Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1z] szarpie kierownicą

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1z] szarpie kierownicą

Post autor: hudy » 11 lut 2010, 22:14

witam.panowie mam mały problem i nie wiem od czego zacząć więc chcę się was poradzić.zauważyłem ostatnio że podczas zmiany biegu gdy puszczam sprzęgło czuć lekkie szarpniecie kierownicą.odczuwalne jest to w momencie gdy koła zostają napędzane... druga sprawa chodź nie wiem czy powiązana ale podczas hamowania czuje tez drgania jednak to nie wina krzywej tarczy.gdy podczas hamowania skręcam w prawo wtedy już tak nie szarpie czyli jak prawe koło jest mniej obciążone...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2010, 22:50

Hmy, może przegub wewnętrzny.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2010, 14:44

nie wiem ale chyba przegub nie jest winny bo z tego co się orientuję to podczas przyspieszania słychać stukanie lub jest luz na półosi jak jest przegub walnięty a nie szarpanie kierownicą...a czy jakiś element zawieszenia nie będzie dawał takich objawów.mam też problem z prawym amortyzatorem (chyba) objaw jest taki że słychać stukanie na nierównościach i podczas przejazdu np przez progi.wiem że to wina łożyska wiec może jakby były tam jakieś luzy to by się może objawiało tymi szarpnięciami kierownicy i szarpaniem podczas hamowania...

mirekm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 23 mar 2009, 16:03
Lokalizacja: Kozy

Re: [b4 1.9tdi 1z] szarpie kierownicą

Post autor: mirekm » 12 lut 2010, 15:08

Witam,

Miałem identycznie- okazało się, że zawieszenie miałem w złym stanie. Głównie mam na myśli wylane amorki i wybite ich poduszki McPersona.
Po wymianie jest wszystko ok.

zmora1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:28

Post autor: zmora1986 » 12 lut 2010, 19:28

Ja bym stawiał na tuleje wachaczy i sanek

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 12 lut 2010, 20:04

Miałem tak samo i były wybite tuleje w wahaczach tylko jak to będzie to nie oszczędzaj na tulejach i kup dobre bo ja kupiłem jakieś podróby niemieckie i wybiły się w ciągu miesiąca później kupiłem tuleje bilsteina i jeżdze do teraz lub zakup tuleje poliuretanowe <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2010, 21:24

dzięki panowie za odpowiedź.jutro zerknę jak wygląda zawieszenie i bede myślał co dalej...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lut 2010, 09:40

hudy pisze:dzięki panowie za odpowiedź.jutro zerknę jak wygląda zawieszenie i bede myślał co dalej...
Gdybyś coś znalazł to pisz bo jestem ciekaw źródła problemu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 lut 2010, 22:14

grzebałem pod samochodem w sobotę i w sumie co do tulejek i gałek nie mam większych zastrzeżeń jednak zauważyłem jedną dziwną rzecz która może powodować to szarpanie.właśnie winne jest prawe koło.spróbuje opisać co zauważyłem: skręcam kierownica max w lewo,chwytam za prawe koło i zauważyłem że się rusza z przodu do tyłu (nie na boki) jak skręcę kierownicą max na prawo to tego ruchu nie wyczuwam... nie mam pojęcia co może powodować ten ruch koła.rusza sie z przodu do tyłu.co ciekawe podczas ruszania widać że to koło lekko się właśnie rusza z przodu na tył...może wiecie kurcze co jest wyrąbane...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lut 2010, 22:34

hudy pisze:chwytam za prawe koło i zauważyłem że się rusza z przodu do tyłu (nie na boki) jak skręcę kierownicą max na prawo to tego ruchu nie wyczuwam... nie mam pojęcia co może powodować ten ruch koła.rusza sie z przodu do tyłu.co ciekawe podczas ruszania widać że to koło lekko się właśnie rusza z przodu na tył...może wiecie kurcze co jest wyrąbane...
Po mojemu to albo tuleje wahacza albo sworzeń

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2010, 17:20

MUNIOR pisze:o mojemu to albo tuleje wahacza albo sworzeń
chyba coś w tym będzie.dziś dokładnie jeszcze raz obejrzałem to wszystko i podczas szarpania kołem do przodu i tyłu widać jak tuleje wahacza ruszają się o kilka milimetrów.chyba te tulejki nie powinny mieć takich ruchów...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 19:31

hudy pisze:chyba te tulejki nie powinny mieć takich ruchów...
Przy dobrych tulejach żeby je minimalnie poruszyć trzeba użyć sporo siły. Jeśli u ciebie one latają to raczej być tak nie powinno.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2010, 19:56

no latają i to dość mocno a wcale dożo siły nie używam.chwytam za koło i z normalną siła szarpie i wtedy słychać stukanie i widać jak tulejki gonią do przodu i tyłu...tylko zastanawiam się teraz co robić bo kurcze umówiłem się z mechanikiem na uszczelnianie pompy paliwa.nie cieknie z niej jednak układ mi się zapowietrza.i teraz tak sobie myślę czy dać na uszczelnianie i poczekać z zawieszeniem czy zrobić najpierw zawieszenie a pompę odstawić np na następny miesiąc... może poczekam z zawieszeniem jak zrobi się troszkę cieplej.sam nie wiem...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 22:29

Tuleje nie są takie drogie. Kwestia około 40 zł za lemfordera od jednej. Bo z takimi tulejami jednak trochę strach jeździć. Na pewno na dziurach będzie nieźle bujać.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 15 lut 2010, 22:36

Kwestia około 40 zł za lemfordera. W sobote kupowałem tej firmy tuleje zapłaciłem w parczewie za jedna sztuke 12zł czyli 12x4=48zł :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl