[B4 2.6 ABC] Brak ciśnienia oleju 3 dźwięki
[B4 2.6 ABC] Brak ciśnienia oleju 3 dźwięki
Witam,
Dziś zadzwonił do mnie kolega z informacją że kupił sobie Audi 80 B4 2.6 V6 Avant. Oznajmił mi, że ma następujący problem. Otóż stwierdził, że powyżej 2 tys obr/ min z zegarów wydobywają mu się 3 krótkie dźwięki typu [bip] po czym zaraz po nich kolejne 3 dźwięki. Nie zapala się przy tym żadna kontrolka. Powiedział że zdarza się to zwłaszcza na 3-4 biegu i prędkości koło 60 km/h. Pomyślałem osobiście, że może to taki miejski przypominacz ograniczenia prędkości, ja mam coś takiego u siebie w module AC, jednak gdy go zapytałem powiedział, że ma kontrolki, czyli wychodzi na to, że to może być MC, ale nie wiem czy MC ma taką funkcję. A nawet jeżeli ma, to czy jest jeszcze jakaś inna możliwość co mogłoby być przyczyną tych jakże irytujących dźwięków?? Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie informacje jak i wskazówki.
Dziś zadzwonił do mnie kolega z informacją że kupił sobie Audi 80 B4 2.6 V6 Avant. Oznajmił mi, że ma następujący problem. Otóż stwierdził, że powyżej 2 tys obr/ min z zegarów wydobywają mu się 3 krótkie dźwięki typu [bip] po czym zaraz po nich kolejne 3 dźwięki. Nie zapala się przy tym żadna kontrolka. Powiedział że zdarza się to zwłaszcza na 3-4 biegu i prędkości koło 60 km/h. Pomyślałem osobiście, że może to taki miejski przypominacz ograniczenia prędkości, ja mam coś takiego u siebie w module AC, jednak gdy go zapytałem powiedział, że ma kontrolki, czyli wychodzi na to, że to może być MC, ale nie wiem czy MC ma taką funkcję. A nawet jeżeli ma, to czy jest jeszcze jakaś inna możliwość co mogłoby być przyczyną tych jakże irytujących dźwięków?? Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie informacje jak i wskazówki.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 18:46 przez funnyboy88, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem, zapytam i w ogóle się z nim spotkam, aby sprawdzić ten powiadamiacz o prędkości...
[ Dodano: 2009-10-18, 22:33 ]
Okazało się, że koledze nie działała kontrolka oleju i chyba właśnie z czujnikiem, bądź ciśnieniem jest problem...
[ Dodano: 2009-10-20, 18:47 ]
Panowie, co może być najczęstszą przyczyną braku ciśnienia oleju lub zbyt niskiego ciśnienia oleju w tych silnikach ?
[ Dodano: 2009-10-18, 22:33 ]
Okazało się, że koledze nie działała kontrolka oleju i chyba właśnie z czujnikiem, bądź ciśnieniem jest problem...
[ Dodano: 2009-10-20, 18:47 ]
Panowie, co może być najczęstszą przyczyną braku ciśnienia oleju lub zbyt niskiego ciśnienia oleju w tych silnikach ?
hmm 6l l w abc? aah to bliźniaczy silniczek a przy wymianie nie udało mi się wlać więcej niż 4,5l(wiadomo wszytko nie zleci)shellah pisze:może i głupie pytanie zadam ale kolega wie że w ten silnik wchodzi ok 6L :?:
ciśnienia? na wskaźnikach czy auto może posiada komputer? w okolicach rozrusznika jest czujnik który odpowiada za info o ciśnieniu powyżej 2000/min czy jakoś tak kiedyś wypiąłem przez przypadek i miałem taki problem właśnie, ja bym obstawiał własnie na ten czujnik bądź odłączenie jego
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Albo pompa oleju albo motor jest już zajechany. Ale przy niskim ciśnieniu oleju silnik mógłby chodzić głośniej. Jeśli nie jesteście pewni tego ciśnienia to warto by było podjechać do jakiegoś mechanika żeby je sprawdził.funnyboy88 pisze:Panowie, co może być najczęstszą przyczyną braku ciśnienia oleju lub zbyt niskiego ciśnienia oleju w tych silnikach ?
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Jeśli jest problem z ciśnieniem to mogą być zaworki: 2 są w bloku silnika ( trzeba zdjąć kolektor ssący a potem pokrywę na bloku silnika, są pod nią) , następne 2 są w głowicach (po 1 na głowicę) wystarczy zdjąć pokrywy zaworów, wyglądają jak łepek od śruby i na środku mają mały otworek. A te w bloku są wkręcane na imbusa albo na torxa.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
O matko, ile tych możliwości, chłopak będzie miał co robić, a forum jak zawsze okazuje się pomocne! Dziękuję chłopaki w imieniu kolegi (może namówię go na zawitanie do tego klubu) a jeżeli są jeszcze jakieś sugestie to czekam, jak tylko coś się dowiem więcej po przekazaniu informacji na pewno się odezwę
witam
Odgrzewam temacik bo mi sie dziś zadzio coś podobnego wyjechałem w traske i po ok 15km zapaliła mi sie kontrolka od oleju i zapikało po kilku sekundach kontrolka zgasła i wszystko wruciło do normy ale nie za dlugo bo po ok 1km znowu i zaobserwowałem że włącza sie ten sygnał powyzej 2000RPM ponizej jest ok. pojechałem dalej bo po wskazaniu dodatkowego zegara wiem ze ciśnienie jest i tak na wolnych obr pokazuje ok 1.8bar na wyzszych ok 3bar więc niby dosyć , ale wcześniej jak go kupiłem i przejeździłem 8kkm było na wolnych 2-2.2bar i na wysokich 4.5 .
Podejżewam olej jest już do wymiany bo jeszcze go nie zmienałem ale zastanawia mnie przy jakim ciśnieniu włącza sie sygnalizacja? bo 3bar to nie jest wcale za mało.
Drugie pytanko to powyżej jakich obr działa czujnik ciśnienia na wyskokich obrotach?
Odgrzewam temacik bo mi sie dziś zadzio coś podobnego wyjechałem w traske i po ok 15km zapaliła mi sie kontrolka od oleju i zapikało po kilku sekundach kontrolka zgasła i wszystko wruciło do normy ale nie za dlugo bo po ok 1km znowu i zaobserwowałem że włącza sie ten sygnał powyzej 2000RPM ponizej jest ok. pojechałem dalej bo po wskazaniu dodatkowego zegara wiem ze ciśnienie jest i tak na wolnych obr pokazuje ok 1.8bar na wyzszych ok 3bar więc niby dosyć , ale wcześniej jak go kupiłem i przejeździłem 8kkm było na wolnych 2-2.2bar i na wysokich 4.5 .
Podejżewam olej jest już do wymiany bo jeszcze go nie zmienałem ale zastanawia mnie przy jakim ciśnieniu włącza sie sygnalizacja? bo 3bar to nie jest wcale za mało.
Drugie pytanko to powyżej jakich obr działa czujnik ciśnienia na wyskokich obrotach?
Kolego mam ten sam problem, od 2000 do 2100 zapala się kontrolka, ciśnienie jest w porzędku, odpowiada za to ten biały czujnik (w 6a), muszę go wymienić i powinno być oki, ale ciekawe jest, że jak go odłączam i włączę z powrotem, to przez krótki czas jest ok.
Popróbój ale moim zdaniem trzeba przeczyścić styki tego czujnika i ewentualnie wymienić go (kosztuje 20 PLN) i będzie ok
Popróbój ale moim zdaniem trzeba przeczyścić styki tego czujnika i ewentualnie wymienić go (kosztuje 20 PLN) i będzie ok