Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 cabrio 2.3 NG] co sie dzieje ...silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

[B4 cabrio 2.3 NG] co sie dzieje ...silnik

Post autor: troll oslo » 04 lut 2010, 21:20

na poczatek moze napisze czego nie wymienilem wiec tablice rejestracyjen i takie tam pozatym reszta albo nowa albo podmieniana i ciagle nie tak...

wiec zimny silnik pali od strzalu i trzyma 1100 jak sie rozgrzeje to ma juz 850 czyli ok
ciagnie no nie jak moje poprzednie auto ale nie jest zle nie krztusi sie nie ma zachwian -ok
ala jak zgasze rozgrzane auto postoi z 20 minut to odpala jak kosiarka najpierw jakby 3 cyl
za 2 sec 4 i za 2sec piaty obroty po takiej zawiejce stabilne..

wtryski ok sprawdzone nie leja trzymja nowe o-ringi + dirco nie pomoglo
czojniki nowy - pruba na 4 urzywanych ciagle tak samo
lambda nowa i 3 uzywane bez zmian - 01-09V
nastawnik cisnienia mam 3 sztuki na kazdym tak samo prad od 0.2 do minus 0.2mA oscyluje -czyli ok
krokowiec ok chodzi podmieniany na tez dobry dalej tak samo
zadnych dziur w wezach lub lewego powietrza wszystko ok


teraz co zauwazylem:
- jak pomaludku odkrecam korek na chodzacym silniku to moge go odkrecic a silnik nie zgasnie jak zrobie to szybko zgasnie.. ?????

-jak odepne na dluzej ok 30 sekund i wiecej to silnik zacznie nieruwno pracowac, zaworek od wegla ten na gurze gumy dolotu przestanie cykac a jak wpinam wtyczke w nastawnik to silnik gasnie... ?????

mam kompletny rozdzielacz od audi 100 z 92r z 5 cyl silnikiem ale to nie byl NG i zastanawiam sie czy podmieniac na prube????


porobilem juz wszystko w aucie nowy caly przod czyli zawieszenie wydech chamulce tyl
zalany specjalny olej do skrzyni omeka 906 czerwony dozywotni i zmiejsza opory toczenia uzywalem go w porsche 500 zl litr zostal mi tylko problem z tym silnikiem ...

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 04 lut 2010, 23:19

a jak zgasisz ciepły silnik to po wyjęciu kluczyka pracuje ci wentylator chłodnicy? Jeżeli nie to może masz uszkodzony czujnik nad pokrywą wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 05 lut 2010, 07:54

Zartojesz nie? Ten czojnik to tylko zalancza wiatrak chlodnicy jak temp pod maska przekroczy 95 stp. Proste elektryczne polaczenie nie majace nic wspolnego z zadnym z 2uch sterownikow i z praca silnika
Ja poprostu cos przeoczylem ale nie wiem co dzis zmieniam kapletny rozdzielacz

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 05 lut 2010, 18:30

otóż nie do końca nie ma nic wspolnego. jeżeli masz gorący silnik a wentylator nie wydmucha ciepłego powietrza to w przewodach paliwowych i rozdzelaczu robią sie baki powietrza, efekt taki jak u ciebie-odpali nie na wszystkie gary ale po chwili sie bujnie

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 05 lut 2010, 22:34

No to ma sens ale przy -10 nie zalaczy wiatraka
Raczej latem
Zmienilem dzis kompletna przeplywke i dalej to samo jutro wymieniam wtryskiwacze

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 08 lut 2010, 15:05

nasuwa mi się pytanie czy sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? tylko koniecznie w takiej sytyacji jak miałby tak dziwnie odpalic. jeżeli problem masz na ostatnich cylindrach to mozesz miec już wypracowane pierscienie albo uszkodzony tłok. ja już przez to przechodziłem i miałem podobne objawy.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 lut 2010, 20:21

cisnienie na wszystkich jak mierzylem bylo miedzy 12-13 bara...
silnik zimny miezone na wykreconych wszystkich swiecach ...

po zmianie wtryskow jest znowy tak iz zimny pali od strzalu dzis bylo -16 i zadnego problemu
nagrzany silnik zgaszam odpalam po 20 secundach pali od strzalu
goracy silnik postoi 15-20 minut odpali od strzala zgasnie drugie podojscie odpali i ladnie chodzi ..

niema juz objawu zapalania na trzy 4-5 ale gasnie..
sonda lambda prubkuje miedzy 0-0.9v
nastawnik cisnienia prad 0.2 do minus 0.1 mA
CO miezone na rozgrzanym 0.49 do 0.57 wywalony katalizator wiec calkiem dobrze jak na k.jeta bez kata
nowy czojnik temp 2 piny jak i kable kopulka palec swiece filtry olej stokowy ++++

juz niemam pojecia...

wystawilem auto na sprzedaz bo nie mam juz pomyslu i cierpliwosci ... poddaje sie..chyba

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 08 lut 2010, 22:22

mi to cos podchodzi na uklad zaplonowy , moze cewka sie przegrzewa lub modul zaplonowy siedzi

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 lut 2010, 22:28

Hm mam jakies 3 kompletne cewki na stanie jutro podmienie .

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 09 lut 2010, 23:44

Zgadzam się z Krzyśkiem. Bardzo prawdopodobne że to ma związek z układem zapłonowym, tak profilaktycznie sprawdź kabelki jaką mają rezystancje, rozmontuj kopółkę rozdzielacza, sprawdź palec jaką ma rezystancje, i może być że cewka jest już zużyta. Jak ściągniesz osłonkę cewki to będzie tam taki.. pipek.. Pomiędzy napisem 1 i 15 chyba, jeżeli będzi wysunięty to znaczyć będzie że kończy się żywot cewki. Warto sprawdzić, bo czasem przez złe ustawienie lusterek auto nie chce zapalić, pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 09 lut 2010, 23:56

kable swiece kopulka palec +++ wszystko nowe boscha orginal, wiec niema co sprawdzac... zreszta podmienialem na zamienniki i uzywki i bez zmian...
podmienilem dzis cewke wraz z ukladem czyli kompletna i dalej to samo..

odpali zgasnie i zapali i bedzia juz ok...

do konca tygodnia pogrzebie jak nie rusze to daje sobie spokoj...
wole krecic nadgodziny przy dafie i zarabiac kase niz siedziec nad swoim autem... :-)

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 10 lut 2010, 09:57

Pompa to tez prawdopodobne nie poddawaj sie kolego dasz rade . Pozdro

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 10 lut 2010, 14:25

Pompa... Moze byc. A zastanawiales sie nad komputerem? (sterownikiem KE-J) Sprawdzalas czy dziala w 100% poprawnie?

A tak jeszcze podpinajac sie pod temat silnika NG.
Czy mial ktos podobny objaw:
W okolicach skrzynki przekladniowej po odpaleniu silnika po ok 2 min wydobywa sie dziwny dzwiek... Nie jest zalezny od obratow (nie nasila sie z obrotami) Tak jakby nisko tonowe piszczenie.. Po ok 10 min ustaje.. WTF?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 10 lut 2010, 18:45

no i zmienilem pompe na orginala boscha nie na zadna podrubke i ...

dalej k..wa to samo 700 zl w plecy znowu...
sterownik .. mam jeden w zapasie sproboje zmienic jutro....

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 10 lut 2010, 18:52

Zobacz koniecznie sterownik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl