[B4 ABT 92r.] Pompka paliwa - nie dochodzi prąd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2009, 10:25
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
[B4 ABT 92r.] Pompka paliwa - nie dochodzi prąd
Witam. Mam taki problem: Nie dochodzi prąd do pompki paliwa. Rozrusznik normalnie kręci ale niemogę odpalić bo benzyna niedochodzi. Mam insalację gazową ale nie mogę odpalić na gazie bo jest w ten sposób zrobiona, że tylko na benzynie odpala. Wlewałem bęzynę do gaźnika i wtedy zaczynał gadać. Pompka jest sprawna bo sprawdzałem ją bezpośrednio od acu i chodziła.
Proszę o pomoc. Chodzi mi o to, który przekaźnik/przekaźniki są odpowiedzialne za pompke paliwa. Bo podejżewam, że to wina jakiegoś przekaźnika. A może się myle? Może ktoś miał podobny problem.
Proszę o pomoc. Chodzi mi o to, który przekaźnik/przekaźniki są odpowiedzialne za pompke paliwa. Bo podejżewam, że to wina jakiegoś przekaźnika. A może się myle? Może ktoś miał podobny problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Za pompkę odpowiada przekaźnik nr. 10
Tutaj rozpiska przekaźników.
Sprawdź bezpiecznik nr 13 (tutaj rozpiska bezpieczników)
Może włączyło się jakieś zabezpieczanie antykradzieżowe albo przekaźnik od się zepsuł LPG odcina pompę paliwa (jeśli taki był założony jego instalacja nie jest konieczna przy LPG).
[ Dodano: 2010-02-13, 14:58 ]
Możesz poszukać w instrukcji jak odpalać na gazie. Zależy jaki masz sterownik LPG bo przy niektórych gazownik musi włączyć tą opcję. Jeszcze można podać plus na elektrozawór LPG i też się odpali na gazie.
Tutaj rozpiska przekaźników.
Sprawdź bezpiecznik nr 13 (tutaj rozpiska bezpieczników)
Może włączyło się jakieś zabezpieczanie antykradzieżowe albo przekaźnik od się zepsuł LPG odcina pompę paliwa (jeśli taki był założony jego instalacja nie jest konieczna przy LPG).
[ Dodano: 2010-02-13, 14:58 ]
Możesz poszukać w instrukcji jak odpalać na gazie. Zależy jaki masz sterownik LPG bo przy niektórych gazownik musi włączyć tą opcję. Jeszcze można podać plus na elektrozawór LPG i też się odpali na gazie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2009, 10:25
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Fabrycznie nie było żadnego przekaźnika pompy paliwa pod kierownicą.
Natomiast w tym miejscu się montuje przekaźniki antykradzieżowe (osobno albo wbudowane centralkę jakiegoś alarmu/zabezpieczenia). Najczęściej takie przekaźniki przewracają się luzem pomiędzy kablami.
Czy gdy silnik pracował na gazie to pompa paliwa pracowała :?:
Natomiast w tym miejscu się montuje przekaźniki antykradzieżowe (osobno albo wbudowane centralkę jakiegoś alarmu/zabezpieczenia). Najczęściej takie przekaźniki przewracają się luzem pomiędzy kablami.
Czy gdy silnik pracował na gazie to pompa paliwa pracowała :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2009, 10:25
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Nigdy nie przysłuchiwałem się czy pracuje.
Instalacja gazowa jest zrobiona w ten sposób, że przełącza się na gaz dopiero przy odpowiedniej temperaturze. Nieraz trzeba było z pół kilometra przejechać, żeby przerzucił na gaz więc paliwo w baku było cały czas i nie zdarzało się żebym jeździł na oparach.
Jutro sprawdzę przekaźnik i jeszcze popatrze. Jak nic niewymyślę to do mechanika:-(
Tylko że wg. rozpiski przy tych przekaźnikach to przekaźnik nr.10 odpowiada za pompe paliwa tylko w silnikach wtryskowych.
Więc musi być jakiś inny przekaźnik w silnikach gaźnikowych i pewnie jest gdzieś pod kierownicą.
[ Dodano: 2010-02-17, 12:27 ]
Pod kierownicą znalazłem takie pudełko. Niewiem co to alarm albo immobilaizer.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c7 ... 00237.html
Od tego pudełka wychodzi wtyczka i niewiem, gdzie ona powinna być włączona.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87e ... f84c0.html
A to jest to pudełko po rozkręceniu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/540 ... 6f80e.html
i z drugiej strony widać, że ktoś przy tym kiedyś kombinował: Widać jakieś ścieżki dolutowane:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2c ... 9231f.html
Proszę o pomoc.
[ Dodano: 2010-02-17, 13:36 ]
aldi, Cześć czy mógłbyś spojżeć do mojego postu. Wtawiłem 4 zdjęcia i chciałbym, żeby ktoś mi powiedział co jest na tych zdjęciach.
Instalacja gazowa jest zrobiona w ten sposób, że przełącza się na gaz dopiero przy odpowiedniej temperaturze. Nieraz trzeba było z pół kilometra przejechać, żeby przerzucił na gaz więc paliwo w baku było cały czas i nie zdarzało się żebym jeździł na oparach.
Jutro sprawdzę przekaźnik i jeszcze popatrze. Jak nic niewymyślę to do mechanika:-(
Tylko że wg. rozpiski przy tych przekaźnikach to przekaźnik nr.10 odpowiada za pompe paliwa tylko w silnikach wtryskowych.
Więc musi być jakiś inny przekaźnik w silnikach gaźnikowych i pewnie jest gdzieś pod kierownicą.
[ Dodano: 2010-02-17, 12:27 ]
Pod kierownicą znalazłem takie pudełko. Niewiem co to alarm albo immobilaizer.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c7 ... 00237.html
Od tego pudełka wychodzi wtyczka i niewiem, gdzie ona powinna być włączona.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87e ... f84c0.html
A to jest to pudełko po rozkręceniu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/540 ... 6f80e.html
i z drugiej strony widać, że ktoś przy tym kiedyś kombinował: Widać jakieś ścieżki dolutowane:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2c ... 9231f.html
Proszę o pomoc.
[ Dodano: 2010-02-17, 13:36 ]
aldi, Cześć czy mógłbyś spojżeć do mojego postu. Wtawiłem 4 zdjęcia i chciałbym, żeby ktoś mi powiedział co jest na tych zdjęciach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się z Kubą, trzeba sprawdzić gdzie prowadzą kable. Sprawdź czy nie idą do jakiegoś przekaźnika (który mógłby odcinać pompkę). Zobacz ile kabli idzie w stronę skrzynki bezpieczników, na pewno idzie jeden od zasilania.
Jeśli masz miernik albo kontrolkę posprawdzaj czy na którymś z tych kabli nie pojawia się na chwilę plus po włączeniu zapłonu (może tędy iść obwód pompy paliwa).
Sprawdź czy na bezpieczniku nr. 13 pojawia się plus po włączeniu zapłonu.
[ Dodano: 2010-02-17, 18:11 ]
Tą wolną kostką bym się nie przejmował pewnie jest do jakichś opcjonalnych czujników.
Jeśli masz miernik albo kontrolkę posprawdzaj czy na którymś z tych kabli nie pojawia się na chwilę plus po włączeniu zapłonu (może tędy iść obwód pompy paliwa).
Sprawdź czy na bezpieczniku nr. 13 pojawia się plus po włączeniu zapłonu.
[ Dodano: 2010-02-17, 18:11 ]
Tą wolną kostką bym się nie przejmował pewnie jest do jakichś opcjonalnych czujników.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2009, 10:25
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
3 kabelki idą pod maskę do czegoś takiego:
Kilka kabelków idzie do drzwi i jest podłączona też pompka paliwa
Więc chyba to jest centralny zamek.link
Kilka kabelków idzie do drzwi i jest podłączona też pompka paliwa
Więc chyba to jest centralny zamek.link
Ostatnio zmieniony 18 lut 2010, 14:03 przez chomikzwierze, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2009, 10:25
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2009, 10:25
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli to też sterowało centralnym zamkiem to musisz połączyć dwa kable które są wpięte do wiązki idącej z drzwi, inaczej centralny nie centralny nie będzie zasuwał całego samochodu przy zasuwaniu z drzwi kierowcy.
To pod maską wygląda mi na wyjkę alarmu. Możliwe że z jakiegoś lepszego bo jest na kluczyk a zazwyczaj oznacza to że ma własne awaryjne zasilanie.
Widzę że kolega mieszka niedaleko mnie, jakbyś sobie nie radził to mógłbym podskoczyć i rzucić na to okiem.
To pod maską wygląda mi na wyjkę alarmu. Możliwe że z jakiegoś lepszego bo jest na kluczyk a zazwyczaj oznacza to że ma własne awaryjne zasilanie.
Widzę że kolega mieszka niedaleko mnie, jakbyś sobie nie radził to mógłbym podskoczyć i rzucić na to okiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2009, 10:25
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
No jeszcze trochę sam pogrzebie. Jak nic z tego nie wyjdzie to się do Ciebie zgłoszę.
Zrobiłem taki eksperyment. Odpiąłem od tego pudełka kable, które idą do pomki paliwa i od skrzynki bezpieczników od przekaźnika 10 i połączyłem je.
Zdjąłem obudowe z przekaźnika 10 i podałem na jeden z pinów mase i wtedy pomka zaczęła chodzić. Ale jak przekręciłem kluczyk w stacyjce na zapłon to przestała. Czyli wychodzi na to, że niedochodzi masa ze stacyjki. Muszę popatrzeć jeszcze jak idą kable od stacyjki do przekaźnika. Coś musi być jeszcze po drodze.
Zrobiłem taki eksperyment. Odpiąłem od tego pudełka kable, które idą do pomki paliwa i od skrzynki bezpieczników od przekaźnika 10 i połączyłem je.
Zdjąłem obudowe z przekaźnika 10 i podałem na jeden z pinów mase i wtedy pomka zaczęła chodzić. Ale jak przekręciłem kluczyk w stacyjce na zapłon to przestała. Czyli wychodzi na to, że niedochodzi masa ze stacyjki. Muszę popatrzeć jeszcze jak idą kable od stacyjki do przekaźnika. Coś musi być jeszcze po drodze.