Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.0 ABT ] Problem po założeniu gazu z temp silnika.

Wszystko co związane z LPG
ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 sty 2010, 20:13

Hymm a może zrób tak jedź na benzynie tylko wcześniej odłącz przewody od parownika ale w miejscu tu przy nagrzewnicy zaślep je chwilowo i przejedź się zobacz czy wszystko będzie ok, jeśli tak to wina czegoś z gazem parownik czy coś może a jeśli to samo to trzeba szukać dalej

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 23 sty 2010, 22:31

A może parownik powinien być na jakiejś określonej wysokości może to ma jakiś wpływ na temp?
na postoju po nagrzaniu trzyma 90 a w czasie jazdy 95 / 98. Może za szybko chłodzi się płyn w chłodnicy i zamyka termostat. Zobacze jutro na postoju go rozgrzeje do włączenia się wiatraka a potem się przewioze i zobaczymy co się będzie działo.
Może sie zapowietrzać po zakręceniu korka od zbiorniczka?

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 19 lut 2010, 22:27

ysiul pisze:Hymm a może zrób tak jedź na benzynie tylko wcześniej odłącz przewody od parownika ale w miejscu tu przy nagrzewnicy zaślep je chwilowo i przejedź się zobacz czy wszystko będzie ok, jeśli tak to wina czegoś z gazem parownik czy coś może a jeśli to samo to trzeba szukać dalej
No dokładnie to samo pomyślałem co kolega tutaj <piwo> odłącz te dwa węże od parownika i zaślep ten trójnik tak żeby było szczelne.Przełącz na benzynę i zobacz czy jest tak samo jak przed założeniem gazu.Odpowietrz układ i próba-jeśli jest ok to trzeba się przyjrzeć układowi gumowe rury/parownik.Z trójnika do wlotu nagrzewnicy powinien wychodzić wąż który idzie do parownika(sprawdzić czy jest zamontowany do dobrego króćca w parowniku.Jeśli wszystko jest ok to należy dobrze odpowietrzyć układ.Po odpowietrzeniu zobaczyć jaki jest stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Zostawiamy na noc lekko odkręcony korek i rano ewentualnie dolewamy płynu do stanu jak coś ubyło.Powinno być ok!!! <ok> Mnie po prostu się wydaje że u Ciebie układ jest zapowietrzony i stąd ten cały problem.Jeśli to nadal nie pomoże to polecam demontaż termostatu i sprawdzenie go w garnku z gorącą wodą....Może być też tak że skończył jego żywot...

leon_no3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2008, 21:45
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: leon_no3 » 20 lut 2010, 11:28

Witam!

Dołącze się do tematu. Mi przy jezdzie czy temperatura powietrza jest na plusie czy na minusie to temperatura cieczy nie spada mi poniżej 70 stopni a wiatrak mi sie załacza przy 90 stopni. I sie tak zastanawiam czy wszystko jest wporzadku czy cos jest nie tak?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lut 2010, 11:35

leon_no3 pisze:Mi przy jezdzie czy temperatura powietrza jest na plusie czy na minusie to temperatura cieczy nie spada mi poniżej 70 stopni a wiatrak mi sie załacza przy 90 stopni.
Wymień termostat bo powinna być cały czas tuż przed 90°C (zakładając że twój wskaźnik temperatury nie kłamie) i nie spadać nawet jadąc 200 km/h przy -20°C na zewnątrz.

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 20 lut 2010, 12:56

nie bawiłem się w odpinanie węży od parowanika.
kupiłem środek do płukania układu chłodzenia przeczyściłem, zalałem nowym płynem chłodzącym, zmieniłrm termostat z vernet na orginalny audi. ( sprawdzałem oba w garnku i vernet otwierał się nieco póxniej niż oginalny audi więc założyłem oginaly audi) i wszystko by było ok tyle że teraz trzyma mi temp ok 85 stopni. Czyli też nie za bardzo. zaznaczam że oba miały punkt otwarcia przy 87 stopniach, wniosek z opisu termostatu. Czyzby orginaly był popsuty? chyba jeszcze raz trzeba będzie się do niego dobrać.
no chyba że po płukaniu układu uszkodziłem czujnik który kokazuje temp na wskaźnikach ale mało prawdopodobne bo gdy odpowietrzałem to wentylator załączył sie przy ok 93/94 stopniach wg wskaźnika temperatury.

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 20 lut 2010, 17:56

leon_no3 pisze:Witam!

Dołącze się do tematu. Mi przy jezdzie czy temperatura powietrza jest na plusie czy na minusie to temperatura cieczy nie spada mi poniżej 70 stopni a wiatrak mi sie załacza przy 90 stopni. I sie tak zastanawiam czy wszystko jest wporzadku czy cos jest nie tak?
Miałem audi b3 1.8s 1991 rok.była u mnie prawie 6 lat i miałem w niej oryginalny sprawny termostat audi i zawsze podczas jazdy trzymała temperaturę 70 stopni a jak postała na wolnych obrotach to dochodziło po jakimś czasie do 90 stopni i się włączał wentylator i wszystko było git!!!także masz wszystko ok... <piwo>

[ Dodano: 2010-02-20, 18:20 ]
FRACHU24 pisze:kupiłem środek do płukania układu chłodzenia przeczyściłem, zalałem nowym płynem chłodzącym, zmieniłrm termostat z vernet na orginalny audi.
A nie mówiłem Ci że to może być termostat!!! <ok> Różnica w paru stopniach może wynikać z tego że parownik odbiera trochę ciepła z układu chłodzenia...jakkolwiek u Ciebie wygląda że teraz jest ok!

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 lut 2010, 19:58

Było milion razy jeśli masz sprawny termostat a temperatura na zegarach 70 stopni to niesprawny jest czujnik który podaje sygnał na zegary lub coś z zegarem a normalną rzeczą jest że silnik benzynowy na wolnych obrotach temperatura rośnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl