[b4 2.0 +lpg] nowy przepływomirz nadal strzela
[b4 2.0 +lpg] nowy przepływomirz nadal strzela
witam! wiem ze temat był juz zakładany kilka razy ale mam taki problem ze załozyłem nowy przepływomierz nowy czujnik halla gaz wyregulowany i po miesiacu znowu strzela. strzela nie tak czesto ale strzela i obroty wariuja same ida do góry az musiałem przepływomierz odłaczyc , najgorzej wkurzajace sa te rosnace obroty co z tym zrobic????
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A co ze przewodami wysokiego napięcia, świecami zapłonowymi, nieszczelnościami w dolocie, kopułką i palcem rozdzielacza? Te rzeczy były wymieniane bądź sprawdzane?roman1988 pisze:załozyłem nowy przepływomierz nowy czujnik halla gaz wyregulowany i po miesiacu znowu strzela.
Problem z obrotami miałeś po wystrzałach gazu?
Do sprawdzenia pozostał regulator wolnych obrotów i zapłon, tyle że przy żle ustawionym zapłonie obroty by falowały a u Ciebie rosną czyli regulator.I jeśli nie masz klapy anty wybuchowej to ją sobie zamontuj, zawsze to dodatkowa ochrona zaliczyłem 4 strzały w ciągu 3 lat użytkowania auta i dalej jeździ bez problemu.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Wychodzi na to że rzadko regulator sam w sobie jest winien. Częściej szwankuje jego sterowanie. Diagnostyka jest prosta dość, trzeba sprawdzić czy się nie zawiesza i nie ma oporów ruchu a przede wszystkim sprawdzić jaki prąd przez niego płynie. Wszystkie moje przemyślenia nt opisałem tutaj: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-stero ... t30701.htm
Spróbuj zatkać wężyki dochodzące do regulatora. Jeśli silnik nie zgaśnie wtedy to znaczy że masz po wystrzale gdzieś dolot nieszczelny.
A sam regulator jest od góry na silniku, nad wtryskiwaczami.
Gdyby się okazało że masz padnięty, to mam taki na zbyciu.
Co do wystrzałów to problemem jest mieszalnikowa instalacja gazowa - przy sekwencji nie miałbyś problemów. Wystarczy żeby któryś z zaworów dolotowych się nie domykał w odpowiednim czasiei już będzie problem.
Spróbuj zatkać wężyki dochodzące do regulatora. Jeśli silnik nie zgaśnie wtedy to znaczy że masz po wystrzale gdzieś dolot nieszczelny.
A sam regulator jest od góry na silniku, nad wtryskiwaczami.
Gdyby się okazało że masz padnięty, to mam taki na zbyciu.
Co do wystrzałów to problemem jest mieszalnikowa instalacja gazowa - przy sekwencji nie miałbyś problemów. Wystarczy żeby któryś z zaworów dolotowych się nie domykał w odpowiednim czasiei już będzie problem.
tu masz link
gdzie się on znajduje http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 977574efbf
gdzie się on znajduje http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 977574efbf
ok dzieki , jutro zatkam ten wezyk i zobacze
[ Dodano: 2010-02-09, 19:39 ]
aha i gdzie mam szukac nieszcelnosci??? na wezach na obudowie filtra ????????? sorki ale jestem zielony
Proszę nie używać w postach wielu takich samych znaków interpunkcyjnych pisanych jeden po drugim, gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Poza tym proszę używać polskich znaków.
Zapoznaj się z regulaminem.
<regulamin>
[ Dodano: 2010-02-09, 19:39 ]
aha i gdzie mam szukac nieszcelnosci??? na wezach na obudowie filtra ????????? sorki ale jestem zielony
Proszę nie używać w postach wielu takich samych znaków interpunkcyjnych pisanych jeden po drugim, gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Poza tym proszę używać polskich znaków.
Zapoznaj się z regulaminem.
<regulamin>
Ostatnio zmieniony 09 lut 2010, 20:01 przez roman1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Siema
Jezeli chodzi o rosnące obroty to faktycznie może to być sprawa silnika krokowego(regulatora) jeżeli chodzi o strzały to sama wymiana tych wszystkich rzeczy nic u mnie nie dała (podobnie jak u ciebie jak sądze) do tego trzeba jeszcze zdjąć z przepływki górny czarny dekiel i tam wyregulować sprężynę(w moim przypadku poluzować tak aby klapka łatwiej sie otwierała).
krisiun1 ma racje zamontuj klapke zabezpieczającą bo szkoda tak wydawać na przepływki tym bardziej ze po jednym strzale potrafią iść do d....py!
Jeżeli nie to poluzuj chociaż troche gumę niech spadnie w razie strzału,zawsze lepiej wysiąść,założyć gumę i jechać niż kolejna przepływke kupować! :lol:
Jezeli chodzi o rosnące obroty to faktycznie może to być sprawa silnika krokowego(regulatora) jeżeli chodzi o strzały to sama wymiana tych wszystkich rzeczy nic u mnie nie dała (podobnie jak u ciebie jak sądze) do tego trzeba jeszcze zdjąć z przepływki górny czarny dekiel i tam wyregulować sprężynę(w moim przypadku poluzować tak aby klapka łatwiej sie otwierała).
krisiun1 ma racje zamontuj klapke zabezpieczającą bo szkoda tak wydawać na przepływki tym bardziej ze po jednym strzale potrafią iść do d....py!
Jeżeli nie to poluzuj chociaż troche gumę niech spadnie w razie strzału,zawsze lepiej wysiąść,założyć gumę i jechać niż kolejna przepływke kupować! :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A dużo masz już nalatane na gazie? Chodzi o parownik jeśli ma już nalatane dużo kilometrów albo silnik był odpalany często zimny na gazie to już może nie trzymać parametrów.
Dobrze by było też wymienić filterek gazu.
Możliwe że jeszcze masz źle wyregulowany gaz i masz zbyt ubogą mieszankę, która przyczynia się w znacznym stopniu do strzałów.
Dobrze by było też wymienić filterek gazu.
Możliwe że jeszcze masz źle wyregulowany gaz i masz zbyt ubogą mieszankę, która przyczynia się w znacznym stopniu do strzałów.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Możliwość cofania się płomienia bardzo zwiększa uboga mieszanka. Lektura w [https://audi80.pl/80-b4-20-abk-przyc ... +mieszanka]tym temacie[/URL] kolega Danek przestawił teorię ubogiej mieszanki.
Jeśli reduktor jest już stary albo/i gazownik ustawił za ubogo na wyższych obrotach to prawdopodobieństwo strzału bardzo rośnie.
Jeśli reduktor jest już stary albo/i gazownik ustawił za ubogo na wyższych obrotach to prawdopodobieństwo strzału bardzo rośnie.