Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] olej 10W40 na 5W40

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] olej 10W40 na 5W40

Post autor: Jelly » 19 lut 2010, 10:31

Witam
Wiele jest tematów związanych ze zmiana stosowanego oleju 15W40 na 10W40, ale co myślicie o zmianie oleju 10W40 na 5W40??
Niecale 30tys km temu byl robiony remont silnika. Chciałem wtedy zacząć lać olej syntetyczny, ale powiedzaino mi że szkoda kasy. Wiec jezdzę na 10W40, ale chcialbym zmienić na 5W40. Nie zgodzę się z tym, że szkoda kasy. Szczególnie patrząc na tegoroczną zimę i temperatury jakie mieliśmy. Wiadomo, że olej 5W40 ma niższą temperaturę krzepnięcia - wynosi ona -25stopni natomiast 10W40 ma temperaturę krzepnięcia przy -20.
Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 19 lut 2010, 10:48

Jelly pisze:Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?
Jak był remont to raczej nie powinien, w dużej mierze jest to uzależnione od tego co było robione w czasie remontu i od kondycji silnika.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 19 lut 2010, 10:59

praktycznie wszystko w silniku było robione, razem z turbina i czyszczeniem rozrusznika.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 19 lut 2010, 11:35

nie powinno być żadnych problemów po przejściu z 10w40 na 5w40 w twoim wypadku powinno wystarczyć tylko dokładne zlanie starego oleju no chyba ze chcesz to można mu wlać płukacz ale u ciebie raczej nie będzie to konieczne i zalanie 5w40 a warto i to naprawdę jeździć na syntetyku nie tylko ze względu na zimę ale i na właściwości tylko trzeba pamiętać by lać pewny i odpowiedni olej do zetorka.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 19 lut 2010, 12:44

Spokojnie możesz zmieniać. Poza tym 5w40 to nie jest pełen syntetyk tylko olej HC (hydrocarbon). Myślę, że mógłbyś spokojnie przejść na olej syntetyczny 0w40. Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2010, 12:55

Żelu pisze:Poza tym 5w40 to nie jest pełen syntetyk tylko olej HC (hydrocarbon).
Y, a nie czasem to zależy od marki oleju? Z tego co czytałem to tak jest na przykład z olejami castrola, gdzie wśród nich nie ma żadnego który byłby olejem syntetycznym.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 19 lut 2010, 14:20

zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk wiąże się z mozliwością wypłukania nagarów powstałych w wyniku eksploatacji silnika a tym samym rozszczelnieniu jego ale to tylko teoria i nie zawsze ma zastosowanie w zeczywistosci ,u Ciebie tego problemu nie powinno być bo silnik jest po remoncie.....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2010, 14:35

januszbin pisze:zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk wiąże się z mozliwością wypłukania nagarów powstałych w wyniku eksploatacji silnika
Ta, ale jak ktoś używa oleju półsyntetycznego to skąd ma mieć te nagary skoro olej półsyntetyczny tak jak i syntetyk zawiera środki myjące? Gdyby ktoś używał oleju mineralnego i chciał przejść na półsyntetyk bądź pełen syntetyk to coś takiego można mówić, aczkolwiek i tak jest to nieco naciągane.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 19 lut 2010, 16:59

Labiel pisze:Żelu napisał/a:
Poza tym 5w40 to nie jest pełen syntetyk tylko olej HC (hydrocarbon).


Y, a nie czasem to zależy od marki oleju? Z tego co czytałem to tak jest na przykład z olejami castrola, gdzie wśród nich nie ma żadnego który byłby olejem syntetycznym.
Masz rację, aczkolwiek znaczna większość olejów 5w40 to oleje HC, wręcz trudno się doszukać pełnego syntetyka.
Labiel pisze:januszbin napisał/a:
zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk wiąże się z mozliwością wypłukania nagarów powstałych w wyniku eksploatacji silnika


Ta, ale jak ktoś używa oleju półsyntetycznego to skąd ma mieć te nagary skoro olej półsyntetyczny tak jak i syntetyk zawiera środki myjące? Gdyby ktoś używał oleju mineralnego i chciał przejść na półsyntetyk bądź pełen syntetyk to coś takiego można mówić, aczkolwiek i tak jest to nieco naciągane.
Oleje mineralne również zawierają środki czyszczące i to wcale w nie małych ilościach. Dla przykładu powiem, że np w gamie Castrola oleje mineralne mają z reguły wyższe wskaźniki TBN niż oleje półsyntetyczne i syntetyczne.

Kolego januszbin proszę nie powtarzać mitów zasłyszanych w internecie albo od "mechaników" przez małe "m" tylko samemu dowiedzieć się coś na ten temat do później dużo ludzi (na szczęście już coraz mniej) powtarza głupie historie i jeździ na mineralach które przyczyniają się do szybszego zużycia silnika. Musiałbyś baaaaardzo nie dbać o silnik i nie zmieniać oleju latami by bać się jakichkolwiek wycieków po zalaniu oleju lepszej jakości.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2010, 17:21

Żelu pisze:Oleje mineralne również zawierają środki czyszczące i to wcale w nie małych ilościach. Dla przykładu powiem, że np w gamie Castrola oleje mineralne mają z reguły wyższe wskaźniki TBN niż oleje półsyntetyczne i syntetyczne.
Oczywiście. Bo są minerały i minerały. Nie ma co porównywać jakiegoś minerału z marketu do markowych minerałów.

adams

Post autor: adams » 20 lut 2010, 19:20

ja śmigam na mineralnym castrolu i mam silnik po remoncie, ale na wiosne mam zamiar zmienić na półsyntetyk, nie ma się co bać że będzie się lało bo i tak kiedyś będzie trzeba po prostu zmienić uszczelkę lub simering i po krzyku, trzeba patrzeć perspyktywicznie, jeśli mamy zamiar jeździć jakiś czas to trzeba dbać bo będzie lepiej chodził na półsynteteyku, :-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 20 lut 2010, 19:42

moje wypowiedzi opierają się głównie na tym co sam zauważyłem rozbierając silniki....mimo to nie będę się z nikim spierał.....na rynku jest wiele podróbek i trudno jednoznacznie i obiektywnie ocenić jaki olej jest lepszy ,z jakiego na jaki zmienić itp.itd......

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 lut 2010, 10:24

adams pisze:ja śmigam na mineralnym castrolu i mam silnik po remoncie, ale na wiosne mam zamiar zmienić na półsyntetyk, nie ma się co bać że będzie się lało bo i tak kiedyś będzie trzeba po prostu zmienić uszczelkę lub simering i po krzyku, trzeba patrzeć perspyktywicznie, jeśli mamy zamiar jeździć jakiś czas to trzeba dbać bo będzie lepiej chodził na półsynteteyku, :-)
silnik po remoncie + minerał na zimę to było bardzo kiepskie rozwiązanie, zmiana na półsyntetyk na wiosnę już dobre ale szkoda że tak późno :-/
gruszek01 pisze:ja tam latam na mineralu 15 w 40
długo na tym nie polatasz tym bardziej że masz trochę więcej jak 90KM, jak popychacze :?: już się odzywają :?: turbo też pewnie niedługo zacznie płakać :cry:
Jelly pisze:Witam
..co myślicie o zmianie oleju 10W40 na 5W40??..
..Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?
ja zmieniłem 10W-40 na 5W-40 bez remontu i przy przebiegu co najmniej 326tys. i powiem Ci że silnik o wiele lepiej pracuje a szczególnie przy ujemnych temperaturach na zewnątrz, smarowanie jest praktycznie od samego początku po odpaleniu a nie jak w przypadku mineralnych gdzie smarowanie w niskich temperaturach zaczyna się jakieś kilkadziesiąt sekund po zgaśnięciu kontrolki od oleju

powiem tak, jeśli 5l syntetyka wystarczy mi na 12-15tys km to nic nie będe robił w silniku (jak na razie wszystko na to wskazuje) a gdyby mi nie starczyło to do wymiany pójdą gumki na zaworach, więc lej spokojnie 5W i trzymaj czystość w silniku <ok> bez jakichkolwiek osadów i nie słuchaj zwolenników gorszych olejów co mówią że "wypłucze silnik i będzie się z niego lało ze wszystkich stron i że się rozpadnie silnik" bo to w Twoim przypadku jest niemożliwe

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 25 lut 2010, 20:15

Potwierdzam słowa poprzednika UKI_XX
Jak kupiłem zetora miał 15w zalany, zaraz zmieniłem na 10w, przelatałem do nastepnej wymiany(a wymieniam co 7500km) to zalałem 5w i jak narazie nic nie ubywa z miarki.
Przelatane mam na liczniku 433540km
Śmigam na Shellu i jest gitarka.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 lut 2010, 18:43

UKI_XX pisze:
adams pisze:ja śmigam na mineralnym castrolu i mam silnik po remoncie, ale na wiosne mam zamiar zmienić na półsyntetyk, nie ma się co bać że będzie się lało bo i tak kiedyś będzie trzeba po prostu zmienić uszczelkę lub simering i po krzyku, trzeba patrzeć perspyktywicznie, jeśli mamy zamiar jeździć jakiś czas to trzeba dbać bo będzie lepiej chodził na półsynteteyku, :-)
silnik po remoncie + minerał na zimę to było bardzo kiepskie rozwiązanie, zmiana na półsyntetyk na wiosnę już dobre ale szkoda że tak późno :-/
gruszek01 pisze:ja tam latam na mineralu 15 w 40
długo na tym nie polatasz tym bardziej że masz trochę więcej jak 90KM, jak popychacze :?: już się odzywają :?: turbo też pewnie niedługo zacznie płakać :cry:
Jelly pisze:Witam
..co myślicie o zmianie oleju 10W40 na 5W40??..
..Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?
ja zmieniłem 10W-40 na 5W-40 bez remontu i przy przebiegu co najmniej 326tys. i powiem Ci że silnik o wiele lepiej pracuje a szczególnie przy ujemnych temperaturach na zewnątrz, smarowanie jest praktycznie od samego początku po odpaleniu a nie jak w przypadku mineralnych gdzie smarowanie w niskich temperaturach zaczyna się jakieś kilkadziesiąt sekund po zgaśnięciu kontrolki od oleju

powiem tak, jeśli 5l syntetyka wystarczy mi na 12-15tys km to nic nie będe robił w silniku (jak na razie wszystko na to wskazuje) a gdyby mi nie starczyło to do wymiany pójdą gumki na zaworach, więc lej spokojnie 5W i trzymaj czystość w silniku <ok> bez jakichkolwiek osadów i nie słuchaj zwolenników gorszych olejów co mówią że "wypłucze silnik i będzie się z niego lało ze wszystkich stron i że się rozpadnie silnik" bo to w Twoim przypadku jest niemożliwe
Pytanie czy przed wymianą użyć jakiejś dobrej płukanki do silnika czy nie??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl