Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 RU] Modyfikacje - zwiekszenie mocy>swap

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
ENZO_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 18 lis 2009, 17:23
Lokalizacja: ETM/ERW/WGR
Kontakt:

[b3 1.8 RU] Modyfikacje - zwiekszenie mocy>swap

Post autor: ENZO_89 » 10 lut 2010, 20:14

Jestem posiadaczem B3 z silnikiem 1.8 gażnik (75KM) skrzynia 4 biegowa ;/ Mozne ktoś poleci jaką pojemność wybrać ? Najlepiej benzyna 1.8 wzwyz i zeby nie było duzego problemu z montazem... ;-)
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 23:52 przez ENZO_89, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 10 lut 2010, 20:27

A może lepiej założyć skrzynie 5 biegową, ja mam RU i skrzynie AKM, a sam swap silnika jest o wiele bardziej skomplikowany niż wymiana skrzyni.

Awatar użytkownika
ENZO_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 18 lis 2009, 17:23
Lokalizacja: ETM/ERW/WGR
Kontakt:

Post autor: ENZO_89 » 10 lut 2010, 21:26

a to 5 biegów co mi może dodać ? bo jedynie co wiem to spalanie mniejsze...

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 10 lut 2010, 21:42

ENZO_89 pisze:a to 5 biegów co mi może dodać ? bo jedynie co wiem to spalanie mniejsze...
w mieście ok 9 Pb na AKM

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 11 lut 2010, 00:28

Na SF mozesz go podmienić ewentualnie SB

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lut 2010, 00:41

Wszystko zależy co oczekujesz od "nowego" silnika. Jeśli chcesz żwawsze auto które też będzie jeździć na LPG to polecam 6A lub ACE. Z tym że ten drugi wymaga już komputera z pełną wiązką.

Jeśli chcesz coś szybko i bezproblemowo to tylko 3A 2,0 113-115KM. Motor prawie identyczny co JN tyle że większa pojemność za czym idzie zwiększona moc. Proste w przełożeniu jeśli kupisz kompletny silnik z osprzętem i skrzynią biegów. Będziesz potrzebował inny kolektor ssący oraz całego KE-Jeta.


U Ciebie silnik jest gaźnikowy i gdybyś chciał przy tym zostać...kup 3A i wstaw swój kolektor i gaźnik...będziesz miał jakieś 100-105 KM. Jeśli mam być szczery musisz też zastosować skrzynię 4+E która była najczęściej w silnikach DS/JN oraz prawie we wszystkich Coupe B2 z silnikiem R4.

Awatar użytkownika
ENZO_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 18 lis 2009, 17:23
Lokalizacja: ETM/ERW/WGR
Kontakt:

Post autor: ENZO_89 » 11 lut 2010, 15:20

czyli najlepiej 2.0 115km ? plus skrzynia?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lut 2010, 15:39

Dobrze by było gdyby skrzynka była 4+E zamiast 5 - jest szybsza...a nadbieg E czyli jak to mówią potocznie 5 bieg służy do redukcji obrotów.

Awatar użytkownika
ENZO_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 18 lis 2009, 17:23
Lokalizacja: ETM/ERW/WGR
Kontakt:

Post autor: ENZO_89 » 11 lut 2010, 16:05

kumpel ma 80 B4 2.0E czyli to cos wspolnego ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lut 2010, 16:10

Niekoniecznie. Była dwa warianty mocy z różnym zasilaniem - ABT 90KM na Monotronicu i ABK 115KM - sterowanie kompem (Digifant).

Ale w większości ozanczeń 2,0E oznacza właśnie ABK. Tyle że w B3 2,0 3A 115KM ma KE-Jeta bez sterowania.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 20 kwie 2010, 16:42

0Jeżeli masz swojego RU na 75 koniach(keihin II) a chcesz więcej to zamontuj większe dysze do gaźnika. Były 2 warianty różniące się jedynie średnicą dysz. Możesz zrobić wymianę dysz lub zmień Keihina na I. ta druga wersja znacznie droższa. Ale 90 koni plus Skrzynia AKM polecana przez Vision, robi robotę. Idealna skrzynka. Nie butowana odwdzięczy ci sie niskim spalankiem. Mnie kiedyś zadziwiło spalanie. Z okolic Jeleniej do Wawy i spowrotem po dobiciu LPG do pełna na stacji początkowej spalanie 6,8 LPG/100km. 5 osób i bagażnik na full. Tył blisko ziemi ;-), Ale jechałem 1 raz (dużo fotoradarów) prawie wszędzie przepisowo. Teraz wychodzi w granicach 7,5. <ok>

Na zimno żre nawet do 13 litrów zimą na krótkich trasach w zimie :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 kwie 2010, 22:52

bloku

Dodaj również, że ABK/ABT (2.0 z B4) jest montowany do podłużnic a AAD/3A (2.0 z B3) jest montowany do ławy zawieszenia. Będzie musiał mocowania przerabiać chcąć zmienić silnik na coś z b4. O ile jedna łapa silnika podchodzi bez większych problemów o tyle przy drugiej trzeba dorobić "wspornik", łączący łapę silnika z ławą zawieszenia.
Roboty dokładnie tyle samo, ile by potrzebne mu było do zamontowania 5 cylindrowca z 90'tki (plus modyfikacja belki przedniej i chłodnicy).

Awatar użytkownika
lowslow89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 16 mar 2009, 20:46

Post autor: lowslow89 » 22 kwie 2010, 08:07

podlacze sie koledzy

bloku
Co do tego silnika 3A, jaki to bylby koszt??

Satar
jak sie spisuja dysze?? wieksze spalanie??

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 22 kwie 2010, 10:32

lowslow89,

Srednio wychodzi 8-9 LPG/100km więc o ok 1-1,5l mniej niż na punktowym wtrysku Ale na zimno żre J/W

Co do benzyny... Hmmm. Tu różnicy albo nie ma , albo jest niezauważalna

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 10 sie 2011, 14:27

Ja mam silnik 3A + skrzynia i pełny osprzęt , mogę go sprzedać tanio. Ok 700zł za całość. Dodam że silnik ten pochodzi z wersji competition B3 i jest naprawdę mocny :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl