Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]

Post autor: trepek » 13 lut 2010, 23:34

Witam.

Krótko - trudno do 90'tki z silnikiem 2.3 [NG] wsadzić 1.6 TD? Co z mocowaniem silnika, wystarczy podmiana sanek czy jeszcze gdzieś są mocowania łap?
Na jakie trudności jeszcze można spotkać i na co zwrócić uwagę?
Części są wszystkie, dwa samochody na podwórku, do 90'tki ma trafić 1.6 TD.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 13:19 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 lut 2010, 00:47

trepek pisze:Co z mocowaniem silnika, wystarczy podmiana sanek czy jeszcze gdzieś są mocowania łap?
RA/SB opiera się na dwóch poduszkach które są mocowane do sanek. Plus oczywiście odbojnik z przodu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 lut 2010, 00:50

Czyli tak jak myślałem, podmiana sanek powinna załatwić problem mocowania.

A co z chłodnicą w 2.3, zmieści się obok niej silnik diesla? Trzeba zmieniać jej położenie, czy może zostać tak "cofnięta" do środka? Chłodniczka oleju z 1.6TD powędrowałaby wtedy przed silnik.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 14 lut 2010, 02:14

pytanie tylko czy taka chlodnica wystarczy? jej zdolnosc chlodzenia zostala wyliczona pod R5 benzyna, a ty wrzucasz R4 diesla.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 02:19 przez seba6891, łącznie zmieniany 1 raz.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 14 lut 2010, 02:14

TREPEK chlodnica bedzie za mala dla diesla,dieslowska jest duzo duzo wieksza i mocowana powinna byc,ze tak powiem miedzy lampami,za kratka wlotu powietrza.Natomiast chlodnica oleju w 1.6 td mocowana jest przy silniku nad filtrem oleju.Chyba ze chcesz zrobic inna wieksza.

Jedynym malym problemem MOZE byc przednia lapa silnika(ta przykrecona obok alternatora w silniku 1.6td)moze byc za krotka, ale jak sadze to dla Ciebie zaden problem. Nie jestem pewien ale silniki 5-cio cylindrowe mialy inny pas przedni(opierdziel mnie jesli bredze)
Zreszta i tak dasz rade :-D SIE CHCE SIE UDA :mrgreen: nie takie operacje koledzy robili.

NIECH MOC BEDZIE Z TOBA :mrgreen: i oczywiscie z nowym 1.6td :mrgreen: zaloz odrazu intrcoolera jesli go nie ma.POWODZENIA

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 lut 2010, 02:31

@seba6891
Objętościowo chłodnice takie same, różnica raptem 1-2%.

@fredi99vv
Jeżdżę 1.6TD i ten silnik ma oddzielną chłodniczkę oleju, przed lewym przednim kołem. 1Z ma takie cosik małe, wybrakowane na filtrze oleju (żarcik) :-P Icka również mam, przed prawym przednim kołem ;-) Pas przedni posiadam z aktualnej czarnulki.

Ludu mój kochany, mam 1.6 TD ale miałem stłuczkę i najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest kupno 90'tki z padniętą jednostką napędową i włożenie tam swojego zetorka. Stąd ten temat.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 lut 2010, 10:39

Trepek zmiana silnka pewnie nie wystarczy, trzeba pewnie i skrzynie zmienic, bo pewnie beda inne przelozenia i nie wiadomo czy da sie jezdzic, jak ruszysz skrzynie, to nie wiadomo co polosiami, bo jak sie nie myle byly rozne srednice przegubow wewnetrznych i polosie nie beda pasowac, trzeba bedzie tez zrobic inslalacje grzania swiec, ale to nie wielki problem.
Masz u siebie wspomaganie kierownicy ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 lut 2010, 11:01

W tej czarnej nie ma wspomagania, nie ma nic oprócz procon-ten.
Myślałem, że skrzynia z 2.3 będzie dobra bo ta, którą mam aktualnie jest strasznie krótka jak na diesla (a jest to AKM, montowany m.in. w 1.8 na wielopunkcie [JN]). Wiem, że w dieslach była jeszcze dłuższa skrzynia od mojej, coś na wzór tej z 2.3 ale dokładnych przełożeń nie znam.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 lut 2010, 11:26

byla bodajrze AXC w dieslu/td orginalnie, a co do wspomagania, to ta 90tka napewno je ma wiec musisz albo to diesla zalozyc pompe wspomagania, albo w 90tce zmienic maglownice na zwykla, bo chyba kierownicy nie ukrecisz.
Jak bys chcial pompe dolozyc do TD to muisz dorabiac kolo pasowe na wal chyba.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lut 2010, 12:37

spiczi pisze:Jak bys chcial pompe dolozyc do TD to muisz dorabiac kolo pasowe na wal chyba.
Wystarczy zdobyć takie ze szrotu, przekręca się je z wierzchu wspólnymi śrubami z kołem pasowym alternatora i pompy wody.

Tylko ciekawe czy nie trzeba będzie zmienić mocowań pompy wspomagania i przewodów bo w 90 z R5 jest ona na górze silnika.

Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 14 lut 2010, 12:51

aldi pisze:Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.
kwestia flansz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 lut 2010, 13:10

AUDI_A6 pisze:
aldi pisze:Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.
kwestia flansz.
A dokładniej? Trzeba dorabiać czy z jakiegoś innego modelu wziąć?
No ja tak myślę, że z miesiąc to się będę przy tym dłubał ;-)

spiczi pisze: byla bodajrze AXC w dieslu/td orginalnie,
Ja orginalnie AKM miałem/mam - tak jest napisane na nalepce na tylniej klapie w bagażniku.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 14 lut 2010, 13:11

... Ja mam pytanie co ma za sens wkładanie takiego starego silnika :?:
Przecież od razu trzeba remont zrobić itp :roll:

... Way :?: <osohozi>

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 14 lut 2010, 13:35

grinch pisze:... Ja mam pytanie co ma za sens wkładanie takiego starego silnika
Przecież od razu trzeba remont zrobić itp
nie każdy ma wystarczającą ilość gotówki, kolega rozbił swój samochód i chce w miarę niskim kosztem sprawić sobie nowy <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 lut 2010, 13:40

grinch pisze:... Ja mam pytanie co ma za sens wkładanie takiego starego silnika :?:
Przecież od razu trzeba remont zrobić itp :roll:

... Way :?: <osohozi>
Przeczytaj temat i moją sytuację a nie ośmieszaj się, ok? Twoja wypowiedź nic do tego nie wnosi. Ja wiem, że dla dzisiejszej młodzieży najtrudniejsze na maturze z polskiego jest czytanie ze zrozumieniem.

Powiedział starszczyzna :-P Frano

Czasem wydaje mi się, że dwa lata to przedział większy niż kanion Kolorado ;-)
Po drugie mój silnik jest wciąż zdrowy, głowica szczelna i bez pierdnięcia samochód zapala przy -25*C bez przyśpieszacza a w garażu czeka pompa wtryskowa 10mm.


Ludu mój kochany, mam 1.6 TD ale miałem stłuczkę i najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest kupno 90'tki z padniętą jednostką napędową i włożenie tam swojego zetorka. Stąd ten temat.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 13:43 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl