Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b2 80 1.3] zmiana silnika na 1.8 wielopunkt

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 lut 2010, 08:19

Wszystkie silniki VAG od pojemności 1,6 do 2,0 mają ten sam blok (czy to diesel czy benzyna) Głowicę da rzecz jasna inne tylko pod względem "flaków" - jedynie głowice w silnikach Pb 1,9 z Audi maja inną głowicę i inne wyjście na kolektory.

Często można zobaczyć zamienne silniki w obu markach.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 10 lut 2010, 15:09

bloku pisze:Nie tylko blok. Glowica również. Zmienia się tylko kolektor dolotowy i wylotowy oraz osprzęt - choć to ma najmniejsze znaczenie jeśli ma to być przeszczep.
fredi99vv Zwracam honor ;-)

fredi99vv pisze:tak jak furka kolegi Audi Sport.
Nie rozumiem <idea> Przecież ja mam silnik 3A, a z tego co się orientuję to w VW nie było tego silniczka tylko w Audi.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 lut 2010, 15:12

VW miał silnik 3A w Passacie B3 oraz Santana - tylko z napędem Syncro.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 10 lut 2010, 20:10

No widze ze na kolege BLOCKa, nie ma bata :mrgreen: jesli chodzi o Audi 80 B2 i VW Passat/santana 32B,ale jak dobrze wiemy to ta sama plyta podlogowa i silniczki.

Powracajac do tematu; mysle ze kolektor ssacy bedzie potrzebny JARUNI bo moze dostanie go razem z wtyskiem(jesli ma zamiar zalozyc silnik 1.8 ABS na jednopunkcie).byly w passkach rocznik od 89 do bodajrze 96roku.

Ale nie wyprzedzajmy zdarzen i poczekajmy co zadecyduje JARUNIO.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 10 lut 2010, 21:59

Ja na twoim miejscu jak już bym się bawił i szedł w Twoim przypadku na zmianę silnika to tylko 5 cyl. Jak już bym miał się bawić, ciąć ,spawać i się denerwować to tak jak piszę 5cyl. i nic więcej do szczęścia Ci nie będzie potrzebne

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 lut 2010, 23:12

Wszystko zależy czego kolega pragnie...wyścigówki czy samochodu na co dzień z aspiracjami na sportowca.

Osobiście celowałbym w 1,8T bądź 2,3 R5 lub 2,2T R5 - jedyne słuszne motorownie do B2.

Jarunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:25

Post autor: Jarunio » 10 lut 2010, 23:29

Jak narazie pozostanę przy tym 1.8 na wielopunkcie z audi b3.
Czekam teraz na elektryka, bo go chwilowo nie ma aby zapytać jak cenowo z podłączeniem tego:)

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 12 lut 2010, 22:23

JARUNIA napisz co LOS elektrikos wymyslil.

Dzieki zdecydowaniu i konsekwentnym dzialaniom zawsze spelnisz marzenia :-D


Jak sadzicie koledzy,B2 z 1.8 na wielkim wytrysku :mrgreen: tez niejednemu utrze nosa.co?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 12 lut 2010, 22:28

Z pewnością 1,8 na KE-jecie będzie żwawszy niż na gaźniku. Pytanie tylko jaki motor wybierzesz...były 1,8 90KM JN lub 1,8 113KM (DZ) . Oczywiście to tylko przykłady. Jeśli masz taki motor to okey, jeśli szukasz to szukaj jednak 2,0 6A lub 3A

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 14 lut 2010, 00:11

bloku pisze:1,8 113KM (DZ)
Dla sprostowania to te silniki miały 112 km :-D :-P

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 14 lut 2010, 20:47

Jeśli masz zamiar brać JN to już lepiej PM (mono) nieco wyższy moment i ciut lepsze przyspieszenie a bardziej ekonomiczny - sprawdzone i przede wszystkim tańszy w obsłudze (mniej elementów do psucia się)

Jarunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:25

Post autor: Jarunio » 15 lut 2010, 22:35

Byłem na ustawieniu gaźnika, żeby jakoś przejeździć przy normalnym spalaniu do czasu zmiany silnika...
chłopaki zainkasowali 70zł. Ustawili zapłon bo podobno był przestawiony, wymienili filtr powietrza, zrobili porządek z rurkami od podciśnienia, bo podobno nie działało. Teraz Economizer działa nawet zapala się żółta strzałeczka, której wcześniej nigdy nie widziałem.
Ustawili obroty na poziomie 850-900 na luzie. Silnik zaczął pracować równo.
Problem w tym, że auto spala teraz 20 na 100km. I teraz już niewiem czy się smiać czy płakać:)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 16 lut 2010, 21:01

20l PB czy LPG?

Jarunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:25

Post autor: Jarunio » 16 lut 2010, 23:47

benzyny... nie mam gazu

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 20 lut 2010, 11:57

A ty masz gaźnik Pierburga? Jeśli tak to podciśnienie jest uwalone...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl