[B4 1Z Bosch] Naprawa nastanika potencjometrycznego?
[B4 1Z Bosch] Naprawa nastanika potencjometrycznego?
Byłem u Adama jakiś czas temu miałem problem z nastawnikiem potencjometrycznym. Odkręcił mocowania i popukał trochę w stronę szyby) i po wyjeździe od Niego falowanie ustało. (za co jestem bardzo wdzięczny) Wszystko teraz jest w porządku. Dzisiaj wyczytałem w wypowiedzi Solskiera że w ten sposób zmienia się dawkę paliwa (w stronę szyby się zwiększa a w stronę chłodnicy zmniejsza) ile w tym prawdy ? czy w tym przypadku miałem za małą dawkę stąd ten efekt? czy raczej nastawnik walnięty już i zwiększenie dawki mu pomogło?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Już Adam wiedział co mu zrobić żeby było dobrze ,niestety nastawników potencjometrycznych nie da się wyczyścić gdyż zużywają się mechanicznie
Sama prawda i tylko prawdaperyt pisze:Dzisiaj wyczytałem w wypowiedzi Solskiera że w ten sposób zmienia się dawkę paliwa (w stronę szyby się zwiększa a w stronę chłodnicy zmniejsza) ile w tym prawdy ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
Witam podpinając się pod istniejący post ostatnio miałem wymianę rozrządu i pompa była dana do pompiarzy żeby uszczelnić bo miała jakieś wycieki (powiedzieli ze mechanicznie jest wszystko OK ) po złożeniu wszystkiego samochód szarpał w zakresie do 2 tys obr, podjechałem na warsztat i zmieniono mi dawkę paliwa z 2na3 lub z 3na4 już nie pamiętam dokładnie ( z tego co doczytałem dawka została zmniejszona) z rana samochód minimalnie zaczął gorzej odpalać ( wcześniej palił od pół obrotu ale to jeszce bym przeżył... ) , powiem tak szarpanie w jakimś stopniu ustało ale nie do końca i od jakiegoś czasu coraz bardziej mnie to denerwuje szarpie jak jadę ze stała prędkością np. 5 bieg 70 km/h.
Mam pytanie czy jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego nastawnika jeśli tak to gdzie można go znaleźć w najniższej cenie?
Czy próbować zakup używki? (nie wiadomo c o się trafi)
Regeneracja nie wchodzi w grę?
Dzięki wielkie za spostrzeżenia i wszelkie uwagi ....
Mam pytanie czy jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego nastawnika jeśli tak to gdzie można go znaleźć w najniższej cenie?
Czy próbować zakup używki? (nie wiadomo c o się trafi)
Regeneracja nie wchodzi w grę?
Dzięki wielkie za spostrzeżenia i wszelkie uwagi ....
Trzeba by zrobić diagnoze może obejdzie sie bez wymiany nastawnika jak by co to PWcolorumia pisze:Witam podpinając się pod istniejący post ostatnio miałem wymianę rozrządu i pompa była dana do pompiarzy żeby uszczelnić bo miała jakieś wycieki (powiedzieli ze mechanicznie jest wszystko OK ) po złożeniu wszystkiego samochód szarpał w zakresie do 2 tys obr, podjechałem na warsztat i zmieniono mi dawkę paliwa z 2na3 lub z 3na4 już nie pamiętam dokładnie ( z tego co doczytałem dawka została zmniejszona) z rana samochód minimalnie zaczął gorzej odpalać ( wcześniej palił od pół obrotu ale to jeszce bym przeżył... ) , powiem tak szarpanie w jakimś stopniu ustało ale nie do końca i od jakiegoś czasu coraz bardziej mnie to denerwuje szarpie jak jadę ze stała prędkością np. 5 bieg 70 km/h.
Mam pytanie czy jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego nastawnika jeśli tak to gdzie można go znaleźć w najniższej cenie?
Czy próbować zakup używki? (nie wiadomo c o się trafi)
Regeneracja nie wchodzi w grę?
Dzięki wielkie za spostrzeżenia i wszelkie uwagi ....
Jeżeli masz Boscha to ma duży problem mi generalnie się na ta chwile upiekło bo wszystko chodzi cacy (Zasługa Adama) tylko mój nastawnik się nigdy nie zacinał tylko falował na jałowym. Jak masz Walnięty NASTAWNIK POTENCJOMETRYCZNY (BOSCH) to nie da się go zregenerować zostaje tylko kupno nowego (ok 1200-1600zł) - co jest jest kompletnie nie opłacalne. Z tego co wiem to one się rzadko psują więc może to nie to tylko coś innego. Ktoś pisał że zna kogoś co ma nalatane na Boschu 750000 km i nic sie nie dzieje. Bodajże Adam pisał że ,,zestaw Boscha" jest bardziej wrażliwy na wstrząsy mechaniczne wypadek itp. Więc co ci pozostaje. Prawdopodobnie twój samochód ma duży przebieg więc jaki jest sens lądować w zajechany silnik 1600zł Już chyba lepiej kupić ,,zestaw pierburga" (o wiele wiuęcej częsci przy ewentualnym remoncie silnika) (poczytaj w szukajce tam wszystko jest o różnicach) bo możesz trafić w lepszym stanie (biorąc pod uwagę że twój silnik ma duży przebieg)
Piotr2210 jeśli bym miał indukcyjny to bym nie pisał o potencjometrycznym...
no właśnie żeby Audi było na wykończeniu to bym w ogóle w nie nie inwestował, silnik jeździ na 10W40 i na 10tys km dolewam dosłownie jakieś krople oleju.... na dodatek ostatnio trochę w nią zainwestowałem dlatego teraz juz mi sie nie płaca jej sprzedać (sprzęgło, skrzynia, rozrzad, paski itd.. ) ... a to mnie wkurza i dobrze było by to zrobić
no właśnie żeby Audi było na wykończeniu to bym w ogóle w nie nie inwestował, silnik jeździ na 10W40 i na 10tys km dolewam dosłownie jakieś krople oleju.... na dodatek ostatnio trochę w nią zainwestowałem dlatego teraz juz mi sie nie płaca jej sprzedać (sprzęgło, skrzynia, rozrzad, paski itd.. ) ... a to mnie wkurza i dobrze było by to zrobić
Kolego to pomyśl nad zmianą na Pierburga w przyszłości mniej problemów, więcej częsci Koszt ok 2000zł z wymianą myśle a będziesz miał już części np na moda pod AFN. Sam boje się że mnie to spotka i zacząłem czytać na ten temat i wydaje mi się to jedyna słuszna decyzja, pod warunkiem że chce się tym samochodem dłużej jećdzić i ma zdrowy silniczek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Weż chłopie nie strasz kolegi takim kosmosem.Za 2tys.to cały silnik kupisz . O nówki w sklepie pytałeś czy jak ?Pompa od 400zł ,przepływka od 100zł i komp od 150 zł uzywane oczywiście i tyle.Nasi przedsiębiorczy rodacy nazwozili tyle tego że można przebierać jak kto chce.Co mnie i wielu innych na pewno cieszy.I nie wszystko to szrotperyt pisze:Koszt ok 2000zł
colorumia, widze że jesteś z 3-miasta także polecam Ci w 100% warsztacik endriu210. robiłem u niego swoj nastawnik w B4, i dużo dużo innych rzeczy w B4, w swojej obecnej A4, w ojca A4 i sporo znajomych robi samochody u Andrzeja nie bede umniejszał umiejętnościom Adama z Warszawy, ale jestem pewny że Andrzej zrobi to tak samo dobrze, a masz do niego dużo bliżej