Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wyeliminować drgania silnika?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mephisto2oo9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2009, 20:12
Lokalizacja: Kwidzyn

[B4 1Z] Wyeliminować drgania silnika?

Post autor: Mephisto2oo9 » 21 lut 2010, 19:38

Witam,

Dość irytuje mnie to, że w granicach około 1800-2000obr/min cała buda wpada w rezonans i "buczy". Czy to jest cecha tych silników czy da się to jakoś zredukować ? Poduszki pod silnikiem mam sprawne (jedna jest nowa, wymieniałem bo stara była zniszczona, druga jest OK). Miałem całkowicie dowalony lewy, przedni amor, wymieniłem i buda ciut mniej drży ale niewiele to dało. Nie wiem w jakim stanie są poduszki pod skrzynią, czy one mogą mieć wpływ na drgania, czy mam sobie je odpuścić? Silnik sprawny technicznie, brak problemów (dawka, kąt, doładowanie - wszystko OK).

Jakieś pomysły?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 lut 2010, 19:51

słuchaj na te drgania może mieć dużo do czynienia opony,felgi,tłumik,może i te poduszki pod skrzynią

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 21 lut 2010, 20:27

Mephisto2oo9 pisze:Poduszki pod silnikiem mam sprawne (jedna jest nowa, wymieniałem bo stara była zniszczona, druga jest OK)
na jakiej firmy została wymieniona ta poducha silnika :?: Tam są poduszki olejowe, a spotkałem się z tym, że niektóre firmy robią jako zanienniki gumowe. W silnikach benzynowych to aż tak nie przeszkadza, ale w dieslach drgania są większe. Kolega kiedyś wimienił na takie no name to telepało mu całą budą, jeszcze gożej niż na tych co miał. Wkońcu poszedł na szrot kupił ori używkę i nareszcie było dobrze. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lut 2010, 20:28

gibaj pisze:słuchaj na te drgania może mieć dużo do czynienia opony,felgi
Sory kolego ale co te rzeczy mają do rezonansu silnika przenoszonego na budę ?
gibaj pisze:tłumik,może i te poduszki pod skrzynią
To i owszem może mieć wpływ chociaż jesli chodzi o poduszki pod skrzynią to mało prawdopodobne Mephisto2oo9, Też to mam w zetorze i mnie to drażni .Nie wiem jak to dokładnie jest u ciebie ale u mnie ten rezonans przenosi się przy zmianie biegu na wyższy w zakresie obrotów 1800-2000 obr/min czyli tak jak u ciebie .Jak przeciągnę powyżej 2200 to tego nie ma .Silnik chodzi jak zegarek ,poduchy też całe i myslę od dłuższego czasu co może być przyczyną bo to nie jest normalne .A najlepsze jest to że w drugiej audicy tyle że z silnikiem TD- AAZ mam padniętą lewą poduchę (wyciekł z niej olej)i nie ma żadnego rezonansu zmieniając bieg na wyższy przy znacznie niższych obrotach . :shock: Będę z tym walczył jak się zrobi cieplej.Mam jednego podejrzanego a jest to katalizator , tłumik przelotowy w miejsce kata już leży i czeka .Jak znajdę przyczynę oczywiście opisze .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 lut 2010, 20:32

u mnie rezonans pojawia się miedzy 2400 a 2800 obrotów.co ciekawe nie jest stały tylko tak jakby pulsował raz głośniej raz ciszej.też nie wiem od czego sie tak dzieje ale zaczynam się do tego przyzwyczajać...

Awatar użytkownika
Mephisto2oo9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2009, 20:12
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Mephisto2oo9 » 21 lut 2010, 20:45

MUNIOR pisze: Też to mam w zetorze i mnie to drażni .Nie wiem jak to dokładnie jest u ciebie ale u mnie ten rezonans przenosi się przy zmianie biegu na wyższy w zakresie obrotów 1800-2000 obr/min czyli tak jak u ciebie .Jak przeciągnę powyżej 2200 to tego nie ma .
I szczególnie odczuwalne jest to na wyższych biegach (IV i V) bo na niższych w miare szybko przechodzi przez ten zakres. Spróbuje też zajrzeć w okolice tłumika.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lut 2010, 20:54

Mephisto2oo9 pisze:Spróbuje też zajrzeć w okolice tłumika.
Zacznij od katalizatora bo to pierwszy podejrzany.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 21 lut 2010, 20:58

To i ja dopiszę się trochę :-) Też mam to samo i nasila się na wysokim biegu i niskiej prędkości i jak ma ciężko na przykład pod górkę :-/ Na początku podejrzewałem ,że skrzynia jest walnięta.Kiedy ją wymieniłem w pierwszej jeździe próbnej było super ale po jakimś czasie jest to samo :cry: Kiedyś źle podłączyłem jedną wtyczkę i turbo nie ładowało jak trzeba, było 0.65bar. i rezonans był dużo mniejszy.A po dodaniu kilku kucyków jest więcej buuczenia :-x Teraz tak myślę ,że to może być związane z układem wydechowym :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2010, 09:42

marko009 pisze:że to może być związane z układem wydechowym :roll:
marko009 pisze:A po dodaniu kilku kucyków jest więcej buuczenia :-x Teraz tak myślę ,że to może być związane z układem wydechowym :roll:
Oczywiście że może.Wiecej kucy wiecej spalin i jak coś je zatrzymuje np.zapchany katalizator mamy spotęgowany efekt "buczenia"w pewnym zakresie obrotów

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 22 lut 2010, 11:46

Ja niestety popełniłem błąd taki że miałem jedną poduszkę pod silnikiem uszkodzona a dokładnie wyciekał z niej ten płyn (czy co tam jest w środku) no i postanowiłem wymienić na nowe kupiłem nowe miały być z hydropodstawą co się później okazało były zwykłe gumowe drgania mam odczuwalnie większe i huczenie też :cry: Ale czekam aż będzie cieplej jadę na szrot i kupuje sprawne używane ale oryginalne poduszki. Porównując moją starą z tą nową to niebo a ziemia tą starą za tą śrubę ruszając dało się poruszać na boki a ta gumowa to jakby była przyspawana więc jak ona ma tłumic drgania :roll:

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 22 lut 2010, 18:47

polecam pojechać na diagnostykę i żeby dokładnie sprawdzili zawieszenie. luzy w niektórych elementach prowdzą do takich drżęń nawet w benzyniakach

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 mar 2010, 09:08

U mnie za to wszystko jest w miarę w porządku przy jeździe, a za to na postoju telepie jak cholera. Aż mi światła drgają.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 mar 2010, 15:41

Mabrothrax pisze:Aż mi światła drgają.
bo pewnie masz luźne szkła.musisz je zaczepić...

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 07 mar 2010, 16:20

Polecam wymiane poduszek skrzyni i silnika miałem to samo w AFN pod skrzynią nie było po zmianie poprawa potem silnik i jest super jak w benzynie nie czuć silnika
Silnik - Corteco
Skrzynia Lem.
Dodatkowo przegląd wydechu łącznik elastyczny przede wszystkim :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2010, 21:49

wilu8 pisze:Dodatkowo przegląd wydechu łącznik elastyczny przede wszystkim
Nie ma w audi 80 B4 1,9 TDI takiego "urządzenia"jak łacznik elastyczny i sam się zastanawiam czemu bo przecież wszystkie inne diesle mają :shock:a tu nie ma <ok> i nic nie pęka ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl