Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI] maly problem

lukaszzz34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 paź 2007, 17:34

[B4 1.9TDI] maly problem

Post autor: lukaszzz34 » 28 paź 2007, 17:46

Witam
Kilka dni temu stalem sie posiadaczem B4 1,9TDI ale mam taki maly problem gdy zapalam silnik (gdy jest zimny) zaczyna cos stukac po okolo 3 minutach silnik zaczyna normalnie pracowac, czy ktos moze mi podpowiedziedziec co to moze byc. Z gory dzieki za wszelkie informacje jak poradzic sobie z tym problemem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 paź 2007, 19:02

Ale skąd dobiega to stukanie, bo stukać może wiele rzeczy. Potrzebne jest trochę więcej informacji. Jeśli to spod kopółki zaworów to mogą zawory stukać w skutek słabych już szklanek, ale to jest tylko takie gdybanie.

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 28 paź 2007, 21:57

moze zmien olej to przestana stukac hydro popychacze jezeli one stukaja,a moze ktorys juz nie trzyma cisnienia,ale stukal by caly czas

lukaszzz34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 paź 2007, 17:34

Post autor: lukaszzz34 » 29 paź 2007, 13:52

ten odglos dobiega z okolic paska rozrzadu i wlasnie wydaje mi sie ze moze to byc rolka napinacza ale nie jestem pewny dlatego pytam moze juz ktos mial podobny prooblem
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 paź 2007, 14:49

Jeśli masz jakieś wątpliwości co do rolki napinacza to zdejmnij obudowę paska i sprawdź to czym prędzej, czy rolka nie ma luzów i czy pasek jest cały bo przy uszkodzonej rolce mogą stać się niezłe cyrki.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 11 lut 2010, 19:48

Panowie czy ktos slyszal zeby rolka napinajaca paska rozrz. stukala na zimnym silniku,prosze was :shock: (jesli sie konczy to nie stuka tylko swiszczy,huczy.Ten odglos to wyzej opisane POPYCHACZE HYDRAULICZNE! Jesli tluka sie na zimnym silniku to nic sie nie dzieje strsznego,fakt jest to denerwujace,ale typowe dla lekko oblatanych silniczkow.Moja rada jesli pozwolisz jezdzij dalej a kiedy beda stukac na cieplym siln. to bezapelacyjnie wymienic. AVE AUDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lut 2010, 20:00

fredi99vv pisze:esli tluka sie na zimnym silniku to nic sie nie dzieje strsznego,
może i nic strasznego się nie dzieje ale zauważ że kolega pisze że z 3 minuty mu tak stuka a tak nie powinno być.może postukać parę sekund po odpaleniu a nie parę minut.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 11 lut 2010, 20:44

jeżeli silnik jest zalany jakimś minerałem ,a teraz jest zimno to może to chwilę potrwać....

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 12 lut 2010, 21:58

JANUSZBIN ma racje niewiadomo co to za olej i kiedy byl zmieniany,i niewiadomo rownierz czy nie zmieszano kiedys oleju,lub czy ktos na przyklad niepowrocil z MINERALNEGO spowrotem NA POLSYNTETYK A TO wystarczy by pozamiatal popychacze :cry: NAJWZNIEJSZE ze doszlismy do porozumienia ze to NIE pasek ANI rolka :mrgreen:

Pozaym koledzy jak slysze o jakims plukaniu silnika,lub ze wymienia sie olej po 20-tu lub 30-tu TYSIACACH kilometrow to mi flakami przewraca :evil:
a pozniej placz jak dzis baba z VOLVA S40 127tys km i silnik nietety sie zatarl! jak by majtek nie zmieniala :-D to klin tez by sie kurza twarz ZATARL :lol: !!!!!

Buras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 05 lut 2010, 14:37
Lokalizacja: Istebna

Post autor: Buras » 12 lut 2010, 22:00

popychacze jak nic :)

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 12 lut 2010, 22:05

Takze LUKASZ jesli pozwolisz doradzic zmien oliwe na 15W/40 mineral,i powinna slodko audunia mruczec :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lut 2010, 00:40

fredi99vv pisze:lub czy ktos na przyklad niepowrocil z MINERALNEGO spowrotem NA POLSYNTETYK A TO wystarczy by pozamiatal popychacze
Ile kolega dzisiaj piwek wypił :?: Bo ja 3 ale to i tak za mało żeby takie głupoty pisać. Minerał to do traktorów się nadaje a nie do silników. Każdy myśli że minerał jest gęsty więc będzie lepszy dla strach silników bo będzie lepiej trzymał ciśnienia. A to guzik prawda. Minerał jest gęsty, to fakt, ale przy niskich temperaturach. Kiepski minerał przy normalnej temperaturze pracy robi się rzadki jak zupa a dobry półsyntetyk/syntetyk w o wiele większym zakresie zachowuje swoje właściwości. Schematycznie:

Zimny minerał = kisiel
Gorący minerał = zupa
Zimny syntetyk = mniej gęsty od zimnego minerału = lepszy rozruch i smarowanie zimnego silnika
Gorący syntetyk = lepsza gęstość niż gorący minerał = lepsze smarowanie gorącego silnika

Sam w swojej starej B3 1,6TD zmieniałem olej z minerału na półsyntetyk, jednocześnie starszy jeździł cały czas swoim VW 1,6D na minerale. Więc znam doskonale różnicę w pracy silnika, jego rozruchu itp zarówno na jednym typie oleju jak i na drugim. I nikt mnie nigdy do minerału nie przekona. Na minerale silnik przy zimnym starcie w zimę cichł mi dopiero po 4-5 sekundach zanim ten gęsty kisiel wszędzie dotarł. Po zmianie na półsyntetyk nie miałem tego problemu. Nawet przy mrozach -20 bo takie wtedy były silnik prawie od razu dostawał smarowanie.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 13 lut 2010, 19:45

To nie pij LABIEL wcale bo nie zastanawiasz sie co piszez.

[ Dodano: 2010-02-13, 19:59 ]
Moj 1Z jezdzi na mineralnym sam zalewalem(bo czort wie jaki byl wczesniej) ma jakies 250-300tys przejechane( sam w ciagu ostatniego roku zrobilem 19tys) i JAKOS MI SIE kurza twarz nic NIE TLUCZE przy zapalaniu na zimno(ostatnio -28).

Niewskazana jest zmiana oleju z klasy nizszej na wyzsza, szcegolnie w silniku ktory ma 250-300tys.kilom.Booo konczt sie to wymiana wyzej opisanych POPYCHACZY.
Co i Ciebie czeka w niedalekiej przyszlosci :mrgreen:
Lej sobie co chesz ale niedoradzaj tego innym bo komus tylko roboty i wydatku na szukasz!!!!! z powzaniem FREDI99vv

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lut 2010, 20:02

fredi99vv pisze:To nie pij LABIEL wcale bo nie zastanawiasz sie co piszez.
Zastanawiam się, a moja wypowiedź poparta jest wiedzą (co prawda podstawową nie specjalistyczną ale zawsze jakąś) i własnym doświadczeniem.

A pisanie tekstów typu "zalej minerał niunia będzie mruczeć" jest według mnie głupotą, tak samo jak uważanie że przejście z minerału na półsyntetyk to objaw nierozsądku który może doprowadzić do awarii silnika. Jaką wiedzą, jakimi badaniami, parametrami czy czymkolwiek popierasz swoje wypowiedzi?
fredi99vv pisze:Niewskazana jest zmiana oleju z klasy nizszej na wyzsza, szcegolnie w silniku ktory ma 250-300tys.kilom.Booo konczt sie to wymiana wyzej opisanych POPYCHACZY.
Co i Ciebie czeka w niedalekiej przyszlosci :mrgreen:
Po zmianie z minerału na półsyntetyk przejechałem 30tyś i jakoś nic się nie stało. Silnik nie rozsypał się, nie zaczął brać więcej oleju a wręcz przeciwnie zaczął brać go mniej (co zresztą potwierdza więcej osób które przeszły z jednego oleju na drugi). Po za tym silnik pracował o wiele ciszej niż na minerale.

Aha, no i na liczniku w momencie wymiany miałem 270tyś licznikowo, realnie pewnie około 400tyś.

No ale nie chce się z tobą kłócić bo dyskusji na temat oleju jest już wystarczająco dużo. Ty masz swoje przekonania, ja mam swoje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lut 2010, 20:16

fredi99vv pisze:jesli pozwolisz doradzic zmien oliwe na 15W/40 mineral,i powinna slodko audunia mruczec
Takie rady to ''mechanicy ''od fiatów i innych wynalazków z poprzedniej epoki dają .Gdzie najlepszym olejem był selektor a do diesli superol.Oni na widok przebiegu powyżej 200tys wszystkim zalecają minerał bo to przecież bardzo duży przebieg .
Zimny minerał = kisiel
Gorący minerał = zupa
Zimny syntetyk = mniej gęsty od zimnego minerału = lepszy rozruch i smarowanie zimnego silnika
Gorący syntetyk = lepsza gęstość niż gorący minerał = lepsze smarowanie gorącego silnika
A to co napisał Labiel,to święta prawda . Minerał nadaje się do Ursusa a nie do turbodiesla i kropka .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl