Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 20:43

Może chłodnice większe dawali bo do diesli praktycznie kazdy hak zamawiał? Ot, diesel od czarnej roboty jest.

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 15 lut 2010, 21:03

witam ja mam taka 90 po swapie ..pierwsze byl 1.6 ra jak padl wsadzilem 1.6d z passata b2 i niedawno uturbilem ......skrzynia jest od 2.3 ... chlodnice mam od diesla ....poza kolyska trza by bylo zmienic belke przednia na taka od 4 cylindrowego silnika zeby przednia lapa z ta guma siadla ..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 21:22

Czyli wszystko mam ;-)

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 15 lut 2010, 21:35

jeszcze trzeba kolo pasowe na wal do wspomagania i chyba weze.. ale nie jestem pewny ....bo mam maglownice i przewody od b4 1.9tdi....... jesli sie niemyle to w maglownicy od 2.3 w innych miejscach sa przykrecane przewody do korpusu przekladni ......i niewiem czy same przewody od 4 cylindrowego wystarcza

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 21:42

Coś się wymyśli :-) Mam gdzie za domem dłubać, mam kanał w garażu, poradzę sobie ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 lut 2010, 22:12

guziq pisze:Diesel ZAWSZE sie mniej grzał (zarowno wolniej sie nagrzewal, jak i szybiej tracił temperature - latwiej go bylo zestudzic). A to ze wkladali wieksze chlodnice do diesli - to juz inna sprawa i nie mam bladego pojecia dlaczego tak robili

To ze sie wolniej nagrzewa i szybciej mozna go schlodzic wynika z jego sprawnosci i temperatur jakie ma podczas np. procesu spalania.
Moj turbognojek nawet nie ma chlodnicy oleju, dzisiaj zaslonilem mu chlodnice dokumentnie (wogole nie ssie powietrza) a i tak nie dojdzie w czasie jazdy powyzej 80 stopni. Wystarczy tylko ze wyjme osłony, i temperatura w mniej niz minute spada do ~60st

PS. Tulejki radze sprawdzac kilka razy - jak wsadzałem V8 tez wydawalo mi sie ze wszystko juz mam cacy, a niedojrzałem 1 sztuki i musialem silnik wyciagac po raz kolejny (w wielu przypadkach sa tak zapieczone, ze trzeba miec mocny szczypce i dobre "zaparcie" zeby je wyjac)
guziq'u , ale on ma 1.6td na komorze wstepnej, a to wogole inna bajka w porownaniu do TDI[inna sprawnosc] ... Te traktorki na komorze wstepnej 1.6/1.9 d td , grzeja sie momentalnie, a zwlaszcza po modach. Sam mialem 1.9td AAZ i zima osiagal 90c w 4-5km... A TDI nawet przy 100% podniesieniu mocy nie przejawia jakiegos szybszego nagrzewania sie ;) (no moze jak zimny przy palowaniu, ale kto tak robi....)

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 15 lut 2010, 22:21

jesli sie niemyle to w maglownicy od 2.3 w innych miejscach sa przykrecane przewody do korpusu przekladni ......i niewiem czy same przewody od 4 cylindrowego wystarcza
Przy swapie przekladalem u siebie magiel - mial inaczej wyprowadzone przewody, ale seryjne koncowki pasowaly - wystarczylo je (te przewody) odpowiednio wyprofilowac.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 22:43

guziq pisze:\
Moj turbognojek nawet nie ma chlodnicy oleju, dzisiaj zaslonilem mu chlodnice dokumentnie (wogole nie ssie powietrza) a i tak nie dojdzie w czasie jazdy powyzej 80 stopni. Wystarczy tylko ze wyjme osłony, i temperatura w mniej niz minute spada do ~60st
To masz kolego walnięty termostat i tyle. Bo czy masz chłodnicę zasłoniętą czy nie to powinien ci trzymać cały czas 90 stopni. O tej porze i przy tych temperaturach chłodnica w zasadzie się nie nagrzewa.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 lut 2010, 10:07

Jak co to dokupię dodatkową chłodniczkę z 2.3 20V i będzie ;-)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 16 lut 2010, 13:38

trepek, Złóż to chłopie na tym co masz i zobaczysz czy chłodnica wydoli.

Wydajność chłodnicy zależy od wymiarów jej rdzenia,a więc sama powierzchnia czołowa to tylko jeden z parametrów.Poza tym sprawna chłodnica powinna być czysta,brudna tłusta i czarna znacznie gorzej odprowadza ciepło.Przy okazji wyciągania chłodnicy wypada spryskać ją arvą czy innym środkiem czyszczącym i spłukać(miałem przypadki gotujących sie motorków w lato,ludzie wymieniali jak leci termostaty,płyny nawet chłodnice a wystarczyło zmyć warstwę tłustego brudu ograniczającego wydajność).
Co do sporu...benzyna-diesel muszę tutaj poprzeć guziq, benzyna mocniej się grzeje.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 lut 2010, 13:59

@luk_OP_Q89

Ja nic nie mam, oprócz pasa przedniego, sanek i silnika cały przód praktycznie do roboty w moim 1.6 TD więc składać i tak będę na tym, co jest w 2.3.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 16 lut 2010, 14:04

To masz kolego walnięty termostat i tyle. Bo czy masz chłodnicę zasłoniętą czy nie to powinien ci trzymać cały czas 90 stopni. O tej porze i przy tych temperaturach chłodnica w zasadzie się nie nagrzewa.
Termostaty przemielilem juz 3, roznych producentow i na rozne temperatury otwarcia i nie ma dla niego znaczenia jaki jest. Musisz pamietac ze termostat nawet jak jest zamkniety ma delikatny przepust.

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 16 lut 2010, 18:44

ja bym sprobowal na chlodnicy z 2.3 pojezdzic ......

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 lut 2010, 18:45

PAWLO2525 pisze:ja bym sprobowal na chlodnicy z 2.3 pojezdzic ......
Na początku innego wyjście mieć nie będę ;-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 16 lut 2010, 20:59

Termostaty przemielilem juz 3, roznych producentow i na rozne temperatury otwarcia i nie ma dla niego znaczenia jaki jest. Musisz pamietac ze termostat nawet jak jest zamkniety ma delikatny przepust.
Radzę kupić dobry termostat a nie dużo padłą... Wahler robi dla oryginału i taki tez można nabyć (mogę podać numer katalogowy).

Z tym że nowy termostat przy całkowitym zamknięciu przepuszcza to kolego poszalałeś... Jak jest nowy i nie uszkodzony to nie ma prawa przepuszczać nic!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl