Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 2.6 ABC] Brak ciśnienia oleju 3 dźwięki

Wszystko co tyczy się silników V6
funnyboy88

[B4 2.6 ABC] Brak ciśnienia oleju 3 dźwięki

Post autor: funnyboy88 » 17 paź 2009, 22:42

Witam,

Dziś zadzwonił do mnie kolega z informacją że kupił sobie Audi 80 B4 2.6 V6 Avant. Oznajmił mi, że ma następujący problem. Otóż stwierdził, że powyżej 2 tys obr/ min z zegarów wydobywają mu się 3 krótkie dźwięki typu [bip] po czym zaraz po nich kolejne 3 dźwięki. Nie zapala się przy tym żadna kontrolka. Powiedział że zdarza się to zwłaszcza na 3-4 biegu i prędkości koło 60 km/h. Pomyślałem osobiście, że może to taki miejski przypominacz ograniczenia prędkości, ja mam coś takiego u siebie w module AC, jednak gdy go zapytałem powiedział, że ma kontrolki, czyli wychodzi na to, że to może być MC, ale nie wiem czy MC ma taką funkcję. A nawet jeżeli ma, to czy jest jeszcze jakaś inna możliwość co mogłoby być przyczyną tych jakże irytujących dźwięków?? Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie informacje jak i wskazówki.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 18:46 przez funnyboy88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Labiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6977
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Labiel » 18 paź 2009, 01:13

A czy wszystkie kontrolki ma sprawne? Po przekręceniu kluczyka wszystkie się świecą?

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 20 paź 2009, 18:47

Nie wiem, zapytam i w ogóle się z nim spotkam, aby sprawdzić ten powiadamiacz o prędkości...

[ Dodano: 2009-10-18, 22:33 ]
Okazało się, że koledze nie działała kontrolka oleju i chyba właśnie z czujnikiem, bądź ciśnieniem jest problem...

[ Dodano: 2009-10-20, 18:47 ]
Panowie, co może być najczęstszą przyczyną braku ciśnienia oleju lub zbyt niskiego ciśnienia oleju w tych silnikach ?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3091
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 paź 2009, 19:29

a ogólnie wymieniał olej po zakupie :?:

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 20 paź 2009, 20:13

Castrol Magnatec 10W40 + filtr

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3091
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 paź 2009, 20:47

może i głupie pytanie zadam ale kolega wie że w ten silnik wchodzi ok 6L :?:

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 20 paź 2009, 21:20

wchodzi 5L ;-)
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 20 paź 2009, 21:22

shellah pisze:może i głupie pytanie zadam ale kolega wie że w ten silnik wchodzi ok 6L :?:
hmm 6l l w abc? aah to bliźniaczy silniczek a przy wymianie nie udało mi się wlać więcej niż 4,5l(wiadomo wszytko nie zleci)

ciśnienia? na wskaźnikach czy auto może posiada komputer? w okolicach rozrusznika jest czujnik który odpowiada za info o ciśnieniu powyżej 2000/min czy jakoś tak kiedyś wypiąłem przez przypadek i miałem taki problem właśnie, ja bym obstawiał własnie na ten czujnik bądź odłączenie jego

Awatar użytkownika
Labiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6977
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Labiel » 20 paź 2009, 21:48

funnyboy88 pisze:Panowie, co może być najczęstszą przyczyną braku ciśnienia oleju lub zbyt niskiego ciśnienia oleju w tych silnikach ?
Albo pompa oleju albo motor jest już zajechany. Ale przy niskim ciśnieniu oleju silnik mógłby chodzić głośniej. Jeśli nie jesteście pewni tego ciśnienia to warto by było podjechać do jakiegoś mechanika żeby je sprawdził.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 20 paź 2009, 23:02

Jeśli jest problem z ciśnieniem to mogą być zaworki: 2 są w bloku silnika ( trzeba zdjąć kolektor ssący a potem pokrywę na bloku silnika, są pod nią) , następne 2 są w głowicach (po 1 na głowicę) wystarczy zdjąć pokrywy zaworów, wyglądają jak łepek od śruby i na środku mają mały otworek. A te w bloku są wkręcane na imbusa albo na torxa.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 696
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 20 paź 2009, 23:03

Te silniki maja dwa czujniki ciśnienia oleju działające w rożnych zakresach z tego co pisałeś na początku wygląda na uszkodzenie jednego z nich.

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 21 paź 2009, 00:08

O matko, ile tych możliwości, chłopak będzie miał co robić, a forum jak zawsze okazuje się pomocne! Dziękuję chłopaki w imieniu kolegi (może namówię go na zawitanie do tego klubu) a jeżeli są jeszcze jakieś sugestie to czekam, jak tylko coś się dowiem więcej po przekazaniu informacji na pewno się odezwę :-)

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 12 lut 2010, 16:49

witam
Odgrzewam temacik bo mi sie dziś zadzio coś podobnego wyjechałem w traske i po ok 15km zapaliła mi sie kontrolka od oleju i zapikało po kilku sekundach kontrolka zgasła i wszystko wruciło do normy ale nie za dlugo bo po ok 1km znowu i zaobserwowałem że włącza sie ten sygnał powyzej 2000RPM ponizej jest ok. pojechałem dalej bo po wskazaniu dodatkowego zegara wiem ze ciśnienie jest i tak na wolnych obr pokazuje ok 1.8bar na wyzszych ok 3bar więc niby dosyć , ale wcześniej jak go kupiłem i przejeździłem 8kkm było na wolnych 2-2.2bar i na wysokich 4.5 .
Podejżewam olej jest już do wymiany bo jeszcze go nie zmienałem ale zastanawia mnie przy jakim ciśnieniu włącza sie sygnalizacja? bo 3bar to nie jest wcale za mało.
Drugie pytanko to powyżej jakich obr działa czujnik ciśnienia na wyskokich obrotach?

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 12 lut 2010, 18:42

Kolego mam ten sam problem, od 2000 do 2100 zapala się kontrolka, ciśnienie jest w porzędku, odpowiada za to ten biały czujnik (w 6a), muszę go wymienić i powinno być oki, ale ciekawe jest, że jak go odłączam i włączę z powrotem, to przez krótki czas jest ok.
Popróbój ale moim zdaniem trzeba przeczyścić styki tego czujnika i ewentualnie wymienić go (kosztuje 20 PLN) i będzie ok

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 12 lut 2010, 19:15

u ciebie on jes u góry silnika z tego co kojaże , ja musze sie wbic pod spód bo podobno jest gdzieś koło rozrusznika to z góry nie dam rady , tak myśle ze ostatnio troche sie przez sniegi przebijałem może sie cos poruszyło , a olej i tak do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce