[ b2 80 1.3] zmiana silnika na 1.8 wielopunkt
[ b2 80 1.3] zmiana silnika na 1.8 wielopunkt
witam!
Jeśli wybrałem złe miejsce na rozpoczęcie tego tematu to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Otóż mam swoją b2-ke z silniczkiem 1.3 bodajże 55 koni. Ostatnio strasznie mi się rozpiła (powiem szczerze ze więcej odemnie:)) Pali na poziomie 14-15 litrów przy baaardzo spokojnej jeździe po mieście, dlatego też przymierzam się do swapa na 1.8 na wielopunkcie z audi b3.
Powiedzcie mi jak to widzicie, czy podejmować się wielopunkta bo podobno trzeba mieć już jakąś wiedzę, żeby to porządnie popodpinać. Dodam jeszcze, że silnik jest komplenty ze skrzynią, świerzo wyciągnięty z b3-ki.
Czekam na jakąkolwiek pomoc
pzdr
Jeśli wybrałem złe miejsce na rozpoczęcie tego tematu to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Otóż mam swoją b2-ke z silniczkiem 1.3 bodajże 55 koni. Ostatnio strasznie mi się rozpiła (powiem szczerze ze więcej odemnie:)) Pali na poziomie 14-15 litrów przy baaardzo spokojnej jeździe po mieście, dlatego też przymierzam się do swapa na 1.8 na wielopunkcie z audi b3.
Powiedzcie mi jak to widzicie, czy podejmować się wielopunkta bo podobno trzeba mieć już jakąś wiedzę, żeby to porządnie popodpinać. Dodam jeszcze, że silnik jest komplenty ze skrzynią, świerzo wyciągnięty z b3-ki.
Czekam na jakąkolwiek pomoc
pzdr
jezeli masz juz silnik skrzynie wiazke elektryczną i sprawdzales czy podejdzie ci t wszystko pod twoje b2 to pozostaje wiedza lub czyjas pomoc i do dziela
Ostatnio zmieniony 09 lut 2010, 11:48 przez tomek1982, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli będziesz miał dostęp w rozsądnej cenie do wszystkich części z tego B3 i sam będziesz robił to jest jako-tak szansa powodzenia i nie zrujnowania budżetu na różne drobne pierdoły. Jeszcze jest kwestia łap silnika czyli czy nie trzeba będzie przyspawać nowych mocowań.
Tutaj kolega pozbył się problemów z gaźnikiem wkładając gaźnik Webera: https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
Niektórzy chcą wyrzucić mechaniczny wtrysk wielopunktowy i wsadzić gaźnik bo mają dosyć jego ciągłych bolączek, widzę że ty masz na odwrót. Wyczyść i wyreguluj swój gaźnik (jeśli masz gaźnik) lub jeśli chcesz wkładać coś większego to też najlepiej jak na najprostszym gaźniku.Jarunio pisze:Powiedzcie mi jak to widzicie, czy podejmować się wielopunkta bo podobno trzeba mieć już jakąś wiedzę, żeby to porządnie
Tutaj kolega pozbył się problemów z gaźnikiem wkładając gaźnik Webera: https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
Bloki silników mojego i tego z b3 są identyczne pozostaje tylko kwestia przełożenia łap od b3. Natomiast silnik jest świerzo wyjęty z auta, całkowicie kompletny ze skrzynią z półosiami. KOMPLET!Jeśli będziesz miał dostęp w rozsądnej cenie do wszystkich części z tego B3 i sam będziesz robił to jest jako-tak szansa powodzenia i nie zrujnowania budżetu na różne drobne pierdoły. Jeszcze jest kwestia łap silnika czyli czy nie trzeba będzie przyspawać nowych łap.
Czyli Twoim zdaniem z wielopunktem są problemy? Ja mam teraz 1.3 ze skrzynią 4 biegową, powiem szczerze, że jak na 1.3 daje sobie rady. Kupiłem go dla niskiego spalania ale skoro ona mi winduje wyniki po 15 litrów to ja dziękuje za takie spalanie. Mówisz o innych silnikach jeśli możesz podaj przykłady. Zastanawiałem się też nad 1.8 z passata na jednopunkcie, kolega ma i powiem szczerze, że silnik nie do zajechania.[/quote]Niektórzy chcą wyrzucić mechaniczny wtrysk wielopunktowy i wsadzić gaźnik bo mają dosyć jego ciągłych bolączek, widzę że ty masz na odwrót. Wyczyść i wyreguluj swój gaźnik (jeśli masz gaźnik) lub jeśli chcesz wkładać coś większego to też najlepiej jak na najprostszym gaźniku.
Tutaj kolega pozbył się problemów z gaźnikiem wkładając gaźnik Webera: https://audi80.pl/80-b...ber-vt37620.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To mechanika, co z zespołem wtryskowym, rozdzielaczem paliwa, wiązkami elektrycznymi (jeśli pocięte to chociaż wtyczki żeby było na na podstawie schematów da się odtworzyć), czujnikami, komputerem, elektryczną pompą paliwa, zawór stabilizacji biegu jałowego.Jarunio pisze:Natomiast silnik jest świerzo wyjęty z auta, całkowicie kompletny ze skrzynią z półosiami. KOMPLET!
Zależnie od wersji mechanicznego wtrysku (wtrysk wielopunktowy stosowany w B3) jeszcze moduł zapłonowy (jeśli oddzielny od ECU), zawór elektro-pneumatyczny od przyspieszania zapłonu i jeszcze pewnie kilka pierdół. Było kilkanaście wersji mechanicznego wtrysku co utrudnia znalezienie właściwych schematów.
Tak szczególnie z LPG, taki wtrysk był dobry gdy był nowy, poczytaj o różnych problemach w dziale Benzynowe i LPG tam co chwila są pytania związane z mech. wtryskiem.Jarunio pisze:Czyli Twoim zdaniem z wielopunktem są problemy?
Jeśli chcesz zakładać mono-wtrysk to tutaj masz schematy: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30
może wkleje co mi gościu pisze w mailach:To mechanika, co z zespołem wtryskowym, rozdzielaczem paliwa, wiązkami elektrycznymi (jeśli pocięte to chociaż wtyczki żeby było na na podstawie schematów da się odtworzyć), czujnikami, komputerem, elektryczną pompą paliwa, zawór stabilizacji biegu jałowego.
Zależnie od wersji mechanicznego wtrysku (wtrysk wielopunktowy stosowany w B3) jeszcze moduł zapłonowy (jeśli oddzielny od ECU), zawór elektro-pneumatyczny od przyspieszania zapłonu i jeszcze pewnie kilka pierdół. Było kilkanaście wersji mechanicznego wtrysku co utrudnia znalezienie właściwych schematów.
"tam gdzie był czujkini to nie pameitam ale chyba wtyczki są ale poucinane, bo zesmy to ze szwagrem demontowali, komputer jest i cała reszta
najlepiej jak byś podjechał i sobie sam zoabczył, co do pompki paliwa to tez powinna byc bo gdzies ja widziałem"
tak odpisał na pytanie które mu zadałem opierając się o Twój post.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To już będzie grubsza sprawa co do elektryki ale jest do zrobienia. Tylko kwestia aby zdobyć odpowiedni schemat, wziąć wszystkie potrzebne części w uczciwej cenie i to wszystko połączyć.
Gdybyś przekładał z tych samych modeli to by było najłatwiej bo przekładasz tylko wiązki elektryczne silnik-komputer (ECU). Mój kolega tak robił w VW, tylko on zmieniał z mechanicznego wielopunktu na mono-wtrysk. Wypiął jedną wiązkę ze skrzynki bezpieczników, wywalił część z komory silnika włożył na to miejsce nową wiązkę, wpiął w skrzynkę bezpieczników i bez większego główkowania, studiowania schematów podłączył i działa Plug&Play.
Ty będziesz miał trudniej bo przekładasz z całkiem innego modelu i musisz się oprzeć o schematach, wykorzystując i przerabiając wiązkę z tamtego auta albo tworząc swoją własną. Przykład takiego schematu masz w linku z mojej poprzedniej wiadomości.
Jeszcze kwestia czy te graty które chcesz zakupić są sprawne, czy pracowały na gazie. Może się okazać że przez ich wyeksploatowanie nie uzyskasz dobrej pracy silnika i małego spalania.
Nie ma co teoretyzować bo takich osób jak ty już było dużo ale praktycznie bardzo mały ułamek osób zrobił coś w tym kierunku.
Gdybyś przekładał z tych samych modeli to by było najłatwiej bo przekładasz tylko wiązki elektryczne silnik-komputer (ECU). Mój kolega tak robił w VW, tylko on zmieniał z mechanicznego wielopunktu na mono-wtrysk. Wypiął jedną wiązkę ze skrzynki bezpieczników, wywalił część z komory silnika włożył na to miejsce nową wiązkę, wpiął w skrzynkę bezpieczników i bez większego główkowania, studiowania schematów podłączył i działa Plug&Play.
Ty będziesz miał trudniej bo przekładasz z całkiem innego modelu i musisz się oprzeć o schematach, wykorzystując i przerabiając wiązkę z tamtego auta albo tworząc swoją własną. Przykład takiego schematu masz w linku z mojej poprzedniej wiadomości.
Jeszcze kwestia czy te graty które chcesz zakupić są sprawne, czy pracowały na gazie. Może się okazać że przez ich wyeksploatowanie nie uzyskasz dobrej pracy silnika i małego spalania.
Nie ma co teoretyzować bo takich osób jak ty już było dużo ale praktycznie bardzo mały ułamek osób zrobił coś w tym kierunku.
Ja nie teoryzuje. U mnie polega to na tym, że ja już na 100% chcę włożyć coś innego pytam tylko czy będą z tym problemy. Ten silnik o którym mowię nie widział gazu. Gościu pisał że dawał sobie radę. Spalał na poziomie 7-8 litrów. Tylko chodzi o koszty, silnik sobie sam wymienie kwestia podłączenia potem tego wszystkiego w całość.
Ja u siebie w B4 z 2.0 wymieniłem na 1.6 powiem Ci że jest sporo roboty. Fakt że skrzynia pasowała. Ale musisz pamiętać o elektryce ja maiłem z tym najwieksze problemy. Do tego nie wiem czy wydech będzie pasował czy "portki" bedą mogły zostac stare czy od B3 czy też w ogóle trzeba bedzie wydech modyfikować.
To się łatwo powie ale jest trochę pracy przy tym.
Przełożyć się da ale może to kosztować więcej pracy niż przypuszczasz i więcej kaski.
To się łatwo powie ale jest trochę pracy przy tym.
Przełożyć się da ale może to kosztować więcej pracy niż przypuszczasz i więcej kaski.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co od tych kosztów to jeśli chciałbyś zlecić podłączenie tego jakiemuś lepszemu elektrykowi samochodowemu to prawdopodobnie za taką usługę zapłacisz więcej niż za silnik i skrzynię biegów.Jarunio pisze:Tylko chodzi o koszty, silnik sobie sam wymienie kwestia podłączenia potem tego wszystkiego w całość.
Chcesz oszczędzić sobie problemów, załóż sobie to tego jakiś prosty gaźnik. Oczywiście sprawny i wyregulowany.
Na forum typowo od B2 napisałem podobny temat, i jeden z forumowiczów napisał, że właśnie tak zrobił. Przełożył sam blok silnika i głowice a osprzęt zostawił z 1.6. Pisze, że fajnie jedzie 10 sek do 100, ale spalanie na poziomie 15 litrów. także nie wiem czy to najlepsze wyjście.Chcesz oszczędzić sobie problemów, załóż sobie to tego jakiś prosty gaźnik. Oczywiście sprawny i wyregulowany.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.