Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Pompa hamulcowa - naprawić czy wymienić?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[2.0 ABK] Pompa hamulcowa - naprawić czy wymienić?

Post autor: elektronic » 17 lut 2010, 18:18

Szykuje mi się do wymiany pompa hamulcowa. Wczoraj zauważyłem "wilgotne" wspomaganie, przewód który idzie tuż obok także mokry. Dziś dzwoniłem do sklepu gdzie pracuje znajomy koszt ok. 200 zł z tym że są dwa rodzaje - różne średnice wewnętrzne z tego co mówiła pracownica. I teraz jak mam się dowiedzieć którą mam brać?

Rozważam także zakup zestawu naprawczego - tyle że tak samo muszę wiedzieć do jakiej pompy.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 17 lut 2010, 18:31

Wymieniać.

Bierz tą o większej średnicy tłoczka.

Każda pompa podejdzie, są dwa rodzaje: do ABS`u i bez, z 4 wyjściami.

Awatar użytkownika
DARODIABEL75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: DARODIABEL75 » 17 lut 2010, 19:12

Oczywiście że nówka, bo regeneracja i jej koszty będą podobne :-P
Jak masz ABS to kupuj ta z ABS-em Pozdrawiam

adam61
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:23
Lokalizacja: swidnica

Post autor: adam61 » 17 lut 2010, 20:29

tylko wymieniaj na nową , naprawa to na krótką metę bo pompia się wyrabia i nowy zestaw nie zawsze pomoze

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 18 lut 2010, 06:54

No właśnie to jest bez ABS-u. Zapomniałem o tym wspomnieć

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 lut 2010, 20:28

elektronic pisze:No właśnie to jest bez ABS-u. Zapomniałem o tym wspomnieć
No to bierz w takim razie tą większą. Odpowietrz odpowiednio i po problemie.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 21 lut 2010, 13:37

Ja tam zawsze regeneruje takie rzeczy bo jak mam zapłacic 200PLn a 35 to wybór jest oczywisty a róznicy nie widac . A jak to mówi dosia po co przepłacac skoro nie widac różnicy.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 21 lut 2010, 15:26

maniek887 pisze:Ja tam zawsze regeneruje takie rzeczy bo jak mam zapłacic 200PLn a 35 to wybór jest oczywisty a róznicy nie widac . A jak to mówi dosia po co przepłacac skoro nie widac różnicy.
Tak? A jak długo na tym jezdzisz? A jak długo chcesz jezdzić? A jak szybko jezdzisz? Jeśli ktoś jezdzi do max. 80 km/h to i na ręcznym wyhamuje w razie potrzeby... Jak bym miał zamiar ją sprzedawać to bym się w koszta nie pakował, ale to jest za dobry wóz żeby się go pozbyć

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 22 lut 2010, 18:16

A na jakiej podstawie twierdzisz że regenerowana w jakikolwiek sposób jest gorsza od nowej??
Zajmuje sie mechaniką od paru ładnych lat zregenerowałem kilkadziesiąt pomp zarówno hamulcowych jak i sprzegłowych , wysprzeglików w samochodach osobowych i cięzarowych i nie zauważyłem żeby jakość regenerowanej pompy była gorsza od nowej .

No fakt może na wyścigi nie jeżdzę bo nie przekroczyłem swoją audjolą 210km/h ale zawsze udało mi sie zatrzymać tam gdzie chciałem.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 22 lut 2010, 23:20

maniek887 pisze:A na jakiej podstawie twierdzisz że regenerowana w jakikolwiek sposób jest gorsza od nowej??
Zajmuje sie mechaniką od paru ładnych lat zregenerowałem kilkadziesiąt pomp zarówno hamulcowych jak i sprzegłowych , wysprzeglików w samochodach osobowych i cięzarowych i nie zauważyłem żeby jakość regenerowanej pompy była gorsza od nowej .

No fakt może na wyścigi nie jeżdzę bo nie przekroczyłem swoją audjolą 210km/h ale zawsze udało mi sie zatrzymać tam gdzie chciałem.
Jeszcze trochę i mnie przekonasz... :-P A ile czasu orientacyjnie zajmuje to grzebanie łącznie z wymianą gum?
A można wiedzieć jaką masz audiczkę? Scigać się nie ścigam. Ja swoją narazie dociągłem do 180. Dlaczego tylko tyle? Za krótkie proste i trza było cisnąć dobrze po hamulcach

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 23 lut 2010, 18:51

Ja nie chce nikogo na siłe przekonywac tylko na podstawie swoich doświadczeń pisze jak zaoszczędzic pieniądze bo sam nie cierpie przepłacac.
Wiadomo pompe wyjąc musisz i tak więc rozebranie jej jest proste jeden seger (pierścień rozprężny i środek wychodzi wystarczy wyczyścić z ewentualnego osadu wymienić gumki i poskładac analogicznie do demontazu mysle że max 40min. dla laika mi to zabiera bez pośpiechu 20min. , dalej montaz do autka i odpowietrzanie standardowo jak i przy wymianie.

Ja mam B4 sedan 2.6 quattro max prędkość wg danych 210km/h i tyle udało mi sie ją bujnąc, nie długo po zakupie jechałem tak z ciekawości bo to najszybszy samochód jaki miałem , do 190km/h rozpędza sie szybko ale puźniej troche to trwa.Wstyd sie przyznac ale testowałem na lokalnej drodze bo do autostrady mam hektar .

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 08 sie 2010, 15:59

Pompę ostatecznie kupiłem nową. Stara jak się okazało nie miała żadnych przecieków, no ale skoro już miałem nówke to ją wsadziłem, bo i nie było innego wyjścia - zwrot do sklepu nie wchodził w grę. Tajemnicze zacieki na serwie i odlazły lakier nie wiem czym były spowodowane.
Pompa jest do sprzedania za niewielkie pieniądze - pisać w razie potrzeby na PW

artii320
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 09 sie 2010, 14:05

Post autor: artii320 » 09 sie 2010, 14:58

tylko wymieniaj na nową

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 09 sie 2010, 23:01

artii320 pisze:tylko wymieniaj na nową
No przecież tak zrobiłem, o czym pisałem...

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 31 sie 2010, 11:28

Mam pytanie do kolegów, czy vacum pompa do Tdi 1Z pasuje od innych silników 90KM oraz 110KM Tdi ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl