[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]
jeszcze trzeba kolo pasowe na wal do wspomagania i chyba weze.. ale nie jestem pewny ....bo mam maglownice i przewody od b4 1.9tdi....... jesli sie niemyle to w maglownicy od 2.3 w innych miejscach sa przykrecane przewody do korpusu przekladni ......i niewiem czy same przewody od 4 cylindrowego wystarcza
guziq'u , ale on ma 1.6td na komorze wstepnej, a to wogole inna bajka w porownaniu do TDI[inna sprawnosc] ... Te traktorki na komorze wstepnej 1.6/1.9 d td , grzeja sie momentalnie, a zwlaszcza po modach. Sam mialem 1.9td AAZ i zima osiagal 90c w 4-5km... A TDI nawet przy 100% podniesieniu mocy nie przejawia jakiegos szybszego nagrzewania sie (no moze jak zimny przy palowaniu, ale kto tak robi....)guziq pisze:Diesel ZAWSZE sie mniej grzał (zarowno wolniej sie nagrzewal, jak i szybiej tracił temperature - latwiej go bylo zestudzic). A to ze wkladali wieksze chlodnice do diesli - to juz inna sprawa i nie mam bladego pojecia dlaczego tak robili
To ze sie wolniej nagrzewa i szybciej mozna go schlodzic wynika z jego sprawnosci i temperatur jakie ma podczas np. procesu spalania.
Moj turbognojek nawet nie ma chlodnicy oleju, dzisiaj zaslonilem mu chlodnice dokumentnie (wogole nie ssie powietrza) a i tak nie dojdzie w czasie jazdy powyzej 80 stopni. Wystarczy tylko ze wyjme osłony, i temperatura w mniej niz minute spada do ~60st
PS. Tulejki radze sprawdzac kilka razy - jak wsadzałem V8 tez wydawalo mi sie ze wszystko juz mam cacy, a niedojrzałem 1 sztuki i musialem silnik wyciagac po raz kolejny (w wielu przypadkach sa tak zapieczone, ze trzeba miec mocny szczypce i dobre "zaparcie" zeby je wyjac)
Przy swapie przekladalem u siebie magiel - mial inaczej wyprowadzone przewody, ale seryjne koncowki pasowaly - wystarczylo je (te przewody) odpowiednio wyprofilowac.jesli sie niemyle to w maglownicy od 2.3 w innych miejscach sa przykrecane przewody do korpusu przekladni ......i niewiem czy same przewody od 4 cylindrowego wystarcza
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To masz kolego walnięty termostat i tyle. Bo czy masz chłodnicę zasłoniętą czy nie to powinien ci trzymać cały czas 90 stopni. O tej porze i przy tych temperaturach chłodnica w zasadzie się nie nagrzewa.guziq pisze:\
Moj turbognojek nawet nie ma chlodnicy oleju, dzisiaj zaslonilem mu chlodnice dokumentnie (wogole nie ssie powietrza) a i tak nie dojdzie w czasie jazdy powyzej 80 stopni. Wystarczy tylko ze wyjme osłony, i temperatura w mniej niz minute spada do ~60st
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
trepek, Złóż to chłopie na tym co masz i zobaczysz czy chłodnica wydoli.
Wydajność chłodnicy zależy od wymiarów jej rdzenia,a więc sama powierzchnia czołowa to tylko jeden z parametrów.Poza tym sprawna chłodnica powinna być czysta,brudna tłusta i czarna znacznie gorzej odprowadza ciepło.Przy okazji wyciągania chłodnicy wypada spryskać ją arvą czy innym środkiem czyszczącym i spłukać(miałem przypadki gotujących sie motorków w lato,ludzie wymieniali jak leci termostaty,płyny nawet chłodnice a wystarczyło zmyć warstwę tłustego brudu ograniczającego wydajność).
Co do sporu...benzyna-diesel muszę tutaj poprzeć guziq, benzyna mocniej się grzeje.
Wydajność chłodnicy zależy od wymiarów jej rdzenia,a więc sama powierzchnia czołowa to tylko jeden z parametrów.Poza tym sprawna chłodnica powinna być czysta,brudna tłusta i czarna znacznie gorzej odprowadza ciepło.Przy okazji wyciągania chłodnicy wypada spryskać ją arvą czy innym środkiem czyszczącym i spłukać(miałem przypadki gotujących sie motorków w lato,ludzie wymieniali jak leci termostaty,płyny nawet chłodnice a wystarczyło zmyć warstwę tłustego brudu ograniczającego wydajność).
Co do sporu...benzyna-diesel muszę tutaj poprzeć guziq, benzyna mocniej się grzeje.
Termostaty przemielilem juz 3, roznych producentow i na rozne temperatury otwarcia i nie ma dla niego znaczenia jaki jest. Musisz pamietac ze termostat nawet jak jest zamkniety ma delikatny przepust.To masz kolego walnięty termostat i tyle. Bo czy masz chłodnicę zasłoniętą czy nie to powinien ci trzymać cały czas 90 stopni. O tej porze i przy tych temperaturach chłodnica w zasadzie się nie nagrzewa.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Radzę kupić dobry termostat a nie dużo padłą... Wahler robi dla oryginału i taki tez można nabyć (mogę podać numer katalogowy).Termostaty przemielilem juz 3, roznych producentow i na rozne temperatury otwarcia i nie ma dla niego znaczenia jaki jest. Musisz pamietac ze termostat nawet jak jest zamkniety ma delikatny przepust.
Z tym że nowy termostat przy całkowitym zamknięciu przepuszcza to kolego poszalałeś... Jak jest nowy i nie uszkodzony to nie ma prawa przepuszczać nic!