[B4 1.9TDI] maly problem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 paź 2007, 17:34
[B4 1.9TDI] maly problem
Witam
Kilka dni temu stalem sie posiadaczem B4 1,9TDI ale mam taki maly problem gdy zapalam silnik (gdy jest zimny) zaczyna cos stukac po okolo 3 minutach silnik zaczyna normalnie pracowac, czy ktos moze mi podpowiedziedziec co to moze byc. Z gory dzieki za wszelkie informacje jak poradzic sobie z tym problemem
Kilka dni temu stalem sie posiadaczem B4 1,9TDI ale mam taki maly problem gdy zapalam silnik (gdy jest zimny) zaczyna cos stukac po okolo 3 minutach silnik zaczyna normalnie pracowac, czy ktos moze mi podpowiedziedziec co to moze byc. Z gory dzieki za wszelkie informacje jak poradzic sobie z tym problemem
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 paź 2007, 17:34
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Panowie czy ktos slyszal zeby rolka napinajaca paska rozrz. stukala na zimnym silniku,prosze was :shock: (jesli sie konczy to nie stuka tylko swiszczy,huczy.Ten odglos to wyzej opisane POPYCHACZE HYDRAULICZNE! Jesli tluka sie na zimnym silniku to nic sie nie dzieje strsznego,fakt jest to denerwujace,ale typowe dla lekko oblatanych silniczkow.Moja rada jesli pozwolisz jezdzij dalej a kiedy beda stukac na cieplym siln. to bezapelacyjnie wymienic. AVE AUDI :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
JANUSZBIN ma racje niewiadomo co to za olej i kiedy byl zmieniany,i niewiadomo rownierz czy nie zmieszano kiedys oleju,lub czy ktos na przyklad niepowrocil z MINERALNEGO spowrotem NA POLSYNTETYK A TO wystarczy by pozamiatal popychacze :cry: NAJWZNIEJSZE ze doszlismy do porozumienia ze to NIE pasek ANI rolka :mrgreen:
Pozaym koledzy jak slysze o jakims plukaniu silnika,lub ze wymienia sie olej po 20-tu lub 30-tu TYSIACACH kilometrow to mi flakami przewraca :evil:
a pozniej placz jak dzis baba z VOLVA S40 127tys km i silnik nietety sie zatarl! jak by majtek nie zmieniala to klin tez by sie kurza twarz ZATARL :lol: !!!!!
Pozaym koledzy jak slysze o jakims plukaniu silnika,lub ze wymienia sie olej po 20-tu lub 30-tu TYSIACACH kilometrow to mi flakami przewraca :evil:
a pozniej placz jak dzis baba z VOLVA S40 127tys km i silnik nietety sie zatarl! jak by majtek nie zmieniala to klin tez by sie kurza twarz ZATARL :lol: !!!!!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ile kolega dzisiaj piwek wypił :?: Bo ja 3 ale to i tak za mało żeby takie głupoty pisać. Minerał to do traktorów się nadaje a nie do silników. Każdy myśli że minerał jest gęsty więc będzie lepszy dla strach silników bo będzie lepiej trzymał ciśnienia. A to guzik prawda. Minerał jest gęsty, to fakt, ale przy niskich temperaturach. Kiepski minerał przy normalnej temperaturze pracy robi się rzadki jak zupa a dobry półsyntetyk/syntetyk w o wiele większym zakresie zachowuje swoje właściwości. Schematycznie:fredi99vv pisze:lub czy ktos na przyklad niepowrocil z MINERALNEGO spowrotem NA POLSYNTETYK A TO wystarczy by pozamiatal popychacze
Zimny minerał = kisiel
Gorący minerał = zupa
Zimny syntetyk = mniej gęsty od zimnego minerału = lepszy rozruch i smarowanie zimnego silnika
Gorący syntetyk = lepsza gęstość niż gorący minerał = lepsze smarowanie gorącego silnika
Sam w swojej starej B3 1,6TD zmieniałem olej z minerału na półsyntetyk, jednocześnie starszy jeździł cały czas swoim VW 1,6D na minerale. Więc znam doskonale różnicę w pracy silnika, jego rozruchu itp zarówno na jednym typie oleju jak i na drugim. I nikt mnie nigdy do minerału nie przekona. Na minerale silnik przy zimnym starcie w zimę cichł mi dopiero po 4-5 sekundach zanim ten gęsty kisiel wszędzie dotarł. Po zmianie na półsyntetyk nie miałem tego problemu. Nawet przy mrozach -20 bo takie wtedy były silnik prawie od razu dostawał smarowanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
To nie pij LABIEL wcale bo nie zastanawiasz sie co piszez.
[ Dodano: 2010-02-13, 19:59 ]
Moj 1Z jezdzi na mineralnym sam zalewalem(bo czort wie jaki byl wczesniej) ma jakies 250-300tys przejechane( sam w ciagu ostatniego roku zrobilem 19tys) i JAKOS MI SIE kurza twarz nic NIE TLUCZE przy zapalaniu na zimno(ostatnio -28).
Niewskazana jest zmiana oleju z klasy nizszej na wyzsza, szcegolnie w silniku ktory ma 250-300tys.kilom.Booo konczt sie to wymiana wyzej opisanych POPYCHACZY.
Co i Ciebie czeka w niedalekiej przyszlosci :mrgreen:
Lej sobie co chesz ale niedoradzaj tego innym bo komus tylko roboty i wydatku na szukasz!!!!! z powzaniem FREDI99vv
[ Dodano: 2010-02-13, 19:59 ]
Moj 1Z jezdzi na mineralnym sam zalewalem(bo czort wie jaki byl wczesniej) ma jakies 250-300tys przejechane( sam w ciagu ostatniego roku zrobilem 19tys) i JAKOS MI SIE kurza twarz nic NIE TLUCZE przy zapalaniu na zimno(ostatnio -28).
Niewskazana jest zmiana oleju z klasy nizszej na wyzsza, szcegolnie w silniku ktory ma 250-300tys.kilom.Booo konczt sie to wymiana wyzej opisanych POPYCHACZY.
Co i Ciebie czeka w niedalekiej przyszlosci :mrgreen:
Lej sobie co chesz ale niedoradzaj tego innym bo komus tylko roboty i wydatku na szukasz!!!!! z powzaniem FREDI99vv
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zastanawiam się, a moja wypowiedź poparta jest wiedzą (co prawda podstawową nie specjalistyczną ale zawsze jakąś) i własnym doświadczeniem.fredi99vv pisze:To nie pij LABIEL wcale bo nie zastanawiasz sie co piszez.
A pisanie tekstów typu "zalej minerał niunia będzie mruczeć" jest według mnie głupotą, tak samo jak uważanie że przejście z minerału na półsyntetyk to objaw nierozsądku który może doprowadzić do awarii silnika. Jaką wiedzą, jakimi badaniami, parametrami czy czymkolwiek popierasz swoje wypowiedzi?
Po zmianie z minerału na półsyntetyk przejechałem 30tyś i jakoś nic się nie stało. Silnik nie rozsypał się, nie zaczął brać więcej oleju a wręcz przeciwnie zaczął brać go mniej (co zresztą potwierdza więcej osób które przeszły z jednego oleju na drugi). Po za tym silnik pracował o wiele ciszej niż na minerale.fredi99vv pisze:Niewskazana jest zmiana oleju z klasy nizszej na wyzsza, szcegolnie w silniku ktory ma 250-300tys.kilom.Booo konczt sie to wymiana wyzej opisanych POPYCHACZY.
Co i Ciebie czeka w niedalekiej przyszlosci :mrgreen:
Aha, no i na liczniku w momencie wymiany miałem 270tyś licznikowo, realnie pewnie około 400tyś.
No ale nie chce się z tobą kłócić bo dyskusji na temat oleju jest już wystarczająco dużo. Ty masz swoje przekonania, ja mam swoje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Takie rady to ''mechanicy ''od fiatów i innych wynalazków z poprzedniej epoki dają .Gdzie najlepszym olejem był selektor a do diesli superol.Oni na widok przebiegu powyżej 200tys wszystkim zalecają minerał bo to przecież bardzo duży przebieg .fredi99vv pisze:jesli pozwolisz doradzic zmien oliwe na 15W/40 mineral,i powinna slodko audunia mruczec
A to co napisał Labiel,to święta prawda . Minerał nadaje się do Ursusa a nie do turbodiesla i kropka .Zimny minerał = kisiel
Gorący minerał = zupa
Zimny syntetyk = mniej gęsty od zimnego minerału = lepszy rozruch i smarowanie zimnego silnika
Gorący syntetyk = lepsza gęstość niż gorący minerał = lepsze smarowanie gorącego silnika