Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z Bosch] Naprawa nastanika potencjometrycznego?

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[B4 1Z Bosch] Naprawa nastanika potencjometrycznego?

Post autor: peryt » 07 lut 2010, 13:40

Byłem u Adama jakiś czas temu miałem problem z nastawnikiem potencjometrycznym. Odkręcił mocowania i popukał trochę w stronę szyby) i po wyjeździe od Niego falowanie ustało. (za co jestem bardzo wdzięczny) Wszystko teraz jest w porządku. Dzisiaj wyczytałem w wypowiedzi Solskiera że w ten sposób zmienia się dawkę paliwa (w stronę szyby się zwiększa a w stronę chłodnicy zmniejsza) ile w tym prawdy ? czy w tym przypadku miałem za małą dawkę stąd ten efekt? czy raczej nastawnik walnięty już i zwiększenie dawki mu pomogło?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lut 2010, 20:23

Już Adam wiedział co mu zrobić żeby było dobrze ,niestety nastawników potencjometrycznych nie da się wyczyścić gdyż zużywają się mechanicznie
peryt pisze:Dzisiaj wyczytałem w wypowiedzi Solskiera że w ten sposób zmienia się dawkę paliwa (w stronę szyby się zwiększa a w stronę chłodnicy zmniejsza) ile w tym prawdy ?
Sama prawda i tylko prawda

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 07 lut 2010, 20:59

czyli generalnie będzie więcej palić i powinienem mieć minimalnie lepsze osiągi? czy równica dawki jest tak mała że efekt jest niezauważalny?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 08 lut 2010, 08:49

nikt nie powiedział że przy większej dawce będzie ci więcej palił bo gdybyś miał za małą dawkę to wtedy będzie więcej palił

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 lut 2010, 09:43

miałes kolego za duzy zakres dawki na biegu jalowym dlatego silnikiem trzepalo adamm tylko go zmniejszyl i po bolu

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 08 lut 2010, 21:35

Witam podpinając się pod istniejący post ostatnio miałem wymianę rozrządu i pompa była dana do pompiarzy żeby uszczelnić bo miała jakieś wycieki (powiedzieli ze mechanicznie jest wszystko OK ) po złożeniu wszystkiego samochód szarpał w zakresie do 2 tys obr, podjechałem na warsztat i zmieniono mi dawkę paliwa z 2na3 lub z 3na4 już nie pamiętam dokładnie ( z tego co doczytałem dawka została zmniejszona) z rana samochód minimalnie zaczął gorzej odpalać ( wcześniej palił od pół obrotu ale to jeszce bym przeżył... ) , powiem tak szarpanie w jakimś stopniu ustało ale nie do końca i od jakiegoś czasu coraz bardziej mnie to denerwuje szarpie jak jadę ze stała prędkością np. 5 bieg 70 km/h.
Mam pytanie czy jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego nastawnika jeśli tak to gdzie można go znaleźć w najniższej cenie?
Czy próbować zakup używki? (nie wiadomo c o się trafi)
Regeneracja nie wchodzi w grę?
Dzięki wielkie za spostrzeżenia i wszelkie uwagi ....

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 08 lut 2010, 22:28

colorumia pisze:Witam podpinając się pod istniejący post ostatnio miałem wymianę rozrządu i pompa była dana do pompiarzy żeby uszczelnić bo miała jakieś wycieki (powiedzieli ze mechanicznie jest wszystko OK ) po złożeniu wszystkiego samochód szarpał w zakresie do 2 tys obr, podjechałem na warsztat i zmieniono mi dawkę paliwa z 2na3 lub z 3na4 już nie pamiętam dokładnie ( z tego co doczytałem dawka została zmniejszona) z rana samochód minimalnie zaczął gorzej odpalać ( wcześniej palił od pół obrotu ale to jeszce bym przeżył... ) , powiem tak szarpanie w jakimś stopniu ustało ale nie do końca i od jakiegoś czasu coraz bardziej mnie to denerwuje szarpie jak jadę ze stała prędkością np. 5 bieg 70 km/h.
Mam pytanie czy jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego nastawnika jeśli tak to gdzie można go znaleźć w najniższej cenie?
Czy próbować zakup używki? (nie wiadomo c o się trafi)
Regeneracja nie wchodzi w grę?
Dzięki wielkie za spostrzeżenia i wszelkie uwagi ....
Trzeba by zrobić diagnoze ;-) może obejdzie sie bez wymiany nastawnika jak by co to PW ;-)

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 08 lut 2010, 22:35

Jeżeli masz Boscha to ma duży problem mi generalnie się na ta chwile upiekło bo wszystko chodzi cacy (Zasługa Adama) tylko mój nastawnik się nigdy nie zacinał tylko falował na jałowym. Jak masz Walnięty NASTAWNIK POTENCJOMETRYCZNY (BOSCH) to nie da się go zregenerować zostaje tylko kupno nowego (ok 1200-1600zł) - co jest jest kompletnie nie opłacalne. Z tego co wiem to one się rzadko psują więc może to nie to tylko coś innego. Ktoś pisał że zna kogoś co ma nalatane na Boschu 750000 km i nic sie nie dzieje. Bodajże Adam pisał że ,,zestaw Boscha" jest bardziej wrażliwy na wstrząsy mechaniczne wypadek itp. Więc co ci pozostaje. Prawdopodobnie twój samochód ma duży przebieg więc jaki jest sens lądować w zajechany silnik 1600zł Już chyba lepiej kupić ,,zestaw pierburga" (o wiele wiuęcej częsci przy ewentualnym remoncie silnika) (poczytaj w szukajce tam wszystko jest o różnicach) bo możesz trafić w lepszym stanie (biorąc pod uwagę że twój silnik ma duży przebieg)

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: piotr2210 » 09 lut 2010, 07:04

witaj
colorumia powiem ci tak jeśli masz nastawnik indukcyjny to się nie zastanawiaj tylko kontaktuj się z Adamem i jedź do niego. ja to zrobiłem i i wiem że oszczędziłem na tym interesie około 2000 zł. Jak cos pisz na pw

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 09 lut 2010, 07:21

Piotr2210 jeśli bym miał indukcyjny to bym nie pisał o potencjometrycznym...
no właśnie żeby Audi było na wykończeniu to bym w ogóle w nie nie inwestował, silnik jeździ na 10W40 i na 10tys km dolewam dosłownie jakieś krople oleju.... na dodatek ostatnio trochę w nią zainwestowałem dlatego teraz juz mi sie nie płaca jej sprzedać (sprzęgło, skrzynia, rozrzad, paski itd.. ) ... a to mnie wkurza i dobrze było by to zrobić

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 09 lut 2010, 07:37

Kolego to pomyśl nad zmianą na Pierburga w przyszłości mniej problemów, więcej częsci Koszt ok 2000zł z wymianą myśle a będziesz miał już części np na moda pod AFN. Sam boje się że mnie to spotka i zacząłem czytać na ten temat i wydaje mi się to jedyna słuszna decyzja, pod warunkiem że chce się tym samochodem dłużej jećdzić i ma zdrowy silniczek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lut 2010, 20:07

peryt pisze:Koszt ok 2000zł
Weż chłopie nie strasz kolegi takim kosmosem.Za 2tys.to cały silnik kupisz . O nówki w sklepie pytałeś czy jak ?Pompa od 400zł ,przepływka od 100zł i komp od 150 zł uzywane oczywiście i tyle.Nasi przedsiębiorczy rodacy nazwozili tyle tego że można przebierać jak kto chce.Co mnie i wielu innych na pewno cieszy.I nie wszystko to szrot

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 09 lut 2010, 23:07

colorumia, widze że jesteś z 3-miasta także polecam Ci w 100% warsztacik endriu210. robiłem u niego swoj nastawnik w B4, i dużo dużo innych rzeczy w B4, w swojej obecnej A4, w ojca A4 i sporo znajomych robi samochody u Andrzeja :-) nie bede umniejszał umiejętnościom Adama z Warszawy, ale jestem pewny że Andrzej zrobi to tak samo dobrze, a masz do niego dużo bliżej ;-)

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 10 lut 2010, 20:25

mam nadzieje ze da się coś z tym zrobić ... jadę do endru210 w sobotę zobaczymy jaka będzie diagnoza....
a tak na marginesie zapytam wymiana na nastawnik indukcyjny to dużo rezania żeby to przerobić?

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 10 lut 2010, 22:19

colorumia pisze:a tak na marginesie zapytam wymiana na nastawnik indukcyjny to dużo rezania żeby to przerobić?
Andrzej takie rzeczy też robi, także z nim rozmawiaj ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl