Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Jakie prawidłowe ciśnienie oleju?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[B4 1Z] Jakie prawidłowe ciśnienie oleju?

Post autor: Solskier » 28 mar 2008, 19:02

Poszukuje informacji jakie powinno byc prawidłowe ciśnienie oleju na rozgrzanym silnku na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 28 mar 2008, 19:51

Witam
Minimum 2 bary przy 2000 obr/min przy temeraturze oleju około 80 C
Pozdro

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 mar 2008, 07:42

Mobilek pisze:Minimum 2 bary przy 2000 obr/min przy temeraturze oleju około 80 C
Musze to sprawdzić, ale jak na wolnych jest ponad 1.5Bara to przy 2tyś obrotów napewno bedzie to minimum.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 mar 2008, 08:18

Przy 2 tys zawsze będzie ponad 2 bary chyba że pompa siedzi, na wolnych obrotach powinno byc około 2 bar

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 mar 2008, 09:56

Przy 2tys obrotów i temperaturze oleju około 80stopni C mam około 2.8 bara.

clifm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 kwie 2008, 00:29

Post autor: clifm » 03 kwie 2008, 01:47

1Z z 93r przebieg 580 tys km lele mu olej elf turbo diesel 15W40 z normą B3, 505 00
na goracym silniku około 90st C do załaczenia wentylatora, przy obr 2000 mam 2,4bar przy 3000 obr mam 4,2 bar przy 4000obr mam 5,3bar nie wiem czy mój zawór upustowy na pompie działa ok i czy nie powiniem upuszczac ciśnienia?
Tak nawiasem mówiąc to czekam kiedy sie ten motor skończy a on nic bezawaryjne szkoda ze AJM nie są takie

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 kwie 2008, 08:22

Jutro podjade do swojego nadwornego mechanika i dowiem sie dokładnie co i jak z tym cisneiniem oleju i wlasciwie w jakich warunkach robić pomiar

[ Dodano: 2008-04-04, 20:22 ]
Z tego co udało mi sie ustalić to 1.5bara na wolnych obrotach w silnku 1Z to jest prawidlowy przedział (przy max sprawnym silnku) czyli takim prawie nowym jest to 1.7bara wiec u mnie jest ok i juz o tym zapominam :-D

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 06 sie 2009, 23:21

witam kolegów po zmianie uszczelniaczy na zaworach mam na wolnych obrotach wsumie 3 na rozgrzanym silniku a w czasie jazdu przy 2000 obrotach mam ponad 5 licznik sie prawie zamyka, czy to jest awaria???ps przed naprawa było podobnie na postoju 1,8 a podczas jazdy prawie 5

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 17 lut 2010, 10:10

Solskier pisze:Jutro podjade do swojego nadwornego mechanika i dowiem sie dokładnie co i jak z tym cisneiniem oleju i wlasciwie w jakich warunkach robić pomiar

[ Dodano: 2008-04-04, 20:22 ]
Z tego co udało mi sie ustalić to 1.5bara na wolnych obrotach w silnku 1Z to jest prawidlowy przedział (przy max sprawnym silnku) czyli takim prawie nowym jest to 1.7bara wiec u mnie jest ok i juz o tym zapominam :-D

Witam, dziś podjechałem do mechanika i po drodze już mi mrugała i świeciła lampka. Od razu mi wkręcił manometr i pokazywało 3,5 bara. Więc uzgodniliśmy że to czujnik i pojechałem do sklepu po czujnik a wykręcony był ten od ciśnienia 0,3 bara. Po drodze jechałem z wyłączonym kablem od tego czujnika. Kupiłem ten czujnik 0,3 bara. Ja mu mówię w sklepie że są 2 od ciśnienia i nawet patrzałem mu na ekran i rzeczywiście były u nich w katalogu 2 ten co kupiłem był czarny chyba a on nie wiedział ale czujnik był ok więc wracałem I patrze a tu znów mi się zaczęło świecić. Podjechałem na warsztat i patrzymy że świeci więc odłączyliśmy kabelek od tego 2 czujnika ciśnienia i pojechałem raz jeszcze do tego sklepu po ten 2 czujnik. Po drodze mi już nic nie świeciło kupiłem ten 2 był taki białoszary czujnik 0,9 bara. I wracałem do warsztatu i było ok nic nie świeciło ale miałem odłączone 2 kable. Miałem 2 nowe czujniki 0,3 i 0,9 bara. Przyjechałem na warsztat i wkręciliśmy te 2 czujniki nowe patrzymy a tu nadal świeci :-( Podłączył manometr i na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara. Więc nie wiem co teraz ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lut 2010, 12:56

maryjann pisze:na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara.
Jak tyle ci pokazuje przy nagrzanym do 90 stopni silniku to ciśnienie jest ok.Czujniki są dwa i zdecydowanie róznią sie od siebie zasadą działania .Nie pamietam po kolorach ale jeden jest rozwierny i ten po odpaleniu gasi kontrolkę od oleju .A drugi jest zwierny i jeżeli ciśnienie po odpaleniu silnika spada poniżej pewnej wartości miga kontrolka od oleju i włącza się brzęczyk. Nie można zamieniać kabli od tych dwóch czujników bo działają zupełnie inaczej.Cudów nie ma jeżeli nagrzany silnik do 90 st.i pomiar ciśnienia pokazuje 1,5 bara to wszystko jest ok.z ciśnieniem i przyczyna leży gdzieś w połączeniach elektrycznych

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 17 lut 2010, 18:41

A jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju dla silnika SB z B3 ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lut 2010, 23:03

kikut104 pisze:A jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju dla silnika SB z B3 ?
Takie same jak dla innych ok2 bary przy temp.silnika 90 stopni

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 17 lut 2010, 23:42

MUNIOR pisze:
maryjann pisze:na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara.
Jak tyle ci pokazuje przy nagrzanym do 90 stopni silniku to ciśnienie jest ok.Czujniki są dwa i zdecydowanie róznią sie od siebie zasadą działania .Nie pamietam po kolorach ale jeden jest rozwierny i ten po odpaleniu gasi kontrolkę od oleju .A drugi jest zwierny i jeżeli ciśnienie po odpaleniu silnika spada poniżej pewnej wartości miga kontrolka od oleju i włącza się brzęczyk. Nie można zamieniać kabli od tych dwóch czujników bo działają zupełnie inaczej.Cudów nie ma jeżeli nagrzany silnik do 90 st.i pomiar ciśnienia pokazuje 1,5 bara to wszystko jest ok.z ciśnieniem i przyczyna leży gdzieś w połączeniach elektrycznych

Mi się właśnie brzęczyk nie włącza w ogóle.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lut 2014, 11:58

Panowie jak to właściwie jest z tym ciśnieniem oleju na wolnych obrotach.Tu wszyscy piszą że minimum 1,5 bar a nawet blisko 2 bary.Nie wiem czy wasze samochody dopiero co z fabryki wyszły ale wątpię by nawet nowe miały takie ciśnienie.No ale do rzeczy.U mnie jest 1-1,1bar na wolnych i 2,3bara przy 2tys obrotów.Mierzyłem to z tyłu głowicy u góry.Przy filtrze jak mierzyłem to wyszło o ok 0,1-0,2bara wyższe.
W tym temacie jest mowa o wartościach bliskich 1bar i że one są prawidłowe: https://audi80.pl/b4-1z-niskie-cisni ... t43273.htm
Tu dane troszkę innego silnika ale też TDI i wartości podane to 1bar i 2 bary przy 2tys obrotów: http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... iv-19-tdi/
Znajomy natomiast w prawie nowej skodzie jak pojeździ długo po mieście to nawet mu spada do 0,9bara i to podobno normalne.
Jakie powinny być w końcu prawidłowe wartości?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 02 lut 2014, 21:43

Dane zaczerpnięte z instrukcji napraw dla silnika 1Z. Nie ma nic o wolnych obrotach. Jak mierzyłem u siebie to na wolnych miałem 1 bar.

Przy 2000/min i temperaturze
oleju 80 o C ciśnienie oleju powinno wynosić
minimum 2,0 bar.
Przy wyższych obrotach ciśnienie oleju nie może
przekroczyć 7,0 bar.W przeciwnym razie należy
wymienić pokrywę pompy olejowej z zaworem nadciśnieniowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl