprawdzenie przepływki...(ustawienie talerzyka i działania potencjometru)regulacja mieszanki na analizatorze też nie zaszkodzi. Jest troche dłubaniny przy tym..ale patrząć na Twoje objawy obstawiam przepływke..dobrze było by gdybys miał kogoś z takim motorkiem i mogli byście poprzekładac troche gratów na testa
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
Po ściągnięciu tej gumowej obudowy zauważyłem, że ten talerzyk co od filtra powietrza jest opadnięty i widać przerwa ale jak go podniosę to o nic nie haczy i lekko chodzi. Gdzie tam jest ten przepływonierz? w środku w tej gumie czy bliżej dolotu. Czy moge całkiem tą gume ściągnąć bo tam idzie wężyk od gazu do niej?
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
tak jak papaj napisał masz naklejkę na tależyku z prawidłowym ustawieniem.Z tego co pamietam z jednej strony ma być 1,1mm a z drugiej 1,9 mm od krawędzy pierscienia środkowego.Gume możesz zdemontować,to co idzie do niej od gazu to tylko podciśnienie.Waż który dostarcza gaz jest podpięty pod mixer...
Przepływomierz to jest to urządzenie na górnej obudowie filtra powietrza(nie mówiąc o "ośmiornicy" która jest rozdzielaczem paliwa i jest przykręcona do przepływki)
Zdemontuj gume,sprawdz szczelność,wyczyść odme...
Przepływomierz to jest to urządzenie na górnej obudowie filtra powietrza(nie mówiąc o "ośmiornicy" która jest rozdzielaczem paliwa i jest przykręcona do przepływki)
Zdemontuj gume,sprawdz szczelność,wyczyść odme...
Mozesz sobie tez umyci wyczyscic przepustnice pewnie syfu jest cała masa.A jak masz czas to sobie wypoleruj przepustniczke mniej bedzie sie brudziła.Sprawdz filtr paliwa moze trzeba wymienic to samo filtr powietrza.Zacznij od prostych rzeczy bo czasem banalne sprawy powodują problemy a my wydajemy niepotrzebnie kase.Ważne szczelnosc całego układu ssącego włacznie z przewodem od krokowca.Krokowiec proponuje zdemontowac i umyc .To tyle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
To nie Mercedes. Klapa spiętrzająca idzie do góry przy dodaniu gazu. Podnosi ją powietrze zasysane z filtra. Poza tym nie sprawdzisz tego, bo auto nie zapali na PB bez gumy.papaj pisze:ten tależyk to jest klapka spietrzająca, inaczej zwana rownież klapką przepływomierza, i powinien byc w miare w poziomie, masz na nim naklejke jak powinien byc ostawiony, za zapalonym silniku jak dodajesz gazu to on powinien isc na dól
Na gazie owszem, ale wtedy ta klapa nie będzie się ruszać, bo nie będzie jej "podnosić" powietrze. Może co najwyżej raz lekko drgnąć przy przekręceniu kluczyka, jak pompa poda paliwo do rozdzielacza.
Tu masz animacje pokazującą zasadę działania k-jeta. Po włosku, ale w miare czytelnie
Filtr powietrza wymieniony, rzeczywiście talerzyk ma opis jak powinien być ustawiony i jest ok. Tutaj moja moc się kończy i w piątek umówiłem się z mechanikiem z problemem, podobno strzał gazu mógł jakieś blaszki powyginać bo to częsty problem. Przy okazji wymienię filterek gazu i wyregulują instalację. Dam znać jak uporałem sobie z tym problemem, na mocy też stracił silnik bo już tak nie idzie jak kiedyś. A jak mogę uporać się z zegarami od temp. i ilości paliwa? Bo raz działają dobrze a nieraz wogóle, hmm dziwna sprawa.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt: