[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]
Witam.
Krótko - trudno do 90'tki z silnikiem 2.3 [NG] wsadzić 1.6 TD? Co z mocowaniem silnika, wystarczy podmiana sanek czy jeszcze gdzieś są mocowania łap?
Na jakie trudności jeszcze można spotkać i na co zwrócić uwagę?
Części są wszystkie, dwa samochody na podwórku, do 90'tki ma trafić 1.6 TD.
Krótko - trudno do 90'tki z silnikiem 2.3 [NG] wsadzić 1.6 TD? Co z mocowaniem silnika, wystarczy podmiana sanek czy jeszcze gdzieś są mocowania łap?
Na jakie trudności jeszcze można spotkać i na co zwrócić uwagę?
Części są wszystkie, dwa samochody na podwórku, do 90'tki ma trafić 1.6 TD.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 13:19 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
pytanie tylko czy taka chlodnica wystarczy? jej zdolnosc chlodzenia zostala wyliczona pod R5 benzyna, a ty wrzucasz R4 diesla.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 02:19 przez seba6891, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
TREPEK chlodnica bedzie za mala dla diesla,dieslowska jest duzo duzo wieksza i mocowana powinna byc,ze tak powiem miedzy lampami,za kratka wlotu powietrza.Natomiast chlodnica oleju w 1.6 td mocowana jest przy silniku nad filtrem oleju.Chyba ze chcesz zrobic inna wieksza.
Jedynym malym problemem MOZE byc przednia lapa silnika(ta przykrecona obok alternatora w silniku 1.6td)moze byc za krotka, ale jak sadze to dla Ciebie zaden problem. Nie jestem pewien ale silniki 5-cio cylindrowe mialy inny pas przedni(opierdziel mnie jesli bredze)
Zreszta i tak dasz rade SIE CHCE SIE UDA :mrgreen: nie takie operacje koledzy robili.
NIECH MOC BEDZIE Z TOBA :mrgreen: i oczywiscie z nowym 1.6td :mrgreen: zaloz odrazu intrcoolera jesli go nie ma.POWODZENIA
Jedynym malym problemem MOZE byc przednia lapa silnika(ta przykrecona obok alternatora w silniku 1.6td)moze byc za krotka, ale jak sadze to dla Ciebie zaden problem. Nie jestem pewien ale silniki 5-cio cylindrowe mialy inny pas przedni(opierdziel mnie jesli bredze)
Zreszta i tak dasz rade SIE CHCE SIE UDA :mrgreen: nie takie operacje koledzy robili.
NIECH MOC BEDZIE Z TOBA :mrgreen: i oczywiscie z nowym 1.6td :mrgreen: zaloz odrazu intrcoolera jesli go nie ma.POWODZENIA
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@seba6891
Objętościowo chłodnice takie same, różnica raptem 1-2%.
@fredi99vv
Jeżdżę 1.6TD i ten silnik ma oddzielną chłodniczkę oleju, przed lewym przednim kołem. 1Z ma takie cosik małe, wybrakowane na filtrze oleju (żarcik) Icka również mam, przed prawym przednim kołem Pas przedni posiadam z aktualnej czarnulki.
Ludu mój kochany, mam 1.6 TD ale miałem stłuczkę i najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest kupno 90'tki z padniętą jednostką napędową i włożenie tam swojego zetorka. Stąd ten temat.
Objętościowo chłodnice takie same, różnica raptem 1-2%.
@fredi99vv
Jeżdżę 1.6TD i ten silnik ma oddzielną chłodniczkę oleju, przed lewym przednim kołem. 1Z ma takie cosik małe, wybrakowane na filtrze oleju (żarcik) Icka również mam, przed prawym przednim kołem Pas przedni posiadam z aktualnej czarnulki.
Ludu mój kochany, mam 1.6 TD ale miałem stłuczkę i najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest kupno 90'tki z padniętą jednostką napędową i włożenie tam swojego zetorka. Stąd ten temat.
Trepek zmiana silnka pewnie nie wystarczy, trzeba pewnie i skrzynie zmienic, bo pewnie beda inne przelozenia i nie wiadomo czy da sie jezdzic, jak ruszysz skrzynie, to nie wiadomo co polosiami, bo jak sie nie myle byly rozne srednice przegubow wewnetrznych i polosie nie beda pasowac, trzeba bedzie tez zrobic inslalacje grzania swiec, ale to nie wielki problem.
Masz u siebie wspomaganie kierownicy ?
Masz u siebie wspomaganie kierownicy ?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
W tej czarnej nie ma wspomagania, nie ma nic oprócz procon-ten.
Myślałem, że skrzynia z 2.3 będzie dobra bo ta, którą mam aktualnie jest strasznie krótka jak na diesla (a jest to AKM, montowany m.in. w 1.8 na wielopunkcie [JN]). Wiem, że w dieslach była jeszcze dłuższa skrzynia od mojej, coś na wzór tej z 2.3 ale dokładnych przełożeń nie znam.
Myślałem, że skrzynia z 2.3 będzie dobra bo ta, którą mam aktualnie jest strasznie krótka jak na diesla (a jest to AKM, montowany m.in. w 1.8 na wielopunkcie [JN]). Wiem, że w dieslach była jeszcze dłuższa skrzynia od mojej, coś na wzór tej z 2.3 ale dokładnych przełożeń nie znam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wystarczy zdobyć takie ze szrotu, przekręca się je z wierzchu wspólnymi śrubami z kołem pasowym alternatora i pompy wody.spiczi pisze:Jak bys chcial pompe dolozyc do TD to muisz dorabiac kolo pasowe na wal chyba.
Tylko ciekawe czy nie trzeba będzie zmienić mocowań pompy wspomagania i przewodów bo w 90 z R5 jest ona na górze silnika.
Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A dokładniej? Trzeba dorabiać czy z jakiegoś innego modelu wziąć?AUDI_A6 pisze:kwestia flansz.aldi pisze:Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.
No ja tak myślę, że z miesiąc to się będę przy tym dłubał
Ja orginalnie AKM miałem/mam - tak jest napisane na nalepce na tylniej klapie w bagażniku.spiczi pisze: byla bodajrze AXC w dieslu/td orginalnie,
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Przeczytaj temat i moją sytuację a nie ośmieszaj się, ok? Twoja wypowiedź nic do tego nie wnosi. Ja wiem, że dla dzisiejszej młodzieży najtrudniejsze na maturze z polskiego jest czytanie ze zrozumieniem.grinch pisze:... Ja mam pytanie co ma za sens wkładanie takiego starego silnika :?:
Przecież od razu trzeba remont zrobić itp :roll:
... Way :?: <osohozi>
Powiedział starszczyzna Frano
Czasem wydaje mi się, że dwa lata to przedział większy niż kanion Kolorado
Po drugie mój silnik jest wciąż zdrowy, głowica szczelna i bez pierdnięcia samochód zapala przy -25*C bez przyśpieszacza a w garażu czeka pompa wtryskowa 10mm.
Ludu mój kochany, mam 1.6 TD ale miałem stłuczkę i najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest kupno 90'tki z padniętą jednostką napędową i włożenie tam swojego zetorka. Stąd ten temat.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 13:43 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.