[B4 1Z] olej 10W40 na 5W40
[B4 1Z] olej 10W40 na 5W40
Witam
Wiele jest tematów związanych ze zmiana stosowanego oleju 15W40 na 10W40, ale co myślicie o zmianie oleju 10W40 na 5W40??
Niecale 30tys km temu byl robiony remont silnika. Chciałem wtedy zacząć lać olej syntetyczny, ale powiedzaino mi że szkoda kasy. Wiec jezdzę na 10W40, ale chcialbym zmienić na 5W40. Nie zgodzę się z tym, że szkoda kasy. Szczególnie patrząc na tegoroczną zimę i temperatury jakie mieliśmy. Wiadomo, że olej 5W40 ma niższą temperaturę krzepnięcia - wynosi ona -25stopni natomiast 10W40 ma temperaturę krzepnięcia przy -20.
Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?
Wiele jest tematów związanych ze zmiana stosowanego oleju 15W40 na 10W40, ale co myślicie o zmianie oleju 10W40 na 5W40??
Niecale 30tys km temu byl robiony remont silnika. Chciałem wtedy zacząć lać olej syntetyczny, ale powiedzaino mi że szkoda kasy. Wiec jezdzę na 10W40, ale chcialbym zmienić na 5W40. Nie zgodzę się z tym, że szkoda kasy. Szczególnie patrząc na tegoroczną zimę i temperatury jakie mieliśmy. Wiadomo, że olej 5W40 ma niższą temperaturę krzepnięcia - wynosi ona -25stopni natomiast 10W40 ma temperaturę krzepnięcia przy -20.
Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?
nie powinno być żadnych problemów po przejściu z 10w40 na 5w40 w twoim wypadku powinno wystarczyć tylko dokładne zlanie starego oleju no chyba ze chcesz to można mu wlać płukacz ale u ciebie raczej nie będzie to konieczne i zalanie 5w40 a warto i to naprawdę jeździć na syntetyku nie tylko ze względu na zimę ale i na właściwości tylko trzeba pamiętać by lać pewny i odpowiedni olej do zetorka.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ta, ale jak ktoś używa oleju półsyntetycznego to skąd ma mieć te nagary skoro olej półsyntetyczny tak jak i syntetyk zawiera środki myjące? Gdyby ktoś używał oleju mineralnego i chciał przejść na półsyntetyk bądź pełen syntetyk to coś takiego można mówić, aczkolwiek i tak jest to nieco naciągane.januszbin pisze:zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk wiąże się z mozliwością wypłukania nagarów powstałych w wyniku eksploatacji silnika
Masz rację, aczkolwiek znaczna większość olejów 5w40 to oleje HC, wręcz trudno się doszukać pełnego syntetyka.Labiel pisze:Żelu napisał/a:
Poza tym 5w40 to nie jest pełen syntetyk tylko olej HC (hydrocarbon).
Y, a nie czasem to zależy od marki oleju? Z tego co czytałem to tak jest na przykład z olejami castrola, gdzie wśród nich nie ma żadnego który byłby olejem syntetycznym.
Oleje mineralne również zawierają środki czyszczące i to wcale w nie małych ilościach. Dla przykładu powiem, że np w gamie Castrola oleje mineralne mają z reguły wyższe wskaźniki TBN niż oleje półsyntetyczne i syntetyczne.Labiel pisze:januszbin napisał/a:
zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk wiąże się z mozliwością wypłukania nagarów powstałych w wyniku eksploatacji silnika
Ta, ale jak ktoś używa oleju półsyntetycznego to skąd ma mieć te nagary skoro olej półsyntetyczny tak jak i syntetyk zawiera środki myjące? Gdyby ktoś używał oleju mineralnego i chciał przejść na półsyntetyk bądź pełen syntetyk to coś takiego można mówić, aczkolwiek i tak jest to nieco naciągane.
Kolego januszbin proszę nie powtarzać mitów zasłyszanych w internecie albo od "mechaników" przez małe "m" tylko samemu dowiedzieć się coś na ten temat do później dużo ludzi (na szczęście już coraz mniej) powtarza głupie historie i jeździ na mineralach które przyczyniają się do szybszego zużycia silnika. Musiałbyś baaaaardzo nie dbać o silnik i nie zmieniać oleju latami by bać się jakichkolwiek wycieków po zalaniu oleju lepszej jakości.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Oczywiście. Bo są minerały i minerały. Nie ma co porównywać jakiegoś minerału z marketu do markowych minerałów.Żelu pisze:Oleje mineralne również zawierają środki czyszczące i to wcale w nie małych ilościach. Dla przykładu powiem, że np w gamie Castrola oleje mineralne mają z reguły wyższe wskaźniki TBN niż oleje półsyntetyczne i syntetyczne.
ja śmigam na mineralnym castrolu i mam silnik po remoncie, ale na wiosne mam zamiar zmienić na półsyntetyk, nie ma się co bać że będzie się lało bo i tak kiedyś będzie trzeba po prostu zmienić uszczelkę lub simering i po krzyku, trzeba patrzeć perspyktywicznie, jeśli mamy zamiar jeździć jakiś czas to trzeba dbać bo będzie lepiej chodził na półsynteteyku,
silnik po remoncie + minerał na zimę to było bardzo kiepskie rozwiązanie, zmiana na półsyntetyk na wiosnę już dobre ale szkoda że tak późnoadams pisze:ja śmigam na mineralnym castrolu i mam silnik po remoncie, ale na wiosne mam zamiar zmienić na półsyntetyk, nie ma się co bać że będzie się lało bo i tak kiedyś będzie trzeba po prostu zmienić uszczelkę lub simering i po krzyku, trzeba patrzeć perspyktywicznie, jeśli mamy zamiar jeździć jakiś czas to trzeba dbać bo będzie lepiej chodził na półsynteteyku,
długo na tym nie polatasz tym bardziej że masz trochę więcej jak 90KM, jak popychacze :?: już się odzywają :?: turbo też pewnie niedługo zacznie płakać :cry:gruszek01 pisze:ja tam latam na mineralu 15 w 40
ja zmieniłem 10W-40 na 5W-40 bez remontu i przy przebiegu co najmniej 326tys. i powiem Ci że silnik o wiele lepiej pracuje a szczególnie przy ujemnych temperaturach na zewnątrz, smarowanie jest praktycznie od samego początku po odpaleniu a nie jak w przypadku mineralnych gdzie smarowanie w niskich temperaturach zaczyna się jakieś kilkadziesiąt sekund po zgaśnięciu kontrolki od olejuJelly pisze:Witam
..co myślicie o zmianie oleju 10W40 na 5W40??..
..Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?
powiem tak, jeśli 5l syntetyka wystarczy mi na 12-15tys km to nic nie będe robił w silniku (jak na razie wszystko na to wskazuje) a gdyby mi nie starczyło to do wymiany pójdą gumki na zaworach, więc lej spokojnie 5W i trzymaj czystość w silniku <ok> bez jakichkolwiek osadów i nie słuchaj zwolenników gorszych olejów co mówią że "wypłucze silnik i będzie się z niego lało ze wszystkich stron i że się rozpadnie silnik" bo to w Twoim przypadku jest niemożliwe
Pytanie czy przed wymianą użyć jakiejś dobrej płukanki do silnika czy nie??UKI_XX pisze:silnik po remoncie + minerał na zimę to było bardzo kiepskie rozwiązanie, zmiana na półsyntetyk na wiosnę już dobre ale szkoda że tak późnoadams pisze:ja śmigam na mineralnym castrolu i mam silnik po remoncie, ale na wiosne mam zamiar zmienić na półsyntetyk, nie ma się co bać że będzie się lało bo i tak kiedyś będzie trzeba po prostu zmienić uszczelkę lub simering i po krzyku, trzeba patrzeć perspyktywicznie, jeśli mamy zamiar jeździć jakiś czas to trzeba dbać bo będzie lepiej chodził na półsynteteyku,
długo na tym nie polatasz tym bardziej że masz trochę więcej jak 90KM, jak popychacze :?: już się odzywają :?: turbo też pewnie niedługo zacznie płakać :cry:gruszek01 pisze:ja tam latam na mineralu 15 w 40
ja zmieniłem 10W-40 na 5W-40 bez remontu i przy przebiegu co najmniej 326tys. i powiem Ci że silnik o wiele lepiej pracuje a szczególnie przy ujemnych temperaturach na zewnątrz, smarowanie jest praktycznie od samego początku po odpaleniu a nie jak w przypadku mineralnych gdzie smarowanie w niskich temperaturach zaczyna się jakieś kilkadziesiąt sekund po zgaśnięciu kontrolki od olejuJelly pisze:Witam
..co myślicie o zmianie oleju 10W40 na 5W40??..
..Proszę o Wasze zdanie czy zmiana oleju może zaszkodzić silnikowi czy nie?
powiem tak, jeśli 5l syntetyka wystarczy mi na 12-15tys km to nic nie będe robił w silniku (jak na razie wszystko na to wskazuje) a gdyby mi nie starczyło to do wymiany pójdą gumki na zaworach, więc lej spokojnie 5W i trzymaj czystość w silniku <ok> bez jakichkolwiek osadów i nie słuchaj zwolenników gorszych olejów co mówią że "wypłucze silnik i będzie się z niego lało ze wszystkich stron i że się rozpadnie silnik" bo to w Twoim przypadku jest niemożliwe