[B4 1Z] Jakie prawidłowe ciśnienie oleju?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1Z] Jakie prawidłowe ciśnienie oleju?
Poszukuje informacji jakie powinno byc prawidłowe ciśnienie oleju na rozgrzanym silnku na wolnych obrotach.
1Z z 93r przebieg 580 tys km lele mu olej elf turbo diesel 15W40 z normą B3, 505 00
na goracym silniku około 90st C do załaczenia wentylatora, przy obr 2000 mam 2,4bar przy 3000 obr mam 4,2 bar przy 4000obr mam 5,3bar nie wiem czy mój zawór upustowy na pompie działa ok i czy nie powiniem upuszczac ciśnienia?
Tak nawiasem mówiąc to czekam kiedy sie ten motor skończy a on nic bezawaryjne szkoda ze AJM nie są takie
na goracym silniku około 90st C do załaczenia wentylatora, przy obr 2000 mam 2,4bar przy 3000 obr mam 4,2 bar przy 4000obr mam 5,3bar nie wiem czy mój zawór upustowy na pompie działa ok i czy nie powiniem upuszczac ciśnienia?
Tak nawiasem mówiąc to czekam kiedy sie ten motor skończy a on nic bezawaryjne szkoda ze AJM nie są takie
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Jutro podjade do swojego nadwornego mechanika i dowiem sie dokładnie co i jak z tym cisneiniem oleju i wlasciwie w jakich warunkach robić pomiar
[ Dodano: 2008-04-04, 20:22 ]
Z tego co udało mi sie ustalić to 1.5bara na wolnych obrotach w silnku 1Z to jest prawidlowy przedział (przy max sprawnym silnku) czyli takim prawie nowym jest to 1.7bara wiec u mnie jest ok i juz o tym zapominam
[ Dodano: 2008-04-04, 20:22 ]
Z tego co udało mi sie ustalić to 1.5bara na wolnych obrotach w silnku 1Z to jest prawidlowy przedział (przy max sprawnym silnku) czyli takim prawie nowym jest to 1.7bara wiec u mnie jest ok i juz o tym zapominam
Solskier pisze:Jutro podjade do swojego nadwornego mechanika i dowiem sie dokładnie co i jak z tym cisneiniem oleju i wlasciwie w jakich warunkach robić pomiar
[ Dodano: 2008-04-04, 20:22 ]
Z tego co udało mi sie ustalić to 1.5bara na wolnych obrotach w silnku 1Z to jest prawidlowy przedział (przy max sprawnym silnku) czyli takim prawie nowym jest to 1.7bara wiec u mnie jest ok i juz o tym zapominam
Witam, dziś podjechałem do mechanika i po drodze już mi mrugała i świeciła lampka. Od razu mi wkręcił manometr i pokazywało 3,5 bara. Więc uzgodniliśmy że to czujnik i pojechałem do sklepu po czujnik a wykręcony był ten od ciśnienia 0,3 bara. Po drodze jechałem z wyłączonym kablem od tego czujnika. Kupiłem ten czujnik 0,3 bara. Ja mu mówię w sklepie że są 2 od ciśnienia i nawet patrzałem mu na ekran i rzeczywiście były u nich w katalogu 2 ten co kupiłem był czarny chyba a on nie wiedział ale czujnik był ok więc wracałem I patrze a tu znów mi się zaczęło świecić. Podjechałem na warsztat i patrzymy że świeci więc odłączyliśmy kabelek od tego 2 czujnika ciśnienia i pojechałem raz jeszcze do tego sklepu po ten 2 czujnik. Po drodze mi już nic nie świeciło kupiłem ten 2 był taki białoszary czujnik 0,9 bara. I wracałem do warsztatu i było ok nic nie świeciło ale miałem odłączone 2 kable. Miałem 2 nowe czujniki 0,3 i 0,9 bara. Przyjechałem na warsztat i wkręciliśmy te 2 czujniki nowe patrzymy a tu nadal świeci Podłączył manometr i na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara. Więc nie wiem co teraz ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak tyle ci pokazuje przy nagrzanym do 90 stopni silniku to ciśnienie jest ok.Czujniki są dwa i zdecydowanie róznią sie od siebie zasadą działania .Nie pamietam po kolorach ale jeden jest rozwierny i ten po odpaleniu gasi kontrolkę od oleju .A drugi jest zwierny i jeżeli ciśnienie po odpaleniu silnika spada poniżej pewnej wartości miga kontrolka od oleju i włącza się brzęczyk. Nie można zamieniać kabli od tych dwóch czujników bo działają zupełnie inaczej.Cudów nie ma jeżeli nagrzany silnik do 90 st.i pomiar ciśnienia pokazuje 1,5 bara to wszystko jest ok.z ciśnieniem i przyczyna leży gdzieś w połączeniach elektrycznychmaryjann pisze:na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara.
MUNIOR pisze:Jak tyle ci pokazuje przy nagrzanym do 90 stopni silniku to ciśnienie jest ok.Czujniki są dwa i zdecydowanie róznią sie od siebie zasadą działania .Nie pamietam po kolorach ale jeden jest rozwierny i ten po odpaleniu gasi kontrolkę od oleju .A drugi jest zwierny i jeżeli ciśnienie po odpaleniu silnika spada poniżej pewnej wartości miga kontrolka od oleju i włącza się brzęczyk. Nie można zamieniać kabli od tych dwóch czujników bo działają zupełnie inaczej.Cudów nie ma jeżeli nagrzany silnik do 90 st.i pomiar ciśnienia pokazuje 1,5 bara to wszystko jest ok.z ciśnieniem i przyczyna leży gdzieś w połączeniach elektrycznychmaryjann pisze:na ciepłym silniku pokazuje mi 1,5 bara.
Mi się właśnie brzęczyk nie włącza w ogóle.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Panowie jak to właściwie jest z tym ciśnieniem oleju na wolnych obrotach.Tu wszyscy piszą że minimum 1,5 bar a nawet blisko 2 bary.Nie wiem czy wasze samochody dopiero co z fabryki wyszły ale wątpię by nawet nowe miały takie ciśnienie.No ale do rzeczy.U mnie jest 1-1,1bar na wolnych i 2,3bara przy 2tys obrotów.Mierzyłem to z tyłu głowicy u góry.Przy filtrze jak mierzyłem to wyszło o ok 0,1-0,2bara wyższe.
W tym temacie jest mowa o wartościach bliskich 1bar i że one są prawidłowe: https://audi80.pl/b4-1z-niskie-cisni ... t43273.htm
Tu dane troszkę innego silnika ale też TDI i wartości podane to 1bar i 2 bary przy 2tys obrotów: http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... iv-19-tdi/
Znajomy natomiast w prawie nowej skodzie jak pojeździ długo po mieście to nawet mu spada do 0,9bara i to podobno normalne.
Jakie powinny być w końcu prawidłowe wartości?
W tym temacie jest mowa o wartościach bliskich 1bar i że one są prawidłowe: https://audi80.pl/b4-1z-niskie-cisni ... t43273.htm
Tu dane troszkę innego silnika ale też TDI i wartości podane to 1bar i 2 bary przy 2tys obrotów: http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... iv-19-tdi/
Znajomy natomiast w prawie nowej skodzie jak pojeździ długo po mieście to nawet mu spada do 0,9bara i to podobno normalne.
Jakie powinny być w końcu prawidłowe wartości?
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Dane zaczerpnięte z instrukcji napraw dla silnika 1Z. Nie ma nic o wolnych obrotach. Jak mierzyłem u siebie to na wolnych miałem 1 bar.
Przy 2000/min i temperaturze
oleju 80 o C ciśnienie oleju powinno wynosić
minimum 2,0 bar.
Przy wyższych obrotach ciśnienie oleju nie może
przekroczyć 7,0 bar.W przeciwnym razie należy
wymienić pokrywę pompy olejowej z zaworem nadciśnieniowym.
Przy 2000/min i temperaturze
oleju 80 o C ciśnienie oleju powinno wynosić
minimum 2,0 bar.
Przy wyższych obrotach ciśnienie oleju nie może
przekroczyć 7,0 bar.W przeciwnym razie należy
wymienić pokrywę pompy olejowej z zaworem nadciśnieniowym.