Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1z 1.9tdi audi 80 94r] turbina

ODPOWIEDZ
mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

[1z 1.9tdi audi 80 94r] turbina

Post autor: mietek81 » 20 lut 2010, 18:44

witam mam problem z turbina lub z nieszczelnymi węzami od turbiny.Problem polega na tym że auto jak przekroczy 2 tys obrotów slychać głosny szum dokładnie pod nogami pasażera i to w czasie jazdy jak dodamy gazu na postoju to słychac troszke jak sa obroty w granicach 4tys Napisze moze co juz robiłem. został zdemontowany IC i zawieziony do sprawdzenia wszystko jest ok wszystkie węze tez ok i te grube i te cienkie od podcisnienia .Teraz moje pytanie co to jest na tych fotkach czy ta dzwignia na pierwszej fotce nie powinna sie cos ruszac jak jest duze cisnienie doładowania? gdzie szukac przyczyny powiem ze tak sie dzieje jak auto jedzie na postoju słychac troszke jak auto jest na wysokich obrotach w granicach 4tys.Dodam ze autko osiąga 120km i ciezko mu sie juz wiecej rozpiedzic.Do 100km przyspiesza normalnie.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 20 lut 2010, 20:01

mozliwe ze zawór EGR ci puszcza, zaslep go i zobaczysz czy jes poprawa.

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 20 lut 2010, 20:47

mozesz mi kolego napisac w jaki sposob mam to zrobic

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 20 lut 2010, 21:54

odkrecasz ten zawór co pokazałes na 1 zdjeciu od turbo i od tej rurki co idzie do kolektora wycinasz zaslepli na kształt uszczelek z blachy kwasówy, i jeszcze potem musisz zaslepic ten wezyk od podcisnienia najlepiej kulka od łozyska.Kolega z forum sprzedaje takie zaslepki chyba 20zł za komplet.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 lut 2010, 22:01

mietek81 pisze:Teraz moje pytanie co to jest na tych fotkach czy ta dzwignia na pierwszej fotce nie powinna sie cos ruszac jak jest duze cisnienie doładowania?
Nie ,bo to zawór EGR. A do upuszczania ciśnienia jest dzwignia przy turbinie połączona z gruchą -siłownikiem,który jest sterowany zaworem N75 .Ale jej działania nie zobaczysz gazując auto na postoju.
mietek81 pisze:Problem polega na tym że auto jak przekroczy 2 tys obrotów slychać głosny szum dokładnie pod nogami pasażera i to w czasie jazdy jak dodamy gazu na postoju to słychac troszke jak sa obroty w granicach 4tys
Tego nie rozumiem
mietek81 pisze:Dodam ze autko osiąga 120km i ciezko mu sie juz wiecej rozpiedzic.Do 100km przyspiesza normalnie.
Wygląda że jest ciągle w trybie awaryjnym inaczej notlaf .Podłaczenie pod Vaga powinno wyjaśnić co się dzieje .Bez tego to wróżenie z fusów

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 20 lut 2010, 22:40

Blaszki kwasoodporne pod wymiar o gr. 1mm wraz z śrubkami na imbus do zaślepienia Egr nadal aktualne.

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 20 lut 2010, 23:09

kolego poprostu jak auto przekroczy 2tys obrotow i załaczy sie turbo słychac taki szum powietrza jak by gdzies była niesczelnosc

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 20 lut 2010, 23:19

Proponuje obejrzeć dokładnie, ale dokładnie rurę gumową łaczącą turbo tzw. (zimną stronę) - IC wystarczy, że masz szczelinę w rurze od strony silnika no i po mocy... nie będzie tego gołym okiem nie zobaczysz trzeba ja zdemontować to albo sprawdź szczelność dolotu ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 lut 2010, 23:53

mietek81 pisze:kolego poprostu jak auto przekroczy 2tys obrotow i załaczy sie turbo słychac taki szum powietrza jak by gdzies była niesczelnosc
Bo zapewne gdzieś jest, zrób tak jak Spietyq, pisze
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 00:42 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 21 lut 2010, 00:00

jak demontowalem ic do sprawdzenia sprawdzałem wszystkie rury wszystko ok

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 21 lut 2010, 01:28

No to pozostało zaprosić przy okazji kolegę na piwo, podnieść maskę, wsiąść do auta, wciskać pedał gazu, a koleszkę postawić przy motorze i niech nasłuchuje :->

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 21 lut 2010, 02:58

Tylko oczywiście na rozgrzanym silniku już takie piłowania ;-) Turbo nie musi dostawać bobu dodatkowo :->

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 21 lut 2010, 10:40

na postoju to jest praktycznie nie slyszalne nie do namierzenia tylko jak sie jedzie dobrze słychac. moze byc kolektor ssący pekniety i beda takie objawy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl