[B4 aaz] żółty czujnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze podejrzewasz kolego z tym dogrzewaniem .U mnie nie ma czegoś takiego więc wychodzi że masz coś nie tak i albo jest temu winny sam czujnik albo sterownik grzania świec który znajduje się pod pułką nad pedałami .Najprostszym sposobem przekonania się że włącza ci się grzanie świec jest podłączenie żarówki pod listwę zasilającą świece żarowe .Jestem pewien w 99%że będzie się świecić w momencie kiedy pojawia się nie równa praca silnika .4 świece żarowe szarpią ok 50Amper wiec opór tak obciążonego alternatora obciąża mocno silnikSiwyKot pisze:Przeglądałem w internecie zdjęcia silników aaz w b4, tam też są żółte czujniki.
Podejrzewm, że może on odpowiadać za dogrzewanie świec na zapalonym silniku. Za wcześnie je wyłącza i stąd to telepanie. Może ktoś ma schemat elektryki w tym silniku to prosiłbym o podesłanie.
Pozdr
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Witam ziomka z okolicy .Żarówka podłączona do listwy zasilającej świece poinformuje cię kiedy świece się załączają .Jeden biegun żarówki do minusa aku drugi do listwy .W momencie gdy spadną ci te obroty żarówka się zaświeci co potwierdzi(lub nie) teorię że swiece załączają się ponownie po ok.3min. od odpalenia silnika .Prosciej się już nie da
Podłączę się pod temat i zapraszam obserwujących do tematu: https://audi80.pl/b3-1y-grzanie-swie ... t39007.htm
Jeśli kolego SiwyKot rozkminiłeś tą zagwozdkę daj znać.
U mnie grzeją ale od razu po odpaleniu. Nie mam 4pinowego żółtego czujnika tylko czarny 2pinowy z oringiem mocowany seggerem na wyjściu (króciec) z głowicy w stronę nagrzewnicy. Odłączenie go nic nie daje, jest efekt jeszcze dłuższego grzania tych świec. Myślę że to może sterownik tylko jak tego się pozbyć, nie uważam że te dogrzewanie jest w ogóle potrzebne (może przy -15C coś pomoże). W 1Y sterownik to ta kostka z radiatorem na podszybiu z plastikowa osłoną na bezpiecznik-blaszkę?
[ Dodano: 2010-02-21, 11:14 ]
Myślę że rozgryzłem nasz problem. Tu jest wyjaśnienie do twojego przypadku z którego wnioskuję że ja mam coś na podobieństwo tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 dokładnie to wypowiedź munior'a.
Oraz pomocniczo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1483340.html
Jeśli kolego SiwyKot rozkminiłeś tą zagwozdkę daj znać.
U mnie grzeją ale od razu po odpaleniu. Nie mam 4pinowego żółtego czujnika tylko czarny 2pinowy z oringiem mocowany seggerem na wyjściu (króciec) z głowicy w stronę nagrzewnicy. Odłączenie go nic nie daje, jest efekt jeszcze dłuższego grzania tych świec. Myślę że to może sterownik tylko jak tego się pozbyć, nie uważam że te dogrzewanie jest w ogóle potrzebne (może przy -15C coś pomoże). W 1Y sterownik to ta kostka z radiatorem na podszybiu z plastikowa osłoną na bezpiecznik-blaszkę?
[ Dodano: 2010-02-21, 11:14 ]
Myślę że rozgryzłem nasz problem. Tu jest wyjaśnienie do twojego przypadku z którego wnioskuję że ja mam coś na podobieństwo tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 dokładnie to wypowiedź munior'a.
Oraz pomocniczo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1483340.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,i tam podałem sposób na rozwiązanie raz na zawsze tego problemu.No chyba że ktoś się upiera żeby było tak jak fabrycznie.Ja również jestem za fabrycznymi rozwiązaniami pod warunkiem że są dobre i przemyślane .A jak wiadomo nie zawsze tak jest .J.A.G pisze:dokładnie to wypowiedź munior'a.