Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cab b4 2.3 ng)] pech podkaldka miedziana wpadla w dolot ...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

[Cab b4 2.3 ng)] pech podkaldka miedziana wpadla w dolot ...

Post autor: troll oslo » 06 lut 2010, 22:59

Witam
Dzg.is prz wymianie wtryskuw pomyslalem ze wymienie tez ten rozruchowy, podczas wymiany gdzies zleciala mi ta miedziana podkladka z weza paliwa ta z wtrysku ,jako ze mam takie nowe nie myslac wiecej gdzi ona sie podziala zkrecilem wszystko zalozylem gore doloty odpalam auto a pochwili jak nie zacznie trzaskac stukac z okolic 1 cyl. Doszlo do mnie ale za pozno iz podkladka wpadla w dolot.
Wkuzony dalem mu 6tys obrotow az stuki ustaly przejechalem autem z 50 km wszystko wyglada ok nie stuka.
Ale jak myslicie czy wyplulo podkladke w wydech czy gdzies ja sklepalo i lezy sobie ? Niemam ochoty zwalac glowicy czy musze?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2010, 17:52 przez troll oslo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lut 2010, 18:19

Opcje są dwie:

:arrow: dostało się na tłok przy zamkniętych zaworach...temperatura spalania paliwa wtopiła i uderzenie dodatkowo dobiło materiał w tłok...

:arrow: szczęście pomogło i oring wyleciał przez dolotowy nie uszkadzając zaworów i komory spalania


Jest jeszcze jedna opcja ale mało prawdopodobna iż w jakiś dziwny sposób udałoby się jej przedostać kanałem olejowym do miski...

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 07 lut 2010, 18:41

no ale jezdzil bys z tym w sirodku czy nie...

miedz jest w miare miekka no i moze juz sie wytopils....

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lut 2010, 18:54

Wszystko zależy w jakiej kondycji jest silnik. Jeśli był ok to powinno być wszystko w normie. Jeśli już był lekko zajechany...tym bardziej się niczym nie martw bo jak padnie...to nie będzie bezpośrednia wina oringu.

Ja bym odpalił na zimnym...i posłuchał czy coś nie klepie. Jak złapie temperaturę przegonić go najlepiej na PB98 i będziesz wiedział... Jak będzie cicho...będzie wiadomo że przełknął podkładkę.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 lut 2010, 20:28

chyba poszlo dobrze jezdze autem i wszystko ok

silnik kondycyjnie byl w b.dobrym stanie cisnienia na cyl byly super jak miezylem jakis czas temu
jednyny problem to problem z zapalaniem .. ale to juz w innym poscie...

a jak mozna przeliczyc godzine pracy silnika jak chodzi sobie ile to bedzie km tak mniej wiecej..?

dzis po raz pierwszy tankowalem auto na miare zuzycia paliwa mialem przejechane
100 km i ok godziny pracy silnika (to bylo na pomiary i regulacje ruzne obroty) i zatankowalem 16 litruw.. duzo czy malo?

nie mam miary gdyz poprzednie auto przy spokojnej jezdzie palilo 14 na 100 a z buta to 20 i wiecej.. porsche:-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 lut 2010, 20:36

Jeśli PB to sporo a jak LPG to norma przy butowaniu.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 lut 2010, 20:49

PB tu nie ma aut z LPG nie na taka skale jak w polsce....

hm... no to nie wiem cos nie tak .. juz wstawilem auto na sprzedaz konczy mi sie cierpliwosc....

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 lut 2010, 20:52

jakie masz temperatury? I przede wszystkim zależy to od paliwa i ustawienia silnika. KE-Jety miały różne normy.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 lut 2010, 21:59

to z k-jetami to zgadza sie zalezy w jakim aucie mialem w porsche 928 4.3 litra kjeta z pierwszej generacji z warmupem ten nigdy nie mial dosyc i nie bylo stabilnej normy ze 14 na sto raz bral 14 raz 20 najwiecej to przy butowaniu 35 spalil przez 45 minut no i niestety tylko 98 na mniejszej nie chodzil...
924 palilo mi juz 12 do 14 ... ale to 2 litry tylko...
a to z temperaturami co masz na mysli?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 lut 2010, 22:03

Silnik R5 ciężko przegrzać i łatwo u nich o wahanie temperatur. Może mu się często załączać tzw. ssanie. Jaką temperaturę Ci trzyma? Powietrze zasysane do kolektora też ma wpływ na spalanie.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 lut 2010, 22:32

No na postoju to ma 90 w jezdzie spada .ciagnie tylko zimne rura od podgrzewanego wydechem wywalona.. Przerdzewialo i dzwonilo..

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 lut 2010, 22:41

Hmm...to jak możesz podjedź na jakąkolwiek stację aby sprawdzić emisję spalin. Z pewnością są tam takie miejsca. Będziesz wiedział czy jest okey czy nie. Może to też być kwestia paliwa jakie w Twoich stronach jest.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 08 lut 2010, 22:52

Eee robie jako technik servisant tu w DAFie i dysponoje potrzebna aparatura wczoraj sprawdzalem spaliny sa ok 0.47 co. to moje 3cie ng. 5ty kjet poprzednie robilem remonty i chodzily jak nowe a teraz stoje w miejscu. Kurna kupie diesla sa latwiejsze i mam wiecej pojecia o klekotach

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 09 lut 2010, 11:59

troll oslo, Po przygodzie z podkładką zciągał bym głowicę szybko i bez butowania...
W najlepszym wypadku sprasowana miedz jest na tłoku.Prawdopodobnie w tłoku powstało mikropęknięcie albo nie takie mikro,prędzej czy pózniej wypali dziurę w tłoku.
Zapnij się z manometrem i sprawdz ciśnienie na baniakach,przynajmniej będziesz miał zarys sytuacji do jakiej demolki doszło.
bloku pisze: szczęście pomogło i oring wyleciał przez dolotowy nie uszkadzając zaworów i komory spalania
Przez dolot nic z komory spalania nie wyleci...
bloku pisze:Jest jeszcze jedna opcja ale mało prawdopodobna iż w jakiś dziwny sposób udałoby się jej przedostać kanałem olejowym do miski...
Równie prawdopodobna jest teleportacja... ;-)
bloku pisze:Wszystko zależy w jakiej kondycji jest silnik
Jakie to ma znaczenie w tej sytuacji :shock:
bloku pisze:Ja bym odpalił na zimnym...i posłuchał czy coś nie klepie. Jak złapie temperaturę przegonić go najlepiej na PB98
Ja bym rozbierał a nie liczył na fart...i co ma wnieść 98 oktanów :shock:
troll oslo pisze:dzis po raz pierwszy tankowalem auto na miare zuzycia paliwa mialem przejechane
100 km i ok godziny pracy silnika (to bylo na pomiary i regulacje ruzne obroty) i zatankowalem 16 litruw.. duzo czy malo?
1 godz pracy na postoju bez butowania hmm...2-4l może łyknąć + 100km jazdy spalanie w normie.
bloku pisze:Silnik R5 ciężko przegrzać i łatwo u nich o wahanie temperatur. Może mu się często załączać tzw. ssanie. Jaką temperaturę Ci trzyma?
Silnik R5 a szczególnie NG łatwo przegrzać,koledzy z forum dokładają małą chłodnicę dodatkową aby sobie z tym poradzić.Jakie ssanie?Toż to wtrysk jest.
Wyeksploatowany ukł.chłodzenia a wszególności chłodnica i termostat potrafią namieszać a nawet podgiąć głowice.NG nie jest jałatwiejsze ;-)

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 09 lut 2010, 12:27

No tos mnie zaniepokoil ale nie bede sciagal glowicy bede jezdzi az padnie albo az sprzedam zdenerwowalo mnie za bardzo to auto. Chodz gadalem z technicznymi szefami z kilku firm i powiedzieli ze jak jest dobrze do tej pory to jezdzic ale nik gwarancji nie daje ze wyleciala muwia tez ze ja wypalilo
Co do przegrzania ng to wiem swoje i latwo o to najpierw peka gora chlodnicy i silnik do roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl