[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]
Co Wy ludzie pier*olicie z chlodnica? Ze beznynowa chlodnica nie rady dieslowi? Benzyna z reguly sie mocniej grzeje - diesel, jak jest sprawny nie powinien nawet wlaczac wiatraka na chlodnicy.
W S4 mam wsadzonego 2.5TDi na chlodnicy od beznyny - zeby zlapal 90stopni musze go palowac poo parkingu ze 30 minut z zaslonieta cala chlodnica. W normalnje jezdzie trzyma 70-75 stopni. Gdy odslonie chlodnice nie dogrzewa sie powyzej 60.
Odnosnie skrzyni biegów - od razu trzeba szukac dieslowskiej - w eSce na 6 biegu nie moge sie rozpedzic wiecej jak do 160-170km/h.
Skrzynia sama w sobie bedzie pasowala - roznic sie beda jedynie wykorzystane otwory na sruby i obsadzenie tulejek ustalajacych.
W S4 mam wsadzonego 2.5TDi na chlodnicy od beznyny - zeby zlapal 90stopni musze go palowac poo parkingu ze 30 minut z zaslonieta cala chlodnica. W normalnje jezdzie trzyma 70-75 stopni. Gdy odslonie chlodnice nie dogrzewa sie powyzej 60.
Odnosnie skrzyni biegów - od razu trzeba szukac dieslowskiej - w eSce na 6 biegu nie moge sie rozpedzic wiecej jak do 160-170km/h.
Skrzynia sama w sobie bedzie pasowala - roznic sie beda jedynie wykorzystane otwory na sruby i obsadzenie tulejek ustalajacych.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 13:53 przez guziq, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@guziq
Spokojnie
Też myślałem, że diesel się mniej grzeje bo silnik ma większą sprawność od benzyny ale zastanawiało mnie olbrzymie ciśnienie jakie powstaje w komorze spalania i temperatury temu towarzyszące.
Ale przeca moja obecna skrzynia biegów ma krótsze przełożenia niż ta z 2.3, moja to AKM z benzyny 1.8, seryjnie tam wsadzona.
@grinch
Proszę Cię, nie pogrążaj się chłopie bo moją sytuację przedstawiłem w 6 poście w tym temacie. Na oczka zaszło?
Spokojnie
Też myślałem, że diesel się mniej grzeje bo silnik ma większą sprawność od benzyny ale zastanawiało mnie olbrzymie ciśnienie jakie powstaje w komorze spalania i temperatury temu towarzyszące.
Ale przeca moja obecna skrzynia biegów ma krótsze przełożenia niż ta z 2.3, moja to AKM z benzyny 1.8, seryjnie tam wsadzona.
@grinch
Proszę Cię, nie pogrążaj się chłopie bo moją sytuację przedstawiłem w 6 poście w tym temacie. Na oczka zaszło?
nie jedno 1,6 turboklekot z tego forum objedzie AAZ lub nawet 1Z.grinch pisze:Dla mnie i tak porażka żeby swapować 1.6 <lol2> <osohozi>
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 14:04 przez seba6891, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do grzania się silników diesla to powiem tak: benzyna złapie szybciej temperaturę niż diesel, ale za to jak już diesel złapie temperaturę to wydaje mi się że potrzebuje bardziej wydajnego układu chłodzenia. Tym bardziej jak zamierza się go mocniej kręcić.
A co do skrzyni to ja właśnie miałem AXC.
A co do skrzyni to ja właśnie miałem AXC.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Guziq moze i my pier... jak to powiedziales,ale idz i popatrz do A4 diesla i benzyny a okarze sie ZE TO TE SAME chlodnice,to tez wcale SIE NIE DZIWIE ze Twoja S4 (ktora mogla I TAK miec wydajniejsza chlodnice z tytulu silnika 2.7 BENZ po wsadzeniu 2.5TDI sie nie przegrzewa,bo to kurza twarz ZADEN CUD!!!!!
Ale widocznie i tak gadamy tu glupoty, zreszta jak cala rzesza INZYNIEROW wielu koncernow samochodowych w tym rownierz AUDI AG. Bo dawali do Diesli wieksze chlod. a do Benzyny mniejsze az do modelu B4 gdzie gabaryty chlodnic zostaly zrownane.
Malo tego kiedys mialem passata 1.6td 86rok i padla mi wlasnie(obdyskutowana tu) chlodnica,a ze byl to rok 95 kosztowla ona prawie jedne moje miesieczne pobory,kupilem wiec z benzyny 1.6(jak sie domyslacie byla tansza) i tez wtedy pomyslalem ze chyba fabryke pogielo z ta roznica diesel benzyna.
PO przejezdzeniu polowy lata poszla uszczelka pomyslalem(pewnie jak tamta chlod. ciekla to jej dogodzilem) wymienilem ale poczatkiem jesieni juz tak olej zarlo ze nie moglem wyrobic,ugotowalem pierscienie.TYLE :mrgreen:
I powiem ze chyba -tylko Ci SIE WYDAJE ZE MY PIERD.....
Trepek porownaj sobie jeszcze GRUBOSC tych chlodnic(mowiles ze sa prawie taki same moze faktycznie styknie,bo w koncu z 2.3benz)
Wlasnie ten Passat mial chlodnice oleju tak jak 1.9tdi oraz golf 1.6td(nad filtrem oleju).
Ale widocznie i tak gadamy tu glupoty, zreszta jak cala rzesza INZYNIEROW wielu koncernow samochodowych w tym rownierz AUDI AG. Bo dawali do Diesli wieksze chlod. a do Benzyny mniejsze az do modelu B4 gdzie gabaryty chlodnic zostaly zrownane.
Malo tego kiedys mialem passata 1.6td 86rok i padla mi wlasnie(obdyskutowana tu) chlodnica,a ze byl to rok 95 kosztowla ona prawie jedne moje miesieczne pobory,kupilem wiec z benzyny 1.6(jak sie domyslacie byla tansza) i tez wtedy pomyslalem ze chyba fabryke pogielo z ta roznica diesel benzyna.
PO przejezdzeniu polowy lata poszla uszczelka pomyslalem(pewnie jak tamta chlod. ciekla to jej dogodzilem) wymienilem ale poczatkiem jesieni juz tak olej zarlo ze nie moglem wyrobic,ugotowalem pierscienie.TYLE :mrgreen:
I powiem ze chyba -tylko Ci SIE WYDAJE ZE MY PIERD.....
Trepek porownaj sobie jeszcze GRUBOSC tych chlodnic(mowiles ze sa prawie taki same moze faktycznie styknie,bo w koncu z 2.3benz)
Wlasnie ten Passat mial chlodnice oleju tak jak 1.9tdi oraz golf 1.6td(nad filtrem oleju).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
A jeszcze z tym wspomaganiem,jestem pewny ze uchwyty razem z pompa podejda z golfa3 1.9 d,td, ale weze juz nie.Znajdz firme u siebie ktora zakowa weze hyrauliczne i za tanioche bez problemu zrobisz nowe(zostawiasz koncowki ktore przykrecasz do pompy i kolumny, mierzysz dlugosc gietkiego weza i do chlopa zeby ci zakol Twoja koncowke,U mnie w miescie 25zeta kosztuje zakucie jednej koncowki. Powodzonka :mrgreen:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Coś się wymodzi
Narazie rozkminiam skrzynię biegów i chyba jest plug&play. Więc półośki, sprzęgło i wsio inne zostanie z 2.3 z wersji poliftingowej :mrgreen:
Generalnie cały problem to zmiana sanek i osadzenie na tym silnika + rezanie mocowania chłodniczki oleju i pompy wspomagania i samochód będzie jeździł. Z czasem i elektrykę się zrobi i inne. Na szczęście 1.6 TD do działania potrzebuje zakręcenia i ropki w cylindrach i będzie sobie pracował.
Narazie rozkminiam skrzynię biegów i chyba jest plug&play. Więc półośki, sprzęgło i wsio inne zostanie z 2.3 z wersji poliftingowej :mrgreen:
Generalnie cały problem to zmiana sanek i osadzenie na tym silnika + rezanie mocowania chłodniczki oleju i pompy wspomagania i samochód będzie jeździł. Z czasem i elektrykę się zrobi i inne. Na szczęście 1.6 TD do działania potrzebuje zakręcenia i ropki w cylindrach i będzie sobie pracował.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poszukałem co do tej skrzyni i jak pisał guziq i różnią się one ułożeniem tulejek - foto (mirror)trepek pisze:Narazie rozkminiam skrzynię biegów i chyba jest plug&play.
EDIT
Dodałem kopię grafiki.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 18:44 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Diesel ZAWSZE sie mniej grzał (zarowno wolniej sie nagrzewal, jak i szybiej tracił temperature - latwiej go bylo zestudzic). A to ze wkladali wieksze chlodnice do diesli - to juz inna sprawa i nie mam bladego pojecia dlaczego tak robili
To ze sie wolniej nagrzewa i szybciej mozna go schlodzic wynika z jego sprawnosci i temperatur jakie ma podczas np. procesu spalania.
Moj turbognojek nawet nie ma chlodnicy oleju, dzisiaj zaslonilem mu chlodnice dokumentnie (wogole nie ssie powietrza) a i tak nie dojdzie w czasie jazdy powyzej 80 stopni. Wystarczy tylko ze wyjme osłony, i temperatura w mniej niz minute spada do ~60st
PS. Tulejki radze sprawdzac kilka razy - jak wsadzałem V8 tez wydawalo mi sie ze wszystko juz mam cacy, a niedojrzałem 1 sztuki i musialem silnik wyciagac po raz kolejny (w wielu przypadkach sa tak zapieczone, ze trzeba miec mocny szczypce i dobre "zaparcie" zeby je wyjac)
To ze sie wolniej nagrzewa i szybciej mozna go schlodzic wynika z jego sprawnosci i temperatur jakie ma podczas np. procesu spalania.
Moj turbognojek nawet nie ma chlodnicy oleju, dzisiaj zaslonilem mu chlodnice dokumentnie (wogole nie ssie powietrza) a i tak nie dojdzie w czasie jazdy powyzej 80 stopni. Wystarczy tylko ze wyjme osłony, i temperatura w mniej niz minute spada do ~60st
PS. Tulejki radze sprawdzac kilka razy - jak wsadzałem V8 tez wydawalo mi sie ze wszystko juz mam cacy, a niedojrzałem 1 sztuki i musialem silnik wyciagac po raz kolejny (w wielu przypadkach sa tak zapieczone, ze trzeba miec mocny szczypce i dobre "zaparcie" zeby je wyjac)