Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 14 lut 2010, 13:50

Co Wy ludzie pier*olicie z chlodnica? Ze beznynowa chlodnica nie rady dieslowi? Benzyna z reguly sie mocniej grzeje - diesel, jak jest sprawny nie powinien nawet wlaczac wiatraka na chlodnicy.

W S4 mam wsadzonego 2.5TDi na chlodnicy od beznyny - zeby zlapal 90stopni musze go palowac poo parkingu ze 30 minut z zaslonieta cala chlodnica. W normalnje jezdzie trzyma 70-75 stopni. Gdy odslonie chlodnice nie dogrzewa sie powyzej 60.

Odnosnie skrzyni biegów - od razu trzeba szukac dieslowskiej - w eSce na 6 biegu nie moge sie rozpedzic wiecej jak do 160-170km/h.
Skrzynia sama w sobie bedzie pasowala - roznic sie beda jedynie wykorzystane otwory na sruby i obsadzenie tulejek ustalajacych.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 13:53 przez guziq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 lut 2010, 13:53

@guziq
Spokojnie ;-)
Też myślałem, że diesel się mniej grzeje bo silnik ma większą sprawność od benzyny ale zastanawiało mnie olbrzymie ciśnienie jakie powstaje w komorze spalania i temperatury temu towarzyszące.
Ale przeca moja obecna skrzynia biegów ma krótsze przełożenia niż ta z 2.3, moja to AKM z benzyny 1.8, seryjnie tam wsadzona.

@grinch
Proszę Cię, nie pogrążaj się chłopie bo moją sytuację przedstawiłem w 6 poście w tym temacie. Na oczka zaszło?

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 14 lut 2010, 14:01

grinch pisze:Dla mnie i tak porażka żeby swapować 1.6 <lol2> <osohozi>
nie jedno 1,6 turboklekot z tego forum objedzie AAZ lub nawet 1Z.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 14:04 przez seba6891, łącznie zmieniany 1 raz.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 14 lut 2010, 14:13

temperatury temu towarzyszące.
Sa nizsze niz w benzynie - np.temp. spalin diesla na biegu jalowym to ok 150st, a benzyny 400-450st

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 lut 2010, 14:29

Co do grzania się silników diesla to powiem tak: benzyna złapie szybciej temperaturę niż diesel, ale za to jak już diesel złapie temperaturę to wydaje mi się że potrzebuje bardziej wydajnego układu chłodzenia. Tym bardziej jak zamierza się go mocniej kręcić.

A co do skrzyni to ja właśnie miałem AXC.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 14 lut 2010, 14:47

wydaje mi się że potrzebuje bardziej wydajnego układu chłodzenia.
Masz racje - tylko Ci sie wydaje

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 15 lut 2010, 17:13

Guziq moze i my pier... jak to powiedziales,ale idz i popatrz do A4 diesla i benzyny a okarze sie ZE TO TE SAME chlodnice,to tez wcale SIE NIE DZIWIE ze Twoja S4 (ktora mogla I TAK miec wydajniejsza chlodnice z tytulu silnika 2.7 BENZ po wsadzeniu 2.5TDI sie nie przegrzewa,bo to kurza twarz ZADEN CUD!!!!!

Ale widocznie i tak gadamy tu glupoty, zreszta jak cala rzesza INZYNIEROW wielu koncernow samochodowych w tym rownierz AUDI AG. Bo dawali do Diesli wieksze chlod. a do Benzyny mniejsze az do modelu B4 gdzie gabaryty chlodnic zostaly zrownane.

Malo tego kiedys mialem passata 1.6td 86rok i padla mi wlasnie(obdyskutowana tu) chlodnica,a ze byl to rok 95 kosztowla ona prawie jedne moje miesieczne pobory,kupilem wiec z benzyny 1.6(jak sie domyslacie byla tansza) i tez wtedy pomyslalem ze chyba fabryke pogielo z ta roznica diesel benzyna.
PO przejezdzeniu polowy lata poszla uszczelka pomyslalem(pewnie jak tamta chlod. ciekla to jej dogodzilem) wymienilem ale poczatkiem jesieni juz tak olej zarlo ze nie moglem wyrobic,ugotowalem pierscienie.TYLE :mrgreen:

I powiem ze chyba -tylko Ci SIE WYDAJE ZE MY PIERD.....


Trepek porownaj sobie jeszcze GRUBOSC tych chlodnic(mowiles ze sa prawie taki same moze faktycznie styknie,bo w koncu z 2.3benz)
Wlasnie ten Passat mial chlodnice oleju tak jak 1.9tdi oraz golf 1.6td(nad filtrem oleju).

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 17:17

Objętosciowo to samo, różnica może 1-2%.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 15 lut 2010, 17:37

A jeszcze z tym wspomaganiem,jestem pewny ze uchwyty razem z pompa podejda z golfa3 1.9 d,td, ale weze juz nie.Znajdz firme u siebie ktora zakowa weze hyrauliczne i za tanioche bez problemu zrobisz nowe(zostawiasz koncowki ktore przykrecasz do pompy i kolumny, mierzysz dlugosc gietkiego weza i do chlopa zeby ci zakol Twoja koncowke,U mnie w miescie 25zeta kosztuje zakucie jednej koncowki. Powodzonka :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 17:46

Coś się wymodzi :-)

Narazie rozkminiam skrzynię biegów i chyba jest plug&play. Więc półośki, sprzęgło i wsio inne zostanie z 2.3 z wersji poliftingowej :mrgreen:
Generalnie cały problem to zmiana sanek i osadzenie na tym silnika + rezanie mocowania chłodniczki oleju i pompy wspomagania i samochód będzie jeździł. Z czasem i elektrykę się zrobi i inne. Na szczęście 1.6 TD do działania potrzebuje zakręcenia i ropki w cylindrach i będzie sobie pracował.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lut 2010, 18:16

trepek pisze:Narazie rozkminiam skrzynię biegów i chyba jest plug&play.
Poszukałem co do tej skrzyni i jak pisał guziq i różnią się one ułożeniem tulejek - foto (mirror)

EDIT

Dodałem kopię grafiki.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 18:44 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 18:22

Nie działa zdjęcie. Wstaw na inny serwer bo mają przeciążenie.

Czyli co trzeba zrobić z tymi tulejkami?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lut 2010, 18:46

Dodałem na innym serwerze w poprzedniej wiadomości.
trepek pisze:Czyli co trzeba zrobić z tymi tulejkami?
Powinno dać się je wyciągnąć i przełożyć w inne miejsca.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 18:47

Uff... "nie takie rzeczy ze szwagrem po vodce robiliśmy" :-P

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 15 lut 2010, 19:45

Diesel ZAWSZE sie mniej grzał (zarowno wolniej sie nagrzewal, jak i szybiej tracił temperature - latwiej go bylo zestudzic). A to ze wkladali wieksze chlodnice do diesli - to juz inna sprawa i nie mam bladego pojecia dlaczego tak robili

To ze sie wolniej nagrzewa i szybciej mozna go schlodzic wynika z jego sprawnosci i temperatur jakie ma podczas np. procesu spalania.
Moj turbognojek nawet nie ma chlodnicy oleju, dzisiaj zaslonilem mu chlodnice dokumentnie (wogole nie ssie powietrza) a i tak nie dojdzie w czasie jazdy powyzej 80 stopni. Wystarczy tylko ze wyjme osłony, i temperatura w mniej niz minute spada do ~60st

PS. Tulejki radze sprawdzac kilka razy - jak wsadzałem V8 tez wydawalo mi sie ze wszystko juz mam cacy, a niedojrzałem 1 sztuki i musialem silnik wyciagac po raz kolejny (w wielu przypadkach sa tak zapieczone, ze trzeba miec mocny szczypce i dobre "zaparcie" zeby je wyjac)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl