Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B42.6 ABC]Problem z krążeniem plynu na niskich obrotach.

Wszystko co tyczy się silników V6
papuciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 sty 2010, 15:07
Lokalizacja: Jarosław

[80 B42.6 ABC]Problem z krążeniem plynu na niskich obrotach.

Post autor: papuciak » 01 lut 2010, 15:57

Witam mam dosc dziwny problem z moja v6. Pompa wody wymieniana byla wiosna 2009 wraz z termostatem. Od pewnego czasu pojawil mi sie problem z krazeniem cieczy po silniku. Tak jakby pompa nie pompowala wogole na niskich obrotach. Wszystko jest ok gdy tylko obroty troche wzrosna (grzeje i wogole). Ale jak rano odpalam samochod zeby sie podgrzal i przezucil na lpg to zaczyna sie cyrk. Po jakichs 10min. dzialania ma juz 90 stopni na wskazniku, a w samochodzie zimno i nie przezuca na lpg gdzie powinien juz wskoczyc przy 50stopniach. Problem znika gdy wsiade i przycisne gaz. Od razu zaczyna grzac i po chwili jak podgrzeje i parownik to wskakuje lpg. Wstepnie myslalem ze to cos w wezach gdyz na dwoch wezach od nagrzewnicy zamontowane byly trojniki i z tamtad szla ciecz na parownik. Zmienilem to puszczajac to w jeden obieg (dwa kolanka i lacznik zalatwil sprawe) przez nagrzewnice do parownika. Ale problem pozostal. Nie wiem co robic. Czy mozliwe jest zeby pompa wody wysiadla po niecalym roku ?? Czy moze mial juz ktos podobny problem ??

Pamiętaj proszę o stosowaniu tag-ów.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2010, 16:18 przez papuciak, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 lut 2010, 16:03

Na poczatek spróbuj odpowietrzyc nagrzewnice, czy jak masz na blacie 90 stopni to masz ciepły dolny wąż chłodnicy czy jest zimny. Jezeli pamietasz to jakiej firmy pompe wkładałes byc moze łopatki na pompie sie rozpadły lub sie slizga wiatrak na osce.

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 01 lut 2010, 18:10

Tak jak kolega wyżej napisał najpierw sprawdź czy masz dokładnie odpowietrzony układ, a druga sprawa to sama pompa może ma za duży opór na wirniku i jeśli jeździsz na starym rozrządzie który ma już nalatane trochę i jest że tak powiem wyślizgany i rozciągnięty to może być że na wolnych obrotach pompa stoi, u nas pompę napędza rozrząd drugą (tą łysą) stroną a nie ząbkowaną! No chyba że wymieniałeś rozrząd razem z pompą ale nie można tego wykluczyć. Pozdro

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 03 lut 2010, 07:10

Na początku zimy miałem dokładnie takie same objawy (nagrzewanie do 110 st. a w kabinie zimno, szarpanie na gazie). A więc u mnie problem tkwił w tym, że miałem zbyt mało płynu w układzie chłodniczym i pompa pompowała tylko przy wysokich obrotach jak udało jej się złapać płyn. Oczywiście zrobiłem wszystko co mogłem a problem nie ustał. Dopiero mechanik znalazł problem, zatkany wąż między zbiorniczkiem płynu a chłodnicą. Poprostu płynu ubywało a ja tego na zbiorniku nie widziałem.

papuciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 sty 2010, 15:07
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: papuciak » 10 lut 2010, 13:19

Jeden problem mam z glowy. Po dluzszej eksploatacji odpowietrzyl mi sie parownik. juz normalnie wskazowka podchodzi pod 50st. i bez problemu przelacza na gaz. Jednak pozostal problem z nagrzewnica. Nadal zaczyna grzac dopiero na wyzszych obrotach. Problem ten pojawil sie w chwili zalozenia nowej nagrzewnicy. Na starej wszystko bylo ok, tylko musialem ja wymienic gdyz pekl kruciec na ktory nachodzi gumowy waz. Zastanawiam sie dlaczego tak sie dzieje na nowce nagrzewnicy ?? Pozatym przelalem przez uklad juz z 2l plynu i na odpowietrznikach nie wychodzi zadne powietrze.

[ Dodano: 2010-02-10, 13:20 ]
Dodam jeszcze ze obydwa weze na chlodnicy sa cieple przy 90st. wyglada na to ze wszystko jest odpowietrzone.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 10 lut 2010, 14:04

Najprawdopodobniej masz nadal zapowietrzony układ dlatego nie grzeje. Radzę odpowietrzyć go szybko bo zatrzesz pompę. Druga sprawa Ale raczej mało prawdopodobna to naciąg paska rozrządu sprawdź na pracującym silniku czy pasek nie ślizga się na rolce pompy wody na wolnych obrotach (pompa napędzana jest gładką stroną paska bez zębów).

papuciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 sty 2010, 15:07
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: papuciak » 10 lut 2010, 14:33

Czy sa jakies inne metody odpowietrzania ukladu pomijajac odpowietrzniki ?? Interesuje mnie cos bardziej skutecznego, bo przelalem juz kupe plynu przez te odpowietrzniki i dalej jest niefajnie.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 10 lut 2010, 15:06

A przez korek kręcąc go 2000 obr/min ile Ci wyleciało ?
Ja ostatnio sam odpowietrzałem 3 razy dopiero odkręcenie zbiorniczka i podniesienie go najwyżej jak się da pomogło.

papuciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 sty 2010, 15:07
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: papuciak » 10 lut 2010, 15:56

Przez odkrecenie za wiele nie wylecialo. Ale sprobuje zrobic tak jak mowisz. Odkrece go i dam jak najwyzej.


PS Jak macie jeszcze jakies sposoby na odpowietrzanie to dawajcie !!!

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 10 lut 2010, 16:24

Mi to pomogło powietrze z układu wywaliło mi jakieś 2 litry płynu zalałem cały podjazd. W tej chwili czyli jakieś 3-4 tygodnie niemam problemu z ogrzewaniem ani temp. silnika. Pamiętaj jak Ci zacznie wywalać płyn zbiorniczkiem to odpuść gaz i dolej płynu poczekaj aż trochę opadnie i kręć go dalej aż kilka razy załączą się wentylatory.

Swoją drogą strasznie ciężko jest odpowietrzyć V6 z R4 nie miałem takiego problemu.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 10 lut 2010, 20:32

Przerabiałem ten temat z dwa miechy temu po wymianie termostatu. W garazu ciepłym zalałem silnik płynem nagrzałem odpowietrzyłem nie było łatwo ale dałem rade, jadąc do domu ok. 16km było super niestety na zajutrz odpaliłem auto i lipa nie grzeje na gaz sie nie przełacza i kicha wiec znowu przejechałem przez miasto jak sie dobrze nagrzał poluzowałem przewód od nagrzewnicy i wypuściłem kupe powietrza no i niby wszystko bajka ale co rano to samo, przez ładne kilka dni tak po trochu wypuszczałem i teraz jest super zrobiłem trase 1200km i wszystko ok tylko poziomu pilnuje bo w mrozy sporo ubywa.
Objawy dokładnie takie jak piszesz na wolnych zino na ciut wciśnientym gazie 1200rpm już zaczynał grzac.

papuciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 sty 2010, 15:07
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: papuciak » 11 lut 2010, 13:30

chybo101 czyi odkrecic zbiornik podniesc go jak najwyzej sie da. Po czym otworzyc odpowietrznik przy nagrzewnicy i odkrecic korek na zbiorniku ?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 11 lut 2010, 14:09

Tak dokładnie. Jak zacznie ci lecieć płyn z odpowietrznika to zakręć go(a najlepiej olej odpowietrznik i ściągnij cały przewód szybciej się odpowietrzy sama nagrzewnica) i dalej kręć aż wywali zbiorniczkiem (a na pewno tak będzie). Jak już przestaną lecieć bąble to zostaw otwarty korek i niech silnik kilka razy zagrzeje się aż do załączenia wentylatorów (odpowietrzysz dobrze chłodnicę).

Aha jak chcesz to możesz mu pomagać ściskając węże od chłodnicy.

papuciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 sty 2010, 15:07
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: papuciak » 15 lut 2010, 17:40

Ale jak korek nie bedzie zakrecony to nie wytworzy sie cisnienie w uladzie. To nie przeszkadza ???

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 15 lut 2010, 18:23

papuciak pisze:Ale jak korek nie bedzie zakrecony to nie wytworzy sie cisnienie w uladzie. To nie przeszkadza ???
Nie przeszkadza, odpowietrzasz na otwartym korku, jezdzisz na dokręconym <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl