Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 aaz] żółty czujnik

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sty 2010, 14:36

powiem ci szczerze że nie mam pojęcia czemu wypięcie tej wtyczki powoduje u ciebie równą pracę silnika.u znajomego w innym samochodzie jest taki czujnik podwójny tak ty masz tylko że jest koloru zielonego i daję sygnał temperatury i daje sygnał do ECU...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 sty 2010, 15:53

SiwyKot pisze:Przeglądałem w internecie zdjęcia silników aaz w b4, tam też są żółte czujniki.
Podejrzewm, że może on odpowiadać za dogrzewanie świec na zapalonym silniku. Za wcześnie je wyłącza i stąd to telepanie. Może ktoś ma schemat elektryki w tym silniku to prosiłbym o podesłanie.
Pozdr
Dobrze podejrzewasz kolego z tym dogrzewaniem .U mnie nie ma czegoś takiego więc wychodzi że masz coś nie tak i albo jest temu winny sam czujnik albo sterownik grzania świec który znajduje się pod pułką nad pedałami .Najprostszym sposobem przekonania się że włącza ci się grzanie świec jest podłączenie żarówki pod listwę zasilającą świece żarowe .Jestem pewien w 99%że będzie się świecić w momencie kiedy pojawia się nie równa praca silnika .4 świece żarowe szarpią ok 50Amper wiec opór tak obciążonego alternatora obciąża mocno silnik

SiwyKot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 maja 2007, 14:19

Post autor: SiwyKot » 31 sty 2010, 17:09

Mógłbyś dokładniej wytłumaczyć o co chodzi z tym testem z żarówką i jak go krok po kroku przeprowadzić.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
PS. Widzę żeśmy ziomki :-) Do lubartowa mam 20 km.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 sty 2010, 21:17

Witam ziomka z okolicy .Żarówka podłączona do listwy zasilającej świece poinformuje cię kiedy świece się załączają .Jeden biegun żarówki do minusa aku drugi do listwy .W momencie gdy spadną ci te obroty żarówka się zaświeci co potwierdzi(lub nie) teorię że swiece załączają się ponownie po ok.3min. od odpalenia silnika .Prosciej się już nie da

SiwyKot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 maja 2007, 14:19

Post autor: SiwyKot » 01 lut 2010, 16:23

Dzięki kolego, jak tylko będę miał chwilke czasu spróbuję a o wyniku testu poinformuję na forum.
Pozdr

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 21 lut 2010, 10:41

Podłączę się pod temat i zapraszam obserwujących do tematu: https://audi80.pl/b3-1y-grzanie-swie ... t39007.htm
Jeśli kolego SiwyKot rozkminiłeś tą zagwozdkę daj znać.
U mnie grzeją ale od razu po odpaleniu. Nie mam 4pinowego żółtego czujnika tylko czarny 2pinowy z oringiem mocowany seggerem na wyjściu (króciec) z głowicy w stronę nagrzewnicy. Odłączenie go nic nie daje, jest efekt jeszcze dłuższego grzania tych świec. Myślę że to może sterownik tylko jak tego się pozbyć, nie uważam że te dogrzewanie jest w ogóle potrzebne (może przy -15C coś pomoże). W 1Y sterownik to ta kostka z radiatorem na podszybiu z plastikowa osłoną na bezpiecznik-blaszkę?

[ Dodano: 2010-02-21, 11:14 ]
Myślę że rozgryzłem nasz problem. Tu jest wyjaśnienie do twojego przypadku z którego wnioskuję że ja mam coś na podobieństwo tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 dokładnie to wypowiedź munior'a.

Oraz pomocniczo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1483340.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lut 2010, 14:16

J.A.G pisze:dokładnie to wypowiedź munior'a.
Zgadza się ;-) ,i tam podałem sposób na rozwiązanie raz na zawsze tego problemu.No chyba że ktoś się upiera żeby było tak jak fabrycznie.Ja również jestem za fabrycznymi rozwiązaniami pod warunkiem że są dobre i przemyślane .A jak wiadomo nie zawsze tak jest .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl