[1.9TDI 1Z] Problemy po wymianie oleju
a ja tam leje pełny syntetyk przy licznikowym 330tys. (rzeczywisty co najmniej 100tys. więcej) i jakoś mineralnego nigdy do tego samochodu nie wleje, masz remont silnika.. to jaką podasz przyczynę :?: przebieg :?: tylko dlaczego Niemcy na syntetycznym oleju bez remontu silnika robią przebiegi rzędu mln km :?: lejąc minerał przyśpieszyłeś sobie remont o jakieś 200-300tys km względem 10W, zakładając że robisz już kapitalkę (pierścienie, panewki, itp.) a nie tylko kilka uszczelek, przy mineralnym na mrozie silnik nie ma smarowania przez kilkanaście a nawet kilkadziesiąt sekund po odpaleniuKokos pisze:sa rozne opinie o tych olejach, dobrze ze nic Ci sie nie dzieje z silnikiem
ja osobiście jeżdżę na mineralnym (szacowany przebieg rzeczywisty 500tys)
a czekac na remont silnika?? ja wlasnie mam remont ale nie z winy oleju i powiem ze nie jest to tania inwestycja
kolego maryjann, posłuchałeś nie tych co trzeba i tylko w koszty Cie wpędzili, ja cały czas kupuje olej na allegro i jakoś problemów nie mam na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia tego co najtańsze czyli tak jak pisze junglist i MUNIOR, chociaż nie wykluczone że siadła pompa oleju ale to będziesz wiedział jak zmierzysz ciśnienie manometrem <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie posłuchałeś rady to straciłeś kasę .Olej to ostatnia rzecz którą bym winił za brak ciśnienia .Manometr o skali najlepiej do 0,5 Mpa (5 bar )podłączasz w miejsce czujnika oleju ,obojętnie którego .Ciśnienie na rozgrzanym silniku powinno wyność ok.0,2Mpa (2 bary )na wolnych obrotach.U ciebie podejrzewam że na rozgrzanym silniku będzie grubo poniżej 1 baramaryjann pisze:Kupiłem olej w sklepie i wymieniłem go i nadal to samo, więc straciłem tylko kasę. Jak podłączyć manometr żeby sprawdzić ciśnienie oleju ?
Witam, dziś podjechałem do mechanika i po drodze już mi mrugała i świeciła lampka. Od razu mi wkręcił manometr i pokazywało 3,5 bara. Więc uzgodniliśmy że to czujnik i pojechałem do sklepu po czujnik a wykręcony był ten od ciśnienia 0,3 bara. Po drodze jechałem z wyłączonym kablem od tego czujnika. Kupiłem ten czujnik 0,3 bara. Ja mu mówię w sklepie że są 2 od ciśnienia i nawet patrzałem mu na ekran i rzeczywiście były u nich w katalogu 2 ten co kupiłem był czarny chyba a on nie wiedział ale czujnik był ok więc wracałem I patrze a tu znów mi się zaczęło świecić. Podjechałem na warsztat i patrzymy że świeci więc odłączyliśmy kabelek od tego 2 czujnika ciśnienia i pojechałem raz jeszcze do tego sklepu po ten 2 czujnik. Po drodze mi już nic nie świeciło kupiłem ten 2 był taki białoszary czujnik 0,9 bara. I wracałem do warsztatu i było ok nic nie świeciło ale miałem odłączone 2 kable. Miałem 2 nowe czujniki 0,3 i 0,9 bara. Przyjechałem na warsztat i wkręciliśmy te 2 czujniki nowe patrzymy a tu nadal świeci Podłączył manometr i na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara. Więc nie wiem co teraz ?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2010, 12:33 przez maryjann, łącznie zmieniany 1 raz.
jest temat o moim remoncie ale Ci powiem co bylo przyczyna: koło pasowe na waleUKI_XX pisze:masz remont silnika.. to jaką podasz przyczynę :?: przebieg :?:Kokos pisze:sa rozne opinie o tych olejach, dobrze ze nic Ci sie nie dzieje z silnikiem
ja osobiście jeżdżę na mineralnym (szacowany przebieg rzeczywisty 500tys)
a czekac na remont silnika?? ja wlasnie mam remont ale nie z winy oleju i powiem ze nie jest to tania inwestycja
tylko dlaczego Niemcy na syntetycznym oleju bez remontu silnika robią przebiegi rzędu mln km :?:
lejąc minerał przyśpieszyłeś sobie remont o jakieś 200-300tys km względem 10W
kolego maryjann, posłuchałeś nie tych co trzeba i tylko w koszty Cie wpędzili,
co to tych mln km robionych przez niemców to troche przesadziles :lol:
nikt mu nie kazal wymieniac oleju przed sprawdzeniem cisnienia itd. wiec nie wiem skad to sobie wymysliles
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Żadna przesada.... A co do oleju mineralnego to on nadaje się jedynie do palenia w piecuco to tych mln km robionych przez niemców to troche przesadziles :lol:
Olej z allegro też może być dobry, wszystko zależy od źródła....
Na początek przejrzyj czujniki ciśnienia, ewentualnie podjedz do elektryka niech je sprawdzi, Później pomiary i dalsze kombinacje. Raczej na padający motor bym nie liczył Co do pytania o to czy zabijesz silnik, jak już przejechałeś 50km to i przejedziesz jeszcze więcej, gdyby nie było ciśnienia to już dawno poleciała by turbina i cała reszta, poza tym z pod maski wydobywał by się metaliczny dźwięk popychaczy.
A więc dowiedziałem się że wszystko jest ok, kable do silnika tylko jest problem z licznikiem tam coś padło lecz nie zrobiono mi tego bo trzeba zakupić licznik. I pytanie takie bo powiedziano mi że jak coś to mogę go wymienić lub podjechać do elektryka może on coś by wykombinował z tym a tak to że ja mam 2 czujniki i ten od wysokich obrotów daje sygnał więc można go odłączyć i jeździć bez problemów na tym jednym. Czy mogę tak jeździć i czy jak bym miał mało oleju czy ten jeden czujnik mi to pokażę jak bym tak jeździł ? Czy lepiej zakupić ten licznik i to zrobić ?
Też mam identyczny problem.Chwilowo nie ma kto sie zając moim licznikiem więc odłaczyłem kabelek od czujnika 0,9 bara i jeżdże.Jak masz ciśnienie ok.to kabelek na bok i w drogę.Ps.u mnie na rozgrzanym silniku 1,2 bara a licznik oczywiście lepiej zrobić tak dla czystego sumienia :mrgreen: .Prawdopodobnie to MC do naprawy,także nie ma sensu kupowac nowego licznika
Witam, i problem sam się naprawił, Gdyż cały czas jak jeździłem na tych mrozach teraz co świeciło cały czas, a jak pojeździłem dłużej to migała i wziąłem wczoraj pojechałem 30km w jedną stronę do znajomego i na początku mi świeciła potem migotała a jak wracałem to już nic. Dziś jak jechałem do pracy też nic i jak wracałem. Gdzieś w liczniku mi zaparowało i głupoty pokazało a wczoraj włączyłem dmuchawę i pogrzałem i jest ok. A ja już myślałem nad wszystkim.