Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK 93r] - cisnienie a uklad chlodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 08 lut 2010, 21:04

Witam. mam problem związany z tym tematem. A mianowicie zaczął mi ciec płyn chłodzący z węży i czujnika w chłodnicy. Sprawdzałem i są one dokręcone. Czy to moze być sprawa zadużego ciśnienia?? Bo chyba mało prawdopodobne jest że wszystkie węże na raz parcieją.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 08 lut 2010, 21:53

moze ich zywot juz poprostu sie konczy to mozliwe . ale nie wiem na czym musial bys jezdzic zeby te silikony wykonczyc - borygo???

[ Dodano: 2010-02-08, 22:07 ]
co do naprawy korka hahaha jest chyba nierozbieralny ale Polak wszystko potrafi sam cos kiedys grzebalem w tym temacie . Od spodu korka byly male otwory w ktorych byly male klapki na sprezynkach z czasem zachodzily kamieniem czy syfem z ukladu chlodzenia jak kto woli i sie nie ruszaly juz pod wplywem cisnienia . Wystarczy je troszke zruszyc czytaj przed uzyciem wstrzasnac hehehe .

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 09 lut 2010, 08:24

Większość korków ma prostą konstrukcję. Sprężyna spiralna dociska okrągłą płytkę z blaszki do gunowej uszczelki. Przez otwory w korku widać właśnie tą blaszkę. Powinna wyraźnie uginać się pod naciskiem wkrętaczka lub pręcika włożonego przez otworki. Jeśli dłużej nie przegrzewamy silnika blaszka "skleja" się pod wpływem temperatury z gumowa uszczelką i ciśnienie w układzie wypycha płyn gdzie tylko można. W skrajnych przypadkach pekają węże. Czasem to sklejenie jest nienaturalnie mocne i można zwątpić. Wiem jednak że prawidłowo dzialające korki zawsze wyczuwalnie uginają zawór.

piet9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:25
Lokalizacja: elblag

Post autor: piet9 » 17 lut 2010, 19:48

Witam,prosze o pomoc,płyn sie strasznie grzeje dochodzi do 110st.Wentylator już odłączyłem i samoczynnie go z kabiny załączam.termostat wymieniłem pompe również.termostat nie puszcza dlaczego?3ci z kolei?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 lut 2010, 20:05

piet9 pisze:Witam,prosze o pomoc,płyn sie strasznie grzeje dochodzi do 110st.Wentylator już odłączyłem i samoczynnie go z kabiny załączam.termostat wymieniłem pompe również.termostat nie puszcza dlaczego?3ci z kolei?
zakładam, że termostat przed zamontowaniem został sprawdzony, a układ chłodzenia masz odpowietrzony prawidłowo.

jeśli odpowiedzi nie znalazłeś w tym wątku, to przeczytaj ten temat :arrow: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 26 lut 2010, 11:57

piet9 pisze:termostat nie puszcza dlaczego?3ci z kolei?


Tylko załóz termostat w odpowiedni sposób, kabłąkiem termostatu w poprzek kierunku przepływu - wbrew pozorom nie jest to obojetne jak zakładasz termostat - jesli założysz inaczej to silnik sie grzeje, bo przepływ jest przyblokowany. Gdyby o tym pamietać moze udało by sie uniknąć czestej wymiany termostatów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl