Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problemy po wymianie oleju

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 lut 2010, 08:24

moim zdaniem jest to wina czujnika albo tak jak kolega wyżej pisze jakiegoś kabelka ,kiepski olej nie może być przyczyną mrugania kontrolki ,jeżeli jest ciśnienie,co też należałoby sprawdzić to kontrolka nie będzie mrugać.......

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lut 2010, 09:17

Kokos pisze:sa rozne opinie o tych olejach, dobrze ze nic Ci sie nie dzieje z silnikiem

ja osobiście jeżdżę na mineralnym (szacowany przebieg rzeczywisty 500tys)

a czekac na remont silnika?? ja wlasnie mam remont ale nie z winy oleju i powiem ze nie jest to tania inwestycja
a ja tam leje pełny syntetyk przy licznikowym 330tys. (rzeczywisty co najmniej 100tys. więcej) i jakoś mineralnego nigdy do tego samochodu nie wleje, masz remont silnika.. to jaką podasz przyczynę :?: przebieg :?: tylko dlaczego Niemcy na syntetycznym oleju bez remontu silnika robią przebiegi rzędu mln km :?: lejąc minerał przyśpieszyłeś sobie remont o jakieś 200-300tys km względem 10W, zakładając że robisz już kapitalkę (pierścienie, panewki, itp.) a nie tylko kilka uszczelek, przy mineralnym na mrozie silnik nie ma smarowania przez kilkanaście a nawet kilkadziesiąt sekund po odpaleniu

kolego maryjann, posłuchałeś nie tych co trzeba i tylko w koszty Cie wpędzili, ja cały czas kupuje olej na allegro i jakoś problemów nie mam ;-) na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia tego co najtańsze czyli tak jak pisze junglist i MUNIOR, chociaż nie wykluczone że siadła pompa oleju ale to będziesz wiedział jak zmierzysz ciśnienie manometrem <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lut 2010, 10:46

maryjann pisze:Kupiłem olej w sklepie i wymieniłem go i nadal to samo, więc straciłem tylko kasę. Jak podłączyć manometr żeby sprawdzić ciśnienie oleju ?
Nie posłuchałeś rady :-/ to straciłeś kasę .Olej to ostatnia rzecz którą bym winił za brak ciśnienia .Manometr o skali najlepiej do 0,5 Mpa (5 bar )podłączasz w miejsce czujnika oleju ,obojętnie którego .Ciśnienie na rozgrzanym silniku powinno wyność ok.0,2Mpa (2 bary )na wolnych obrotach.U ciebie podejrzewam że na rozgrzanym silniku będzie grubo poniżej 1 bara

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 16 lut 2010, 12:30

Witam, dziś podjechałem do mechanika i po drodze już mi mrugała i świeciła lampka. Od razu mi wkręcił manometr i pokazywało 3,5 bara. Więc uzgodniliśmy że to czujnik i pojechałem do sklepu po czujnik a wykręcony był ten od ciśnienia 0,3 bara. Po drodze jechałem z wyłączonym kablem od tego czujnika. Kupiłem ten czujnik 0,3 bara. Ja mu mówię w sklepie że są 2 od ciśnienia i nawet patrzałem mu na ekran i rzeczywiście były u nich w katalogu 2 ten co kupiłem był czarny chyba a on nie wiedział ale czujnik był ok więc wracałem I patrze a tu znów mi się zaczęło świecić. Podjechałem na warsztat i patrzymy że świeci więc odłączyliśmy kabelek od tego 2 czujnika ciśnienia i pojechałem raz jeszcze do tego sklepu po ten 2 czujnik. Po drodze mi już nic nie świeciło kupiłem ten 2 był taki białoszary czujnik 0,9 bara. I wracałem do warsztatu i było ok nic nie świeciło ale miałem odłączone 2 kable. Miałem 2 nowe czujniki 0,3 i 0,9 bara. Przyjechałem na warsztat i wkręciliśmy te 2 czujniki nowe patrzymy a tu nadal świeci :-( Podłączył manometr i na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara. Więc nie wiem co teraz ?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2010, 12:33 przez maryjann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 16 lut 2010, 12:32

maryjann pisze:Podłączył manometr i na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara
chyba jednak coś zaczyna przepuszczać olej - pompa co olej pcha...

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 lut 2010, 13:45

wydaje mi się ,że ciśnienia nie będzie też jeżeli będzie luz na panewkach i wałku rozrządu.....ale pompa też może być już wypracowana...chociaż ona w/g mnie to ostateczność.....

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 16 lut 2010, 16:55

UKI_XX pisze:
Kokos pisze:sa rozne opinie o tych olejach, dobrze ze nic Ci sie nie dzieje z silnikiem

ja osobiście jeżdżę na mineralnym (szacowany przebieg rzeczywisty 500tys)

a czekac na remont silnika?? ja wlasnie mam remont ale nie z winy oleju i powiem ze nie jest to tania inwestycja
masz remont silnika.. to jaką podasz przyczynę :?: przebieg :?:

tylko dlaczego Niemcy na syntetycznym oleju bez remontu silnika robią przebiegi rzędu mln km :?:

lejąc minerał przyśpieszyłeś sobie remont o jakieś 200-300tys km względem 10W

kolego maryjann, posłuchałeś nie tych co trzeba i tylko w koszty Cie wpędzili,
jest temat o moim remoncie ale Ci powiem co bylo przyczyna: koło pasowe na wale
co to tych mln km robionych przez niemców to troche przesadziles :lol:

nikt mu nie kazal wymieniac oleju przed sprawdzeniem cisnienia itd. wiec nie wiem skad to sobie wymysliles

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 17 lut 2010, 00:01

Więc co mam teraz zrobić ? Jechać do jakiegoś mechanika od diesel ?

I pytanie czy ja mogę jeździć tym autem i szukać kogoś kto by się podjął tego ? Gdyż ciśnienie jest więc nie zatrę silnika tak myślę

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 lut 2010, 12:31

co to tych mln km robionych przez niemców to troche przesadziles :lol:
Żadna przesada.... A co do oleju mineralnego to on nadaje się jedynie do palenia w piecu :-P

Olej z allegro też może być dobry, wszystko zależy od źródła....

Na początek przejrzyj czujniki ciśnienia, ewentualnie podjedz do elektryka niech je sprawdzi, Później pomiary i dalsze kombinacje. Raczej na padający motor bym nie liczył ;-) Co do pytania o to czy zabijesz silnik, jak już przejechałeś 50km to i przejedziesz jeszcze więcej, gdyby nie było ciśnienia to już dawno poleciała by turbina i cała reszta, poza tym z pod maski wydobywał by się metaliczny dźwięk popychaczy.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 19 lut 2010, 23:35

A więc dowiedziałem się że wszystko jest ok, kable do silnika tylko jest problem z licznikiem tam coś padło lecz nie zrobiono mi tego bo trzeba zakupić licznik. I pytanie takie bo powiedziano mi że jak coś to mogę go wymienić lub podjechać do elektryka może on coś by wykombinował z tym a tak to że ja mam 2 czujniki i ten od wysokich obrotów daje sygnał więc można go odłączyć i jeździć bez problemów na tym jednym. Czy mogę tak jeździć i czy jak bym miał mało oleju czy ten jeden czujnik mi to pokażę jak bym tak jeździł ? Czy lepiej zakupić ten licznik i to zrobić ?

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 19 lut 2010, 23:54

Też mam identyczny problem.Chwilowo nie ma kto sie zając moim licznikiem więc odłaczyłem kabelek od czujnika 0,9 bara i jeżdże.Jak masz ciśnienie ok.to kabelek na bok i w drogę.Ps.u mnie na rozgrzanym silniku 1,2 bara :-( a licznik oczywiście lepiej zrobić tak dla czystego sumienia :mrgreen: .Prawdopodobnie to MC do naprawy,także nie ma sensu kupowac nowego licznika

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 20 lut 2010, 12:02

A więc to jest jakaś część z licznika ? Więc tylko część zakupić i ok. to koszta spadną

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 20 lut 2010, 16:04

maryjann pisze:A więc to jest jakaś część z licznika ? Więc tylko część zakupić i ok. to koszta spadną

Za MC wołają około 50zł na allegro,takze na pewno taniej wyjdzie.Tylko musisz być pewien że to MC jest niesprawny.Jak będziesz chciał kupić MC to daj znać ktoś z forum ma takowy na sprzedaż

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 24 lut 2010, 16:01

Witam, i problem sam się naprawił, Gdyż cały czas jak jeździłem na tych mrozach teraz co świeciło cały czas, a jak pojeździłem dłużej to migała i wziąłem wczoraj pojechałem 30km w jedną stronę do znajomego i na początku mi świeciła potem migotała a jak wracałem to już nic. Dziś jak jechałem do pracy też nic i jak wracałem. Gdzieś w liczniku mi zaparowało i głupoty pokazało a wczoraj włączyłem dmuchawę i pogrzałem i jest ok. A ja już myślałem nad wszystkim.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 16 mar 2010, 11:50

Przez pomyłkę sprzedawcy przy zmianie oleju zamontowałem filtr oleju od AAZ do 1Z. Czy coś w tym szkodzi? Wycieku nie ma, kontrolka normalnie gaśnie. Filtr ma nieco inne wymiary ale pasuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl