[b3 1.8 RU] Modyfikacje - zwiekszenie mocy>swap
[b3 1.8 RU] Modyfikacje - zwiekszenie mocy>swap
Jestem posiadaczem B3 z silnikiem 1.8 gażnik (75KM) skrzynia 4 biegowa ;/ Mozne ktoś poleci jaką pojemność wybrać ? Najlepiej benzyna 1.8 wzwyz i zeby nie było duzego problemu z montazem...
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 23:52 przez ENZO_89, łącznie zmieniany 1 raz.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Wszystko zależy co oczekujesz od "nowego" silnika. Jeśli chcesz żwawsze auto które też będzie jeździć na LPG to polecam 6A lub ACE. Z tym że ten drugi wymaga już komputera z pełną wiązką.
Jeśli chcesz coś szybko i bezproblemowo to tylko 3A 2,0 113-115KM. Motor prawie identyczny co JN tyle że większa pojemność za czym idzie zwiększona moc. Proste w przełożeniu jeśli kupisz kompletny silnik z osprzętem i skrzynią biegów. Będziesz potrzebował inny kolektor ssący oraz całego KE-Jeta.
U Ciebie silnik jest gaźnikowy i gdybyś chciał przy tym zostać...kup 3A i wstaw swój kolektor i gaźnik...będziesz miał jakieś 100-105 KM. Jeśli mam być szczery musisz też zastosować skrzynię 4+E która była najczęściej w silnikach DS/JN oraz prawie we wszystkich Coupe B2 z silnikiem R4.
Jeśli chcesz coś szybko i bezproblemowo to tylko 3A 2,0 113-115KM. Motor prawie identyczny co JN tyle że większa pojemność za czym idzie zwiększona moc. Proste w przełożeniu jeśli kupisz kompletny silnik z osprzętem i skrzynią biegów. Będziesz potrzebował inny kolektor ssący oraz całego KE-Jeta.
U Ciebie silnik jest gaźnikowy i gdybyś chciał przy tym zostać...kup 3A i wstaw swój kolektor i gaźnik...będziesz miał jakieś 100-105 KM. Jeśli mam być szczery musisz też zastosować skrzynię 4+E która była najczęściej w silnikach DS/JN oraz prawie we wszystkich Coupe B2 z silnikiem R4.
0Jeżeli masz swojego RU na 75 koniach(keihin II) a chcesz więcej to zamontuj większe dysze do gaźnika. Były 2 warianty różniące się jedynie średnicą dysz. Możesz zrobić wymianę dysz lub zmień Keihina na I. ta druga wersja znacznie droższa. Ale 90 koni plus Skrzynia AKM polecana przez Vision, robi robotę. Idealna skrzynka. Nie butowana odwdzięczy ci sie niskim spalankiem. Mnie kiedyś zadziwiło spalanie. Z okolic Jeleniej do Wawy i spowrotem po dobiciu LPG do pełna na stacji początkowej spalanie 6,8 LPG/100km. 5 osób i bagażnik na full. Tył blisko ziemi , Ale jechałem 1 raz (dużo fotoradarów) prawie wszędzie przepisowo. Teraz wychodzi w granicach 7,5. <ok>
Na zimno żre nawet do 13 litrów zimą na krótkich trasach w zimie :roll:
Na zimno żre nawet do 13 litrów zimą na krótkich trasach w zimie :roll:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
bloku
Dodaj również, że ABK/ABT (2.0 z B4) jest montowany do podłużnic a AAD/3A (2.0 z B3) jest montowany do ławy zawieszenia. Będzie musiał mocowania przerabiać chcąć zmienić silnik na coś z b4. O ile jedna łapa silnika podchodzi bez większych problemów o tyle przy drugiej trzeba dorobić "wspornik", łączący łapę silnika z ławą zawieszenia.
Roboty dokładnie tyle samo, ile by potrzebne mu było do zamontowania 5 cylindrowca z 90'tki (plus modyfikacja belki przedniej i chłodnicy).
Dodaj również, że ABK/ABT (2.0 z B4) jest montowany do podłużnic a AAD/3A (2.0 z B3) jest montowany do ławy zawieszenia. Będzie musiał mocowania przerabiać chcąć zmienić silnik na coś z b4. O ile jedna łapa silnika podchodzi bez większych problemów o tyle przy drugiej trzeba dorobić "wspornik", łączący łapę silnika z ławą zawieszenia.
Roboty dokładnie tyle samo, ile by potrzebne mu było do zamontowania 5 cylindrowca z 90'tki (plus modyfikacja belki przedniej i chłodnicy).