[b4 1.9 tdi 1Z] stukanie w silniku
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
witam ponownie.znajomy zdecydował się na wymianę popychaczy bo zaczyna go powoli denerwować ten stukot.i teraz tak, był w sklepie i sprzedawca pokazał mu popychacze w różnych cenach w sumie od 20zł do 70zł za sztukę.i teraz moje pytanie brzmi jakie popychacze ma kupić?? czy są jakieś polecane firmy tych części?? druga sprawa to czy po zmianie popychaczy stukanie ucichnie gdyż na forum czytałem że po wymianie popychaczy silnik ogólnie głośniej chodzi a niektórym w ogóle nic to nie pomogło...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Hudy... opisal Ci TO PIEKNIE LABIEL opisal PIEKNIE TREPEK,, WEZ SIE PANIE HUDY Z KOLEGA :mrgreen: WRESZCIE ZA WYMIANE :mrgreen: hehe bo jeszcze dlugo bedzie mu sie tluklo :mrgreen:
Widze ze jestescie bardzo niezdecydowni,DO CZYNU MOSCI PANOWIE :lol: DO CZYNU :lol:
Ostatnio zkladalem koledze te po 20-zl i jest cicho
.(jesli przed wymiana oleju nie stukalo a sam osobiscie go nie wymienial) to JA na jego miejscu zmienil bym olej jeszcze RAZ (bez filtra) ale teraz juz OSOBISCIE.
Widze ze jestescie bardzo niezdecydowni,DO CZYNU MOSCI PANOWIE :lol: DO CZYNU :lol:
Ostatnio zkladalem koledze te po 20-zl i jest cicho
.(jesli przed wymiana oleju nie stukalo a sam osobiscie go nie wymienial) to JA na jego miejscu zmienil bym olej jeszcze RAZ (bez filtra) ale teraz juz OSOBISCIE.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
opisali opisali ale konkretnie co to rodzaju jakie najlepiej kupić to nie napisali <ok> przeszukałem forum i było kilka wypowiedzi na temat tych tańszych popychaczy że po pewnym czasie znów stukały.więc zastanawiamy się czy nie lepiej wydać trochę więcej kasy i wymienić na jakieś lepsze... Grzesiek a u tego twojego znajomego tłukło się cały czas czy tylko od czasu do czasu??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
LUKASZ u niego bylo identycznie jak u Twojego kolegi Na zimno zastukaly i cisza(ale tak maja przewaznie wszystkie auta i to norma).a potem tlukly sie kiedy im pasowalo.
Faktem jest ze kolega zrobil dopiero moze ze 16tys kilom.na tych po 20zeta,ale mysle ze dlugo bedzie mial spokoj.
Popychacze "INA" szly na pierwszy montaz u mnie w Jaroslawiu kosztuja 28zeta/sztuka(sprawdz ile u was) jesli chcecie to kupie i wam wysle,jakby cos to moj numer 669 305 081
Faktem jest ze kolega zrobil dopiero moze ze 16tys kilom.na tych po 20zeta,ale mysle ze dlugo bedzie mial spokoj.
Popychacze "INA" szly na pierwszy montaz u mnie w Jaroslawiu kosztuja 28zeta/sztuka(sprawdz ile u was) jesli chcecie to kupie i wam wysle,jakby cos to moj numer 669 305 081
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
LUKASZ ja mu zmienilem za darmoche (bo z kasa wtedy u niego bylo krucho),ale niech Twoj kolega odda auto do mechanika.
"T R E P E K " DOBRZE DORADZA!! wymiencie odrazu uszczelniacze zaworow.
Chyba ze zmieniales juz kiedys sam rozrzad i wiesz o co chodzi
Demontarz:USTAWIASZ WSZYSTKIE ZNAKI ROZRZADU (czyli wal i pompe wtryskowa) zwalasz pasek rozrzadu z walka glowicy,sciagasz pokrywe zaworow,odkrecasz walek i go wyjmujesz(pod nim sa popychacze),wyjmujesz stare popychacze,
Montarz: wkladasz popychacze,kladziesz walek krzywkami pierwszego cylindra do gory(nowy simering bylby wskazany),dokrecasz go,ustawiasz na znak,sprawdzasz reszte znakow czy sa prawidlowo,zakladasz pasek,nowa uszczeleczka pokrywy zaworow i pokrywe rownierz zakladasz ,krecisz walem korbowym za pomoca klucza dwa obroty poczym ustawiasz na znaki dla sprawdzenia rozrzadu(zeby niebylo jaj) i gotowe, wredne KLEKOTANIE JEST HISTORIA,i nie wkurza
LUKASZ NIE ZEBYM w ciebie watpil ALE uszczelniaczy SAMI NIE ZMIENICIE,tu trzeba juz troche wprawy.
"T R E P E K " DOBRZE DORADZA!! wymiencie odrazu uszczelniacze zaworow.
Chyba ze zmieniales juz kiedys sam rozrzad i wiesz o co chodzi
Demontarz:USTAWIASZ WSZYSTKIE ZNAKI ROZRZADU (czyli wal i pompe wtryskowa) zwalasz pasek rozrzadu z walka glowicy,sciagasz pokrywe zaworow,odkrecasz walek i go wyjmujesz(pod nim sa popychacze),wyjmujesz stare popychacze,
Montarz: wkladasz popychacze,kladziesz walek krzywkami pierwszego cylindra do gory(nowy simering bylby wskazany),dokrecasz go,ustawiasz na znak,sprawdzasz reszte znakow czy sa prawidlowo,zakladasz pasek,nowa uszczeleczka pokrywy zaworow i pokrywe rownierz zakladasz ,krecisz walem korbowym za pomoca klucza dwa obroty poczym ustawiasz na znaki dla sprawdzenia rozrzadu(zeby niebylo jaj) i gotowe, wredne KLEKOTANIE JEST HISTORIA,i nie wkurza
LUKASZ NIE ZEBYM w ciebie watpil ALE uszczelniaczy SAMI NIE ZMIENICIE,tu trzeba juz troche wprawy.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
nie uszczelniaczy na razie nie będziemy wymieniać bo oleju jak na razie nie bierze.jak zacznie coś ubywać wtedy będzie myślał nad jakimś grubszym remontem... był dziś w sklepie i kupił popychacze firmy INA za 18zł sztuka...na dniach będziemy wymieniać lub damy mechanikowi to już będzie zależało od niego...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no i oddaliśmy samochód do znajomego mechanika by z tym zrobił.ja przy okazji oddałem swój by wymienił mi tuleje na wahaczach bo miałem wyrąbane.no i koszt całej operacji 350zł w tej cenie: tulejki wahacza x4, popychacze x8 , uszczelka pod dekiel + robocizna.moim zdaniem cena bardzo dobra... po ściągnięci pokrywy wyglądało na to że tylko dwa popychacze są walnięte bo były luźne jednak po ściągnięciu wałka okazało się że wszystkie są miękkie jednak nie było ich jeszcze słychać. teraz samochód chodzi cichutko.nawet nie wiedziałem że stary diesel może tak cicho klepać.chyba będę musiał tez popatrzeć na swoje popychacze... co ciekawe na autostradzie kumpla samochód przed wymianą popychaczy rozpędzał się do około 165km\h a teraz bez większych problemów leci 185km\h